2021-10-22, 00:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, för så brukar det bli i slutänden.

Förresten: var de inte så att SD blev knäckt av att sitta första gången anhållen i en vecka medans HD verkade klara sig rätt bra?
Jo men HD är ju jättesjuk enligt henne själv men sen jättepigg?

Ses väl i ett större perspektiv via chefens ord (våren vs augusti), sen efter hemkomst (in på psyk och ut till SDs för storstädning) samt då att hennes värld ska rasa om SD häktas. Så dålig att JS får hämta henne på en weekend för event. Att logga LWs Sottern gjorde susen.
8 dar senare tar hon tillbaka de raderade loggarna som hon påstod det inte var "värt
att lägga kraft på."

Minst sagt märklig människa.
Citera
2021-10-22, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo men HD är ju jättesjuk enligt henne själv men sen jättepigg?

Ses väl i ett större perspektiv via chefens ord (våren vs augusti), sen efter hemkomst (in på psyk och ut till SDs för storstädning) samt då att hennes värld ska rasa om SD häktas. Så dålig att JS får hämta henne på en weekend för event. Att logga LWs Sottern gjorde susen.
8 dar senare tar hon tillbaka de raderade loggarna som hon påstod det inte var "värt
att lägga kraft på."

Minst sagt märklig människa.

Åkte hon inte i på psyket efter greklandsresan också. Kanske har jag fel? Måste vara rena dunderkuren hon får där på psyket varje gång, eftersom hon inte verkar stanna särskilt länge och kommer ut med ett stort leende. Tvära kast.

Sen det tröttsamma med uttrycket "hela världen rasar". Uttrycket låter snarare som att man aldrig lyckas kravla sig upp igen. Att allt ligger i ruiner runt omkring en och så har jag inte alls uppfattat HD.

Men med den framtoningen vågar väl ingen ifrågasätta eller utmana henne och få skulden när hon åker in på psyket nästa gång.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-22 kl. 03:04.
Citera
2021-10-22, 03:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Åkte hon inte i på psyket efter greklandsresan också. Kanske har jag fel? Måste vara rena dunderkuren hon får där på psyket varje gång, eftersom hon inte verkar stanna särskilt länge och kommer ut med ett stort leende. Tvära kast.
Sen det tröttsamma med uttrycket "hela världen rasar". Uttrycket låter snarare som att man aldrig lyckas kravla sig upp igen. Att allt ligger i ruiner runt omkring en.
Efter Aten är hon stabil som fan.

Ja, uttrycket handlar ju verkligen om krisläge men så var det tydligen inte. Det är mycket väsen för lite ull.
Det svänger FÖR fort.

Å ena sidan vill hon som sagt att han ska bo i huset, å andra sidan kan han bo i KV:s regi så hon slipper honom.

"I mars/april -19 skrev Hanna på Messenger till Therese liknande, "skönt om det väcks åtal,
då slipper jag honom". (TB, ab 150)

Tittar man på deras skojiga FTF-äventyr i mars/april 2019 så blir det ännu mer weird.
Några axplock:
HD kastar ut brödsmulor (i.e "breadcrumbing") åt både SD och JS - som lever på hoppet att HD ska välja just dem.

Hon kärleksbombar, är som en teaser, saknar, längtar, gråter, ger en gnutta hopp - och drar sig lagom tillbaka och blockerar.
Det är brist på tillit till den ena och drömmen om kärnfamiljen med SD till den andra.

Intermittent förstärkning ökar bindningen.
Det är en bedräglig, manipulativ taktik som ger ett standby tillstånd och bakbundna händer.
HD har satt sig själv på en piedestal och framstår ju som väldigt ärlig.

Berg- och dalbanan ger kognitiv dissonans och aktiverar varenda hormon om det så är kortisol, dopamin eller oxytocin.
Hooked on a feelings, high on believing.. .

SD var inte hela världen, han är själv motsvarigheten till Hans och Gretas brödsmulor, men tragiskt att JS hamnade i soppan.
Citera
2021-10-22, 03:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Tänk ändå, smokeonthewater, att du var den ende som kunde förutse att SD skulle ta livet av sig när domen föll. Samt att du trots ditt stora engagemang i tråden inte yppat ett ord kring detta efteråt, av vad jag kunnat se.

Vad ska jag skriva om det, tycker du?
Citera
2021-10-22, 10:46
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Tänk ändå, smokeonthewater, att du var den ende som kunde förutse att SD skulle ta livet av sig när domen föll. Samt att du trots ditt stora engagemang i tråden inte yppat ett ord kring detta efteråt, av vad jag kunnat se.
Även jag misstänkte att SD skulle ta livet av sig, men jag babblade inte om det här i tråden. När domen blev känd (SVT Örebro) ringde jag min kompis och sa att ”nu gäller det att hitta honom innan han hänger i en tall”. Vid det laget var han kanske redan död. SD kunde inte ta ett nederlag, oavsett vad det handlade om.
Senast redigerad av Skibladner 2021-10-22 kl. 10:48.
Citera
2021-10-22, 19:03
Medlem
Citat:
Efter Aten är hon stabil som fan.

Ja, uttrycket handlar ju verkligen om krisläge men så var det tydligen inte. Det är mycket väsen för lite ull.
Det svänger FÖR fort.

Å ena sidan vill hon som sagt att han ska bo i huset, å andra sidan kan han bo i KV:s regi så hon slipper honom.

"I mars/april -19 skrev Hanna på Messenger till Therese liknande, "skönt om det väcks åtal,
då slipper jag honom". (TB, ab 150)

Tittar man på deras skojiga FTF-äventyr i mars/april 2019 så blir det ännu mer weird.
Några axplock:
HD kastar ut brödsmulor (i.e "breadcrumbing") åt både SD och JS - som lever på hoppet att HD ska välja just dem.

Hon kärleksbombar, är som en teaser, saknar, längtar, gråter, ger en gnutta hopp - och drar sig lagom tillbaka och blockerar.
Det är brist på tillit till den ena och drömmen om kärnfamiljen med SD till den andra.

Intermittent förstärkning ökar bindningen.
Det är en bedräglig, manipulativ taktik som ger ett standby tillstånd och bakbundna händer.
HD har satt sig själv på en piedestal och framstår ju som väldigt ärlig.

Berg- och dalbanan ger kognitiv dissonans och aktiverar varenda hormon om det så är kortisol, dopamin eller oxytocin.
Hooked on a feelings, high on believing.. .

SD var inte hela världen, han är själv motsvarigheten till Hans och Gretas brödsmulor, men tragiskt att JS hamnade i soppan.

Precis så tror jag att det ligger till - och jag blir bara så himla trött på att mordet och alla dess orsaker, alla vinklar och vrår och frågetecken som inte undersöktes. Bra att SD åkte dit till slut, men vad hände runtomkring?

Varför mördade han egentligen sin älskarinna Lena?

Tror att han drevs till dådet av inte bara sin egna snurriga tankar. Han drevs mot oförsonligheten och mordet av andra, eller en annan person.
Citera
2021-10-22, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis så tror jag att det ligger till - och jag blir bara så himla trött på att mordet och alla dess orsaker, alla vinklar och vrår och frågetecken som inte undersöktes. Bra att SD åkte dit till slut, men vad hände runtomkring?

Varför mördade han egentligen sin älskarinna Lena?

Tror att han drevs till dådet av inte bara sin egna snurriga tankar. Han drevs mot oförsonligheten och mordet av andra, eller en annan person.
Väldigt bra fråga, själva essensen.
Jag tror också att han drevs att mörda.

Följdfrågorna är då tudelad:
- varför (motiv)
-är det nån inblandad i motivet
- finns det risk att nån inblandad påverkat beslutet
- är det isf passiv eller aktiv medverkan

Det är här HD kommer in. Dels utifrån att hon har motiv, dels utifrån ett ytterst suspekt beteende.
Själv tror jag inte ett dugg på nån hjärntvättad offerroll eftersom hon uppvisar det som motsäger en mer underdånig roll och beter sig narcissistisk.
Citera
2021-10-22, 20:12
Medlem
Citat:
Väldigt bra fråga, själva essensen.
Jag tror också att han drevs att mörda.

Följdfrågorna är då tudelad:
- varför (motiv)
-är det nån inblandad i motivet
- finns det risk att nån inblandad påverkat beslutet
- är det isf passiv eller aktiv medverkan

Det är här HD kommer in. Dels utifrån att hon har motiv, dels utifrån ett ytterst suspekt beteende.
Själv tror jag inte ett dugg på nån hjärntvättad offerroll eftersom hon uppvisar det som motsäger en mer underdånig roll och beter sig narcissistisk.

Undrar om vi någonsin kommer få veta vad som i själva verket utlöste mordet.

För egen del är jag rätt säker på hur Och varför. Det är otroligt frusterande att rätten bara undersökte SDs del i brottet samt att resten bara skingrades för vinden...

Varför skulle SD egentligen ta det stora steget att mörda Lena? Det han sa: "Mot min vilja" var troligen helt sant.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-22 kl. 20:18.
Citera
2021-10-22, 21:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Undrar om vi någonsin kommer få veta vad som i själva verket utlöste mordet.

För egen del är jag rätt säker på hur Och varför. Det är otroligt frusterande att rätten bara undersökte SDs del i brottet samt att resten bara skingrades för vinden...

Varför skulle SD egentligen ta det stora steget att mörda Lena? Det han sa: "Mot min vilja" var troligen helt sant.
Ja men precis. För min del och på bas av FUP har jag inga tvivel. Han gjorde ett val mellan två kvinnor och LW drog det kortaste strået.
Frågan är bara om HD har del i händelserna.
Jag tror hon triggade det som hände.
Dels med full koll på SDs personlighet och dels att hon uppvisar flertal tecken på covert narcissism.
Citera
2021-10-22, 22:05
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med dig. Men jag tror på karma. Den kommer ifatt henne.
Har läst igenom alla HD-s förhör igen och noggrannare denna gång och förstår bara inte hur hon kunde släppas. ALLT tyder på att hon är inblandad, och både HD och SOA ljuger så om resan från polishuset. Varför släppte utredarna hur hon kunde veta om allt i Lenas hus redan tidigt på morgonen. Och hon VET INTE om SD varit hos henne på mordkvällen. Hon vet i princip ingenting om nåt. HUR kan en sådan glömsk person jobba som sjuksköterska. Hon har spelat teater från början till slut. Skrämmande läsning. Framförallt förhör nr 5
Citera
2021-10-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Har läst igenom alla HD-s förhör igen och noggrannare denna gång och förstår bara inte hur hon kunde släppas. ALLT tyder på att hon är inblandad, och både HD och SOA ljuger så om resan från polishuset. Varför släppte utredarna hur hon kunde veta om allt i Lenas hus redan tidigt på morgonen. Och hon VET INTE om SD varit hos henne på mordkvällen. Hon vet i princip ingenting om nåt. HUR kan en sådan glömsk person jobba som sjuksköterska. Hon har spelat teater från början till slut. Skrämmande läsning. Framförallt förhör nr 5

Vilken aktbilaga syftar du på?
Citera
2021-10-23, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller

Så här såg ÅHs motivering ut.
Inte så där pigg på att kommentera sitt beslut.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/december/nerlagd-forundersokning-mord/

Förundersökning om mord läggs ner

Åklagare Åsa Hiding har idag beslutat att lägga ner förundersökningen mot den person som satt frihetsberövad under perioden 28 augusti till 6 september 2019.

Personen var skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström.

Misstanken har nu sjunkit ytterligare och förundersökningen läggs därför ner. Det finns inte längre anledning att anta att personen varit delaktig i brottet. Utredningen har bland annat visat att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till brottsplatsen eller brottsoffret.

Ingen ytterligare information kommer att lämnas i frågan.

Nyhet från
RMC Bergslagen

Text Åklagarmyndigheten
Publicerad 17 december 2019 22:07
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här