2021-10-23, 04:12
Medlem
Så kan det nog vara, fast jag tycker att argument är mycket bättre än skällsord.
Citera
2021-10-23, 04:19
Medlem
Charlemanges avatar
Bra att veta att fb består av en stor del landsförrädare som försvarar kriminellas sätt att föra ut sina budskap som exempelvis via den döde sopan Eijnar som glorifierade gangsta rapen.
Alltså ett gäng landsförrädare är ni som hyllar honom hyllar de som sköt den 12 åriga
flickan med fy fan vilka vidriga kräk ni är.
Han var ingen artist han var kriminell för fan.
Citera
2021-10-23, 04:19
Medlem
Varje dag dör många människor runt vår vilda värld, många av dem mycket bättre än denna förortsligist. Alla ska vi samma väg vandra, förr el senare.
Citera
2021-10-23, 04:20
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Tänk på hjärtat nu så du inte får en infarkt.. 😅

Du måste skilja på person och musik. Du nämnde Sabbath. Tror du att Ozzy dricker blod också? Det är en ren image. Hetsa inte upp dig så.

Men att han är bra knäpp, sköt väl nära på sin fru vill jag minnas.

Det är mer än image, sådant där skit är suggestivt!

Vi hade ju han djävulsrockaren i Norge, åkte in för mord och den har jag träffat, spritt spångande galen var han, det är så man blir när man rabblar om ondska och tar droger på det.

Det är även en del i kriminaliteten att man får bekanta sig med vapen, dom finns med och att man övar och leker rätt tufft sedan så kommer det ju till att den ska få smaka blod.
Jag kan lova att jag har gått den skolan, ribban den höjs hela tiden där man hetsas till värre och värre, simulerade fajter/och även på riktigt och skott mot kroppen med luftvapen.
Citera
2021-10-23, 04:25
Medlem
Citat:
Jo Jo visst, jag håller med dig. Hundratals unga dör dagligen i svält och sjukdomar, men just den här tråden handlar om Einár som just blev mördad och det vore bra om du kunde respektera det?

Nej, han respekterar inte det minsta att Einar, som den här tråden FAKTISKT handlar om avled 21/10 ❤️

Han fortsätter att traska runt i sina ullstrumpor, utan att mod rensar bort hans inlägg.. 🥲
Citera
2021-10-23, 04:27
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Men att han är bra knäpp, sköt väl nära på sin fru vill jag minnas.

Det är mer än image, sådant där skit är suggestivt!

Vi hade ju han djävulsrockaren i Norge, åkte in för mord och den har jag träffat, spritt spångande galen var han, det är så man blir när man rabblar om ondska och tar droger på det.

Det är även en del i kriminaliteten att man får bekanta sig med vapen, dom finns med och att man övar och leker rätt tufft sedan så kommer det ju till att den ska få smaka blod.
Jag kan lova att jag har gått den skolan, ribban den höjs hela tiden där man hetsas till värre och värre, simulerade fajter/och även på riktigt och skott mot kroppen med luftvapen.
https://filmdaily.co/obsessions/true-crime/ozzy-osbourne-wife-murder/

Är Ditt minne bra men Kort?
Citera
2021-10-23, 04:27
Bannlyst
Nu skiter jag i er och säger godnatt!

Oavsett vad man tycker om text och musik så är en talangfull 19-åring skjuten till döds. Det är tragiskt på alla sätt och det förändrar inte Sveriges ökande våldsspiral.
Citera
2021-10-23, 04:35
Medlem
Vilka kan tänkas ligga bakom?

Jag lägger upp några grupperingar som kan vara aktuella, kan då folk fylla i med medlemmar som är som kan vara aktuella.

1. Shottaz
2. Vårby nätverket
3. Dalen nätverket (ingen därifrån närvarade tydligen på minnesstunden och Thrife har inte lagt ut ngn RIP på insta)
4. DOA
5. Skarpnäck nätverket (om inte de ingår i Dalen nätverket kanske)
Citera
2021-10-23, 04:36
Medlem
Trolltestets avatar
Live by the sword, die by the sword.

Alla som har problem med denna eventualitet, är folk som valt att dö i samma anda.
Citera
2021-10-23, 04:45
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Jo visst, det är klart att film och musik influerat! Men De riktiga gangstrarna på den tiden typ Al Capone eller dussintals amerikanska seriemördare var knappast influerade av någon artist?

Det går inte att tillskriva kriminaliteten till kultur, utan tvärtom så är kulturen influerad av den krassa verkligheten.

Jodå att det var dom visst och nu kommer vi till ett litet special intresse som jag har.
En gammal och nu sedan länge bortgången släkting, han var nämligen lite vild men också musikaliskt begåvad och spelade en rad instrument mycket väl och kunde försörja sig på det.
Han spelade en musikstil som vart bannad då i åren före WWII, bordell- blues, fado, många namn men inget direkt officiellt, en potpurri på jazz, latino, zigenarmusik, bluegrass, blues och country.
Otroligt intensivt, snabbt och spretande, gitarristen Django Reinhardt spelade detta och vart av skivbolaget tvingat till att ta ned tempot min släkting han spelade original, rent ruskigt, Yngwie upphöjt tio gånger.
Han var på sjön och tog dess i mellan in på krogar o bordeller och spelade för mat och säng i nonstop ett dygn, alla kunde texterna och att få igång sång var inget problem och att det var rap i princip, älska, supa och droga, Robin Hood - banditer och ond bråd död och att man höll på och jazzade i klockan runt och hur man orkade med det, ja det får du lista ut själv.

Den musiken spelades ifrån 1900 till slutet av 1930-talet och var i bland annat dom kriminellas musik.
Kända artister här i ultra light och i ett slow tempo: Evert Taube och Cornelis Wreeswijk
Citera
2021-10-23, 04:48
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
https://filmdaily.co/obsessions/true-crime/ozzy-osbourne-wife-murder/

Är Ditt minne bra men Kort?

Ointresserad av den mannen men att jag var ju nära med att han försökte döda henne.
Citera
2021-10-23, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Att legalisera marijuana det ger inget, folk kommer att köpa det billigaste skattefria så att det olagliga kommer att kvarstå och växa på grund av en större efterfrågan.
Köper du din vodka ur en baklucka eller på Systembolaget som oss andra? De riktigt nergångna brukar vara fine med sunkiga dumsnåla lösningar, men vanligt folk kommer undvika struliga langare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in