Citat:
Ursprungligen postat av
EmmeLee
Kimmo säger iallafall i förhöret att han ber henne lägga på och ringa 112.
Och vänta lite nu - ni får det att låta som om det är normalt att på fyllan hämta ett laddat vapen och sikta på nån - för att skrämmas eller markera?
Man drar väl därifrån som markering - inget annat .
Om jag blir ombedd att lämna nåns bostad av ägaren - då går man. Punkt slut
Oavsett tid på dygnet.
Det var 30 grader varmt ute dessutom. Inte mitt i vintern. Kunde bara gått till en park och satt sig.
Och om E ville ha henne där fast - hade hon ju varit skriven där. Säger sig självt
Nej, du läser in något som inte står där, ingen har sagt eller antytt att det är "normalt"!!!!!
Varför ska man dra därifrån som markering? Från den bostaden/rummet man hyr? Jag vet inte om L betalade någon hyra, men det är inte omöjligt.
Om ägaren hyr ut ett rum till någon, så kan man inte kasta ut den hyresgästen hur som helst, eller när som helst! Som ägare till en bostad som man hyr ut helt eller delvis så har man ett visst ANSVAR!
Om det var 30 grader varmt ute, varför ska kvinnan gå och sova i "parken"? Dyngfull, med risk för ex våldtäkt?
Det finns många anledningar till att personer inte står skrivna där de faktiskt bor (även om det inte är riktigt lagligt), det KANSKE var L som inte ville skriva sig där?? För att officiellt stå som hemlös så att soc till slut skulle hjälpa henne med bostad. Det är en gissning/spekulation av mig! INGEN sanning alltså!