2021-10-23, 09:09
Medlem
Tragisk situation helt klart, men det känns som att Einar bäddade för det här genom att provocera människor med stort våldskapital. https://youtube.com/shorts/9e2KbHuCVZk?feature=share
Citera
2021-10-23, 09:10
Medlem
Detta är i grund och botten regeringens fel, som skapat dessa områden, genom att ta in obegränsat med invandrare utan något som helst konsekvenstänk eller plan för individerna. Självklart tvingas dom till kriminalitet per automatik.
Citera
2021-10-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är inte det här som om någon i en macdonalds reklam dör av fetma?

jag menar det. men dom har lite hälsosamma val, lite äcklig salad som ingen köper.
Citera
2021-10-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Just det, han valde detta. Som man bäddar får man ligga. Det är alldeles för sällan man pratar om att alla har ett val.

Precis, klart alla kan välja att bli gangsters och leka med puffror och rappa om livets hårda skola.
Men har man fått bra värderingar och lärdom från ansvariga vuxna i sin barndom, så hamnar man inte avrättad i en port i Hammarby sjöstad som 19 åring.
Citera
2021-10-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Detta är i grund och botten regeringens fel, som skapat dessa områden, genom att ta in obegränsat med invandrare utan något som helst konsekvenstänk eller plan för individerna. Självklart tvingas dom till kriminalitet per automatik.
Vilken regering pratar du om? Du inser väl ändå att skulden till det du dillar om ligger hos många framförallt hos de som faktiskt är kriminella och även hos de som köper droger. Men du kanske inte tänkte så långt?
Citera
2021-10-23, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilken regering pratar du om? Du inser väl ändå att skulden till det du dillar om ligger hos många framförallt hos de som faktiskt är kriminella och även hos de som köper droger. Men du kanske inte tänkte så långt?

Ja men allt bottnar ju i att man tagit in tonvis med invandrare och satt dom på samma ställen, utan någon plan, vilket i sin tur leder till all denna skit.
Citera
2021-10-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Helt riktigt, det är synd om dagens naiva ungdomar som har en renodlad nolla som idol.

Lugna dig nu. Han är snart glömd för alltid. Det är inte Tupac, Avicii eller Biggie vi talar om, utan en renodlad wannabe wigger som trodde han var gangster och vars största önskan var att han hade bajsbrun hudfärg som en neger.

Det har redan släppts poddar, och dokumentärer är satta i produktion, hans musik skenar upp på alla streaminglistor… det lyser avundsjuka i ditt ansikte för Einárs prestationer, fastän han endast var i början av karriären har han uppnått odödlighet nu.
Citera
2021-10-23, 09:17
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag är inte mycket för hip hop men det var synd jag vet vem han var å är. Det jag också känner sorg över är det meningslösa våldet å mördandet hit å dit, detta borde egentligen stoppats för länge sedan. Inkompetenta politiker bryr sig ju inte men kanske blir det en ögonöppnare nu när Einar är död för att han är känd å kanske sker en förändring nu. Synd grabben var ju bara 19 år.
Citera
2021-10-23, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
En stor poet som hade så mycket kvar att ge.
Tänk om han hade fått leva till 23
Nobelpris, Pulitzer och Lexus du ska se.

Men vad hände nu?
Är det en rapp vi får ta del av här?
Citera
2021-10-23, 09:18
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Hade Einar nån flickvän?
Citera
2021-10-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag är inte mycket för hip hop men det var synd jag vet vem han var å är. Det jag också känner sorg över är det meningslösa våldet å mördandet hit å dit, detta borde egentligen stoppats för länge sedan. Inkompetenta politiker bryr sig ju inte men kanske blir det en ögonöppnare nu när Einar är död för att han är känd å kanske sker en förändring nu. Synd grabben var ju bara 19 år.

HAN hade kunnat stoppa det genom att leva ett reko liv istället för att glorifiera våld och vapen. Han var ansvarig över sina egna val och handlingar.
Hade han varit hemma och kollat på Robinson istället med chips och popcorn, så hade han levt idag. Skaffat bra jobb och sunda värderingar och levt efter de också.
Citera
2021-10-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampushaha
Hur kan man kidnappa, tortera, utpressa, förnedra och sen mörda någon för någons musik är
helt sinnesjukt. Musik är ljudfrekvenser som skapas av munnen. Ingen förtjänar det.
Njae, så var det väl inte riktigt ändå... Han mördades för att han levde ett gangsterliv och då ingår "tyvärr" risken att bli mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in