2021-10-22, 23:03
Medlem
Dumdrygs avatar
Varför är Vårbynätverket så stjärtfixerade? Är det för att de saknat en trygg fadersfigur under uppväxten?
Citera
2021-10-22, 23:04
Medlem
Slampsmurfens avatar
Inte ett dugg förvånad att det gick såhär. Sjukt tragiskt däremot. Mycket tråkigt för hans nära och kära. RIP Einar, inget barn ska dö i förtid. Tyvärr kommer massa fler dö pga att vi har de lagar vi har. Allt kommer bara eskalera. Sverige behöver lagar som motsvarar de brott som begås. Det har vi inte idag, inte ens i närheten….
Citera
2021-10-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Vem blev knivskuren i Nosh and Chow?

i?
Citera
Medlem
Fatfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Visst plockade man väl både kedjor och klocka av kadavret?
Vet ej, men om jag fattar det rätt så blev han avtvingad klocka och halskedjor vid ett tidigare tillfälle.
Citera
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elkazek
Undrar jag också?
Bilden finns, troligtvis borttagen här (?) men återfinns bara en googling bort. Tyvärr.
Citera
2021-10-22, 23:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad du ”känner” är rätt irrelevant här.
Han var 19 år. Ett barn, i mina ögon.
Som jag skrev i det du citerade skjuter folk ihjäl varandra kors och tvärs men jag är rätt säker på att det inte är helt vanligt med så låt ålder. Desto vanligare i 25-35.

Att han var känd sätter ju en viss tyngd över det, ofrånkomligt pga det mediala intresset, men mer synd blir det ju inte.
Däremot påverkas ju mer människor. Han hade ju ett visst inflytande, på helt vanligt folk.

Vad tycker du och tänker själv?
Jag är genuint intresserad. Känns som du är helt likgiltig. Det kan man ju vara, såklart, men det är ändå en person som haft stor betydelse för många helt vanliga personer. Det borde ändå beröra på ett eller annat vis.

Gängvåldet börjar redan i 12-årsåldern. En 19-åring är vuxen. Han valde själv att leva ett kriminellt liv. Han är ingen att sörja. En kriminell mindre på jordens yta är bara bra.
Citera
2021-10-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slampsmurfen
Inte ett dugg förvånad att det gick såhär. Sjukt tragiskt däremot. Mycket tråkigt för hans nära och kära. RIP Einar, inget barn ska dö i förtid. Tyvärr kommer massa fler dö pga att vi har de lagar vi har. Allt kommer bara eskalera. Sverige behöver lagar som motsvarar de brott som begås. Det har vi inte idag, inte ens i närheten….

Det har vi faktiskt. Lagar har dock svårt att stoppa girighet, vapenbruk, hämndlystnad, maktbegär och drogfixering bland folk som inte bryr sig om lagar.
Citera
2021-10-22, 23:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Men det kommer ju 10’000 nya poliser.

Ja, det är bra! Förhoppningsvis stävar detta en del av våldet.

Många av de nya poliserna är killar som kämpat sig ut ur utanförskapet, vilket är dubbel (nej tippel) vinst.
Citera
2021-10-22, 23:12
Medlem
Einar som poserar med en kpist

https://youtu.be/ZoEsfmvH3Ko?t=85

Åhhh, vad synd det är om den gullungen alltså.
Han är liksom anledning till varför unga går runt och skjuter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Vad du "ser" i dina ögon är också irrelevant här.
I lagens namn så är han en vuxen människa och borde för länge sedan ha suttit i fängelse med tanke på hans långa brottsregister.
Istället hjälpte media till att romantisera hans livsstil och fortsätter nu hylla en ren jävla gangster till och med efter att han blivit mördad.

Håller helt med Efter lite lätt efterforskning så känns det som att killen förr eller senare ( om han inte som nu blivit dödad) hade hamnat i fängelse och fått diagnosen Antisocial personlighetsstörning, det jag vet stämmer väldigt bra in på en person med sådan diagnos.

Vidrigt att han ska hyllas nu , visst att det skrivs mer om han, det är förståligt då det säljer och är mer intressant med en hyfsat känd person som blir dödad än någon okänd. Dock visste jag på ett ungefär vem han var enbart pga den tidigare kidnappningen av han
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slampsmurfen

Inget barn ska dö i förtid men här har du einar som poserar med en kpist och hotar https://youtu.be/ZoEsfmvH3Ko?t=85
Citera
2021-10-22, 23:14
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Han är svensk så det finns en nationalistisk aspekt av det. Det är inte kul att se en landsman bli dödad, och särskilt inte på dethär viset. Först blir han våldtagen med dildo i klänning, exponerad på nätet. Förövaren i det vinner något P3 pris och spelas överallt i radio; sen kommer den andra förövaren och skjuter ihjäl honom.

Du har inte den minsta ömmande blågul ådra som känner lite för Einar? Även fast han var totalt blattefierad?

Nja, jag ser kriminella gäng (oavsett härkomst) som cancer i samhället och som raserar allas trygghet endast för att själva kunna bli miljonärer och leva lyxlivet som alla framträdande rappare (Einar) förespråkar i sina låtar. Det är en trend helt enkelt, ungdomar vill ha massa cash vilket är förståeligt. Det ville man ju själv ha. Som tur är så fick man en bra uppfostran som lärde en att pengar förtjänas via hårt och hederligt arbete. Kan vara tråkigt ibland men man har i alla fall inget pris på sitt huvud.

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad du ”känner” är rätt irrelevant här.
Han var 19 år. Ett barn, i mina ögon.
Som jag skrev i det du citerade skjuter folk ihjäl varandra kors och tvärs men jag är rätt säker på att det inte är helt vanligt med så låt ålder. Desto vanligare i 25-35.

Att han var känd sätter ju en viss tyngd över det, ofrånkomligt pga det mediala intresset, men mer synd blir det ju inte.
Däremot påverkas ju mer människor. Han hade ju ett visst inflytande, på helt vanligt folk.

Vad tycker du och tänker själv?
Jag är genuint intresserad. Känns som du är helt likgiltig. Det kan man ju vara, såklart, men det är ändå en person som haft stor betydelse för många helt vanliga personer. Det borde ändå beröra på ett eller annat vis.

Att folk under 20 mördas i Sverige är inte så ovanligt faktiskt, det händer ganska ofta till och med. Jag håller ändå med dig om det mesta, kan vara jag som uttrycker mig lite drastiskt ibland
Senast redigerad av LegendenLarsVilks 2021-10-22 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in