2021-10-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han försökte smita in och lyssna på rättegången om jag minns rätt, men vaktmästarna/ordningsvakter(?) kände igen honom, hindrade honom och förde runt honom till baksidan tills det var dags för honom att vittna. Han var ju lite upprörd när han kom in, ville hålla ett litet anförande men blev barskt avbruten av Lindén.

Ha ha.ja, och när det var hans tur att vittna smälllde han ju till på mikrofonen ett par gånger...
Citera
2021-10-20, 13:15
Medlem
Citat:
Han försökte smita in och lyssna på rättegången om jag minns rätt, men vaktmästarna/ordningsvakter(?) kände igen honom, hindrade honom och förde runt honom till baksidan tills det var dags för honom att vittna. Han var ju lite upprörd när han kom in, ville hålla ett litet anförande men blev barskt avbruten av Lindén.

Ja just det, var det inte en vakt också som kände igen honom från dagen innan och ropade nåt liknande: " Hallå där, jag kännner igen dig"
Citera
2021-10-21, 14:45
Medlem
Det blev alldeles tyst i tråden, bara då där. Är nog inte så många kvar som orkar med att älta i all oändlighet? Tror inte vi får några svar, såvida inte någon med insyn skulle prata bredvid mun.
Tror inte heller HD kommer att utredas mer, eftersom hon avskrevs från alla misstankar?Det har ju dessutom gått över tre år sen LW blev mördad.

Tragisk historia det här, framför allt för barnen. Och de s.k "vuxna" i deras närhet betedde sig som tonåringar allihop...
Citera
2021-10-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Det blev alldeles tyst i tråden, bara då där. Är nog inte så många kvar som orkar med att älta i all oändlighet? Tror inte vi får några svar, såvida inte någon med insyn skulle prata bredvid mun.
Tror inte heller HD kommer att utredas mer, eftersom hon avskrevs från alla misstankar?Det har ju dessutom gått över tre år sen LW blev mördad.

Tragisk historia det här, framför allt för barnen. Och de s.k "vuxna" i deras närhet betedde sig som tonåringar allihop...

Själv hoppas jag på att en engagerad åklagare kommer att ta upp fallet igen och utreda HDs ev del i mordet på Lena. Hon borde förhöras om vad hon har gjort och vad hon visste om mordet, innan det skedde.
Citera
2021-10-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Själv hoppas jag på att en engagerad åklagare kommer att ta upp fallet igen och utreda HDs ev del i mordet på Lena. Hon borde förhöras om vad hon har gjort och vad hon visste om mordet, innan det skedde.
Då bör väl en brottsmisstanke finnas och ett ärende öppnas kan jag tänka. Annars får de rota lite i skymundan, på lediga stunder. De förhören du nämner, har med all säkerhet redan genomförts, då hon satt inne en stund i september 2019. Knep hon käft då, så lär hon knipa käft nu.

Men vi kan hoppas att något vittne kliver fram och berättar vad h*n vet. Jag tror fler är insatta i vad HD vet om mordet.
Citera
2021-10-21, 16:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna

Citat:
Och de s.k "vuxna" i deras närhet betedde sig som tonåringar allihop...

Inte UW.
Citera
2021-10-21, 16:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Hon har redan förhörts om det, många gånger.
Citera
2021-10-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
OM SD planerar att begå självmord vid ev. fällande dom så hoppas jag att han lämnar ett brev efter sig där han förklarar vad som hände. För LWs anhörigas skull.
Tänk ändå, smokeonthewater, att du var den ende som kunde förutse att SD skulle ta livet av sig när domen föll. Samt att du trots ditt stora engagemang i tråden inte yppat ett ord kring detta efteråt, av vad jag kunnat se.
Senast redigerad av Zymbal 2021-10-21 kl. 19:05.
Citera
2021-10-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Inte UW.

Menade Inte UW, utan dom som lekte i skogen och svingade sig omkring i lianer mest hela tiden typ evilgrin39:
Citera
2021-10-21, 21:37
Medlem
Citat:
Då bör väl en brottsmisstanke finnas och ett ärende öppnas kan jag tänka. Annars får de rota lite i skymundan, på lediga stunder. De förhören du nämner, har med all säkerhet redan genomförts, då hon satt inne en stund i september 2019. Knep hon käft då, så lär hon knipa käft nu.

Men vi kan hoppas att något vittne kliver fram och berättar vad h*n vet. Jag tror fler är insatta i vad HD vet om mordet.

Klart du har rätt i det. Men det är samtidigt jävligt frustrerande att se hur det räcker med att ha några intyg från en massa psykkliniker, där man läggs in, för att slippa konfronteras med tuffa frågor i livet och i en rättegång. Stackars lilla sköra HD. Men hon stod ut med SD i 20 år...

Som HD nu kan springa omkring skrattande och jaga burkar i spenaten och skratta åt att alla, även domstolen gick på hennes teaterföreställning.

Och runt henne finns ett aningslöst hov av individer som slår knut på sig själva för att göra henne glad och nöjd.
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-21 kl. 21:40.
Citera
2021-10-21, 21:38
Medlem
Citat:
Klart du har rätt i det. Men det är samtidigt jävligt frustrerande att se hur det räcker med att ha några intyg från en massa psykkliniker, där man läggs in, för att slippa konfronteras med tuffa frågor i livet och i en rättegång. Stackars lilla sköra HD. Men hon stod ut med SD i 20 år...

Som nu kan springa omkring skrattande och jaga burkar i spenaten och skratta åt att alla, även domstolen gick på hennes teaterföreställning.
Håller helt med dig. Men jag tror på karma. Den kommer ifatt henne.
Citera
2021-10-21, 21:41
Medlem
Citat:
Håller helt med dig. Men jag tror på karma. Den kommer ifatt henne.

Ja, för så brukar det bli i slutänden.

Förresten: var de inte så att SD blev knäckt av att sitta första gången anhållen i en vecka medans HD verkade klara sig rätt bra?
Senast redigerad av zilvereko 2021-10-21 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in