2021-10-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag känner honom inte, men jag kan ju bara säga hur han verkade.
Han känns extremt nervös i Malou. Folk som känner honom, har på flashback sagt att han var genomsnäll.
Visst verkar han diagnosig, i Malou,
men samtidigt osäker och ungdomligt skör.

Absolut ingen hänsynslös typ som de här gängkriminella kan lysa av, emellanåt.

Visst extremt blåst med sitt wanna-be-blatte. Det är supersorgligt att anta en sån roll och livsstil.
Skit och brottslighet fattar jag att han gjort.

Samtidigt så var det ju inte han som började i konflikten.
De kidnappade och förnedrade honom.

Han blev väl i förnedringens namn tvungen att sjunga lite kaxigt i sina texter? Vad vet jag?

Men att han skulle ha för avsikt att mörda någon, tror jag inte ett ögonblick på.
Det är troll som vill sprida dimridåer här på flashback som yttrar sig med det.
Det är vad jag tror iallafall.

Himla mycket ortenfolk här inne nu, som överhuvudtaget inte kan skriva så man fattar vad det står.

Exakt, huvudet på spiken på ren svenska
Citera
2021-10-25, 20:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Sedan ska man komma ihåg att han inte var en helt bortkommen skitunge. Hur mycket av de där millarna kom från utpressning, stölder och droger? Även om han började med att lajva Urten så gjorde han mer och mer jävliga grejer. Han valde det han valde - bokstavsbarn eller inte.

Som jag tidigare skrivit så har bokstavsbarn jävligt svårt att förstå när de går över gränser och gör folk förbannade på riktigt men om något känns enkelt för dem att nå så kan de vara oväntat ihärdiga och sluga. Kombinationen av att de ofta når en del av sina mål och samtidigt får fiender runt om sig slutar ofta illa.

Absolut hade han kunnat göra ett val.

Samtidigt. Hans mamma var alkoholist till han var 8 år om jag förstått det rätt.
Och hon misskötte hela familjen och sina barn.

Men samtidigt, har hon väl en poäng i att alkoholism också är en sjukdom. Kanske?

Hur som så gissar jag att det blev väldigt destruktivt på grund av detta för Einar, vad vet jag?

Om hon söp under graviditeten så kan det ju lett till alla bokstavsdiagnoser som jag ser att folk bekräftar att han hade.

Men som sagt. Jag vet ju inte.
Citera
2021-10-25, 20:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Sant! Han var ett litet mobbingoffer. Då kommer de osäkra idioterna som ett brev på posten och bara skäller som små osäkra hundar.
Fel. Han var bäst med rösten
Citera
2021-10-25, 20:40
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Fel. Han var bäst med rösten
Men idioterna, de osäkra hundarna, dödade honom.
Citera
2021-10-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shqiptarjokosovar
Killen gick i fyran-femman när han skrev det. Det är OK att vara trött på att jobba 7-16 vecka in och vecka ut för en skitlön. Din pinsamma låginkomsttagare. Einar hade flera bokstavskombinationer och tjänade ändå mer än du gjort hela livet hahaha

han blir inte sutomatiskt tuffare för att han skrev det i 4:an eller 5:an, det gör det bara ännu mer töntigare. En fjunis som rappar om livets hårda skola och han har knappt fått hår på kroppen än.
Gällande min inkomst och arbetstider har du fel din pissluffare.
Citera
2021-10-25, 20:45
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Absolut hade han kunnat göra ett val.

Samtidigt. Hans mamma var alkoholist till han var 8 år om jag förstått det rätt.
Och hon misskötte hela familjen och sina barn.

Men samtidigt, har hon väl en poäng i att alkoholism också är en sjukdom. Kanske?

Hur som så gissar jag att det blev väldigt destruktivt på grund av detta för Einar, vad vet jag?

Om hon söp under graviditeten så kan det ju lett till alla bokstavsdiagnoser som jag ser att folk bekräftar att han hade.

Men som sagt. Jag vet ju inte.
Utgår vi från den teorin var det mer eller mindre ofrånkomligt att det skulle sluta såhär. Det stämmer rätt bra överens med mina erfarenheter av bokstavsbarn men det är bara min syn på det. Antingen är föräldrarna själva för skadat gods för att ta hand om sina barn eller så belönar de barnen för skadliga beteenden och val. De kan även med fördel kombineras.

Till sist kommer dagen då de fyller 18 och är ansvariga för sina val och efter 21 är det slut på straffrabatten.
Senast redigerad av Ratad 2021-10-25 kl. 20:53.
Citera
2021-10-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Allt handlar om vad föräldrarna gör.
Har själv haft en tonåring på glid som lyssnade på sån här musik men som vi nu fått ordning på genom hårt slit ifrån oss som föräldrar.

Det handlar om att sätta ner foten och visa vem som bestämmer

Precis, så vad har föräldrarna tagit för ansvar för den här killen?
Jag skulle skämmas ihjäl om jag såg något utav mina barn vifta med puffror, klockor och nakna tjejer i en video
Citera
2021-10-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
https://youtu.be/BDzhDNGoNrk

Tror fan attingen politiker ville komma till minnesstunden för Einar.

Rolig låt om att han inte ska sitta och knarka i en port, i slutändan blev det ett cykelskjul.
Citera
2021-10-25, 20:56
Medlem
Utan encrochat är svenska polisen chanslösa...
Tragiskt Einar , men dina mördare går fria denna runda....
Mord efter mord, trots folk är "punktmarkerade" "gängstämplade" så verkar det vara fritt fram att skjuta höger, vänster 2021.

Polisen beskriver alla som grips som ledande roller inför en rättegång? Men snälla kom på nått nytt! Hur många ledare finns det där ute egentligen? 😂
Citera
2021-10-25, 20:56
Medlem
Snubchurps avatar
Det är pinsamt att lyssna på låtarna. Spelas på SR:s samtliga kanaler för att hylla gängkriminaliteten, våld, mord, sexism och droger. Så länge det kommer från rätt typ av gärningsmän så ska det hyllas.
Citera
2021-10-25, 20:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Utgår vi från den teorin var det mer eller mindre ofrånkomligt att det skulle sluta såhär. Det stämmer rätt bra överens med mina erfarenheter av bokstavsbarn men det är bara min syn på det. Antingen är föräldrarna själva för skadat gods för att ta hand om sina barn eller så belönar de barnen för skadliga beteenden och val. De kan även med fördel kombineras.

Jo, oavsett svenskar eller invandrare så är väl alla bokstavsdiagnoserna extremt utbrett hos de kriminella/gängkriminella. Det har de ju pratat om mycket.

Men jag tycker ändå att det lös lite Tim Bergling-kreativitet hos Einar.

Han hade ju faktiskt också kunnat komma på fötter, om han inte varit så involverad av konflikterna?

Egentligen kan det bli extremt mycket avundsjuka från de som är fast i gängkriminalitet ifall de märker att någon har talang och möjlighet att komma ifrån det?
Det är ju säkert en destruktiv tillvaro, där många inte vill vara?
Det är för jävligt hur de som är mer hänsynslösa, sätter press på yngre och de som kanske vill bryta sig loss.

De lurar ju in småkillar in i verksamheten genom att hitta på att de är skyldiga pengar och så vidare.
Citera
2021-10-25, 20:59
Medlem
Mange i forumet her skriver at gjengmiljøene i hovesak består av unge gutter uten etnisk svensk bakgrunn, og at noen av disse også står bak mordet, videre betegnes de som idioter som pga genfeil ikke har mulighet til å oppføre seg bedre. Nuvel, dere om det, hva tenker der når etnisk svensk kriminologiprofessor, Leif GW Persson, anslår at det er rundt 20 prosent sjanse for at svensk politi tar gjerningspersoner for drapet på den 19 år gamle rapperen ? Hva slags genetisk feilkoblinger har Kling og Klang, (og det svenske samhället) siden de ikke evner holde ro og orden eller oppklare saker, og det saker da som det påstås gjøres av genetisk feilkobla idioter ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in