2021-10-23, 04:51
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
OT här nu men mod får väl rensa sen.
Så du är av uppfattningen att 'videovåld' och dataspel har förstört ungdomen? Och nu har du hittat gangstarap och det är det som gör att samhället är helt åt h-e? Du kan inte tänka dig att det kanske är tvärtom? Orsak och verkan? Att gangstarap är ett svar på hur politikerna har misskött landet i 25 år?

Knappast Einár som orsakat detta. Du är i fel tråd gubben. Gå till I&I.
+1, orsakssambanden är fel om man tror att gangsterrap skapar gangsters, gangstern var gangster eller på väg att bli en gangster oavsett vilken musik denne lyssnar på.
Om gangsters lyssnar på gangsterrap är det som att en miljöpartist läser tyst vår... Eller nu förtiden undernärda Gretas mongotweets...

Om vi ska skylla på musik tycker jag vi borde begära M.O.B utlämnade för att spärras in på livstid:
Ante Up måste med logiken, 'påverkar ungdomars sköra sinnen' helt enkelt vara orsaken till alla förnedringsrån...
Citera
2021-10-23, 04:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Nu skiter jag i er och säger godnatt!

Oavsett vad man tycker om text och musik så är en talangfull 19-åring skjuten till döds. Det är tragiskt på alla sätt och det förändrar inte Sveriges ökande våldsspiral.
Talangfull vette fan. Han kunde prata i takt med beats men nån Einstein var han inte. Man ska inte behöva mördas i den åldern oavsett...
Citera
2021-10-23, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du hippiejoel där, gräs det är precis vad det är, gräs! Den lägsta inkomsten på skalan hanterat av glin, flummare, snedseglare. Gräs kan man få tag på hur lätt som helst och att det röks på lite överallt i princip riskfritt.
Kokain, Heroin, Amfetamin, Fentanyl och diverse kemiska preparat det är vad som ger stora pengar.
Den här Einar den kan jag ha träffat på och att det handlade då troligtvis om Rökheroin och Spice vilket gick likt en epidemi ibland yngre ned till 12år och då är vi i en helt annan liga.

Att legalisera marijuana det ger inget, folk kommer att köpa det billigaste skattefria så att det olagliga kommer att kvarstå och växa på grund av en större efterfrågan.

Nog för att jag håller med om att du är häftigast här, så, Jo, klart att legalisering ger positiva efter. En yngre person kanske får ett jobb, till skillnad från nu? Kanske får ta körkort t o m?
Citera
2021-10-23, 05:01
Medlem
Nu har jag läst hela jävla tråden till punkt och pricka.
Minst hälften av inläggen har inte ett skit med saken att göra, utan spårar ur till något helt annat..
Vill ni diskutera invandring finns det andra trådar.
Vill ni prata om Miljöpartiet eller Stefan Löfven finns det trådar för det också.

Vill ni att varenda tråd blir en kopia på Samnytts kommentarsfält så blir det en soppa som jag inte önskar någon moderator eller admin att rensa ur.

Vill ni prata om det är det bara att logga in där.
För att gå offtopic och prata om annat än ämnet är mer standard än ovanligt.

Här pratar vi om Einar.
Dom där som avrättade vittnet, tror att de kommer undan.
Men till slut kommer döden till dom också.
Citera
2021-10-23, 05:03
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Köper du din vodka ur en baklucka eller på Systembolaget som oss andra? De riktigt nergångna brukar vara fine med sunkiga dumsnåla lösningar, men vanligt folk kommer undvika struliga langare.

Jag har gjort båda två och ser inget fel med det.
Alkohol ifrån Tyskland det är ju enormt stort, kan jag kommer över billigt och bra ja då slår jag till!
Det gäller i mycket då jag skiter fullständigt i rådande hycklarsystem, dom där uppe med gott om pengar är ju etta på alla tjän som finns och uppstår och ska jag då den lille mannen stå undan och neka eller betala det fulla priset medan att honung flödar bara för en stjärna i kanten! En god medborgare!
Jag tager för mig!

Folk undviker ej struliga element idag heller, det finns ju gråzoner inom det mesta och att en del klarar inte av sådant och så gnälls det då över allt pack.
Det kriminella och gråzoner dom uppstår ju av ett behov!
Citera
2021-10-23, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Nu har jag läst hela jävla tråden till punkt och pricka.
Minst hälften av inläggen har inte ett skit med saken att göra, utan spårar ur till något helt annat..
Vill ni diskutera invandring finns det andra trådar.
Vill ni prata om Miljöpartiet eller Stefan Löfven finns det trådar för det också.

Vill ni att varenda tråd blir en kopia på Samnytts kommentarsfält så blir det en soppa som jag inte önskar någon moderator eller admin att rensa ur.

Vill ni prata om det är det bara att logga in där.
För att gå offtopic och prata om annat än ämnet är mer standard än ovanligt.

Här pratar vi om Einar.
Dom där som avrättade vittnet, tror att de kommer undan.
Men till slut kommer döden till dom också.

Ett vittne till mordet blev alltså avrättad också?
Citera
2021-10-23, 05:06
Medlem
Är det någon som vet något om hans familj?
Är det skötsamma människor eller vad har dem gjort för att komma tillrätta med sin kriminella son?
Sen tycker jag det är urlöjligt när svenskar pratar med blattebrytning och tror dem ska låta tuffa.
Senast redigerad av badasskickers 2021-10-23 kl. 05:07. Anledning: Felstavat
Citera
2021-10-23, 05:10
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Nog för att jag håller med om att du är häftigast här, så, Jo, klart att legalisering ger positiva efter. En yngre person kanske får ett jobb, till skillnad från nu? Kanske får ta körkort t o m?

Ja vad fan att en annan kunde rulla sig en spliff i godan ro och njuta den helt öppet men att det förändrar inget större.

Sedan tycker jag inte att det ska vara för lätt för dom yngre att komma över gräs.
Om jag drar det kan kvitta, det är så många hjärnceller som har rykt all världens väg så att någon till det lär inte märkas.
Citera
2021-10-23, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Vem vill hyra ut sin studio till en snorunge som är inblandad i kidnappning och nu ett mord? Nä han är inte personligen inblandad i mordet, men rör sig i de kretsarna och är dömd till tio månader. Vem som äger en studio vill bli förknippad med det?

Märks här är folk har fan noll koll på vad de snackar om när det kommer till musikindustrin, vilket är helt okej, man behöver / kan inte kunna allt här i världen.

Du behöver inte hyra en studio. Det räcker med att du har en laptop och en mikrofon som du själv kan spela in med och betala en random producent på nätet för att producera beatet och mixa själva inspelningen.

Detta kan du som både privatperson och skivbolag göra utan att den andra vet någonting om vilka man är, detta kallas för ghostproducing, vilket är väldigt standard idag -
Oavsett genre du sysslar med, rap, pop, EDM, film/spelmusik.
Senast redigerad av EricBana87 2021-10-23 kl. 05:21.
Citera
2021-10-23, 05:14
Medlem
Citat:
Ett vittne till mordet blev alltså avrättad också?

Jo, ett tips som jag gärna vill sprida, nu är det väl en svensk, men i alla fall. Tipset är; prata aldrig med polisen om ni vill lösa något, bara om polisen, gärna här på Flashback, och vilka svin de är som aldrig lyssnar när du inte vill berätta!
Citera
2021-10-23, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja vad fan att en annan kunde rulla sig en spliff i godan ro och njuta den helt öppet men att det förändrar inget större.

Sedan tycker jag inte att det ska vara för lätt för dom yngre att komma över gräs.
Om jag drar det kan kvitta, det är så många hjärnceller som har rykt all världens väg så att någon till det lär inte märkas.

Ingen skillnad? Har du rökt gräs igår och de tycker du har röda ögon idag, när du kör bil, och du pissar, så ryker kortet oavsett att du inte var hög idag.
Citera
2021-10-23, 05:36
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ingen skillnad? Har du rökt gräs igår och de tycker du har röda ögon idag, när du kör bil, och du pissar, så ryker kortet oavsett att du inte var hög idag.

En spliff ger inte röda ögon!
Jisses jag kan ta mig fan sätta en 250cc motor i en trehjuling och ge mig ut på väg.
Jag har inte blivit stoppad av polis på åratal, ser dem aldrig ute på väg men däremot en massa tok och misstänkta fyllstyren som vinglar fram, ja vad fan för två månader sedan så tvärstannade en bil på sniskan och föraren ramlade ut full som en spruta eller påverkad, detta hände på en ökänd "stig" som pundar fyllo packet tar in till staden, det är gammalt avdankat bus som har lokaliserat sig till en och samma brukshåla.

Förr i tiden så höll polisen koll på den slingan men idag så far dom helt fritt och att det är därav en farlig väg att färdas på, det är ta mig fan sorgligt hur Sverige har gått ned sig.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2021-10-23 kl. 05:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in