2021-10-22, 22:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Yasin Byn är ju körd som artist nu iallafall. Inga fler P3-galor efter detta. Grattis Yasin. Lagerarbete, flippa burgare på Donken, eller langa knark blir väl framtiden efter 10 månader på kåken. Inget skivbolag kommer att vilja ta i honom med tång.
Citera
2021-10-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Yasin Byn är ju körd som artist nu iallafall. Inga fler P3-galor efter detta. Grattis Yasin. Lagerarbete, flippa burgare på Donken, eller langa knark blir väl framtiden efter 10 månader på kåken. Inget skivbolag kommer att vilja ta i honom med tång.

Sedan när behöver man ett skivbolag 2021...
Citera
2021-10-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det var ju nyligen prat om att hudfärg och etnisk bakgrund spelar stor roll när personer söker jobb. Så det spelar såklart in. Sen blir det ju även en snöbollseffekt när det redan har dragit igång. Visst, möjligheter kan finnas. Men det är ju en enorm segregation. Det är ett parallellsamhälle som gör att individer kanske inte ens ser att det finns chanser. Besöker du dessa förorter hör du att dom pratar om "vi och dom". Kaka och kaka leder fram till saker och ting. Exempelvis att Einár till slut blir mördad.

Där ser du ju. Dom andra som handlade i dumheter är ju av denna typ som diskuteras.

Du sitter väl inte i isolering i häkte när du är 17 år? Då har du ju ungdomsvård. Det är ju en väldig skillnad.

I isoleringen sitter du inne utan möjlighet att röra dig mer än en timme per dag. Kul! Om något borde det få människor att tänka om.
Citera
2021-10-22, 22:35
Bannlyst
Är väl mest troligt dom som kidnappade han som klippt han nu. 3 miljoner är mycket pengar.

Följ pengarna
Citera
2021-10-22, 22:36
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Och det är därför staten aldrig kommer lösa problemet med utanförskapsområdena, skjutningarna eller den övriga kriminaliteten. I och med att man inte kan eller vill koppla problematiken till den generösa flyktingpolitikern utan försöker med "sociala problem" som orsak så är problemet olösligt, och vi kommer få leva med detta i decennier eller till dagens flyktingar blir för gamla och trötta för att orka begå brott. Då kanske vi får ett samhälle som vi alla kan känna oss trygga med.

Regeringen må vara talanglös och naiv men givetvis förstår de också problemet. Denna otrygghet och segregering gynnar Sveriges ägare varför inget görs. Ett enat och kritiskt tänkande folk skulle tagit över makten för länge sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Varför det? Jag tycker det kan vara rätt att hämnas en sådan förnedring. Tycker inte du det?

Jag tyckte nog det en gång. Jag tyckte även om snutjävlar en gång i tiden. Innan jag fick hr utan att ha gjort något eller tidigare kriminalitet. Nej, du har rätt. Ursäkta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

Tur att han inte behöver skivbolag då.
Citera
2021-10-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är hemskt och våra politiker har blod på sina händer. Jag vet inte hur många som dödas i gänguppgörelser i veckan, men gissar på 5 varje vecka. Ofattbart att det här inte når media och att folk är upplysta om vad som händer i Sverige.
Stefan Löfvén ser inte det här som ett misslyckande han är nöjd med allt han presterat
Citera
2021-10-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Han är bara en i mängden av alla som blivit mördare senaste årtiondet i Sverige. Visst, han var en känd person men fortfarande bara en människa. Känns mer som att folk (du) tycker mer synd om Einar än alla andra som blir mördade varje vecka endast för att han var känd.

Han är svensk så det finns en nationalistisk aspekt av det. Det är inte kul att se en landsman bli dödad, och särskilt inte på dethär viset. Först blir han våldtagen med dildo i klänning, exponerad på nätet. Förövaren i det vinner något P3 pris och spelas överallt i radio; sen kommer den andra förövaren och skjuter ihjäl honom.

Du har inte den minsta ömmande blågul ådra som känner lite för Einar? Även fast han var totalt blattefierad?
Citera
2021-10-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Han är bara en i mängden av alla som blivit mördare senaste årtiondet i Sverige. Visst, han var en känd person men fortfarande bara en människa. Känns mer som att folk (du) tycker mer synd om Einar än alla andra som blir mördade varje vecka endast för att han var känd.

Vad du ”känner” är rätt irrelevant här.
Han var 19 år. Ett barn, i mina ögon.
Som jag skrev i det du citerade skjuter folk ihjäl varandra kors och tvärs men jag är rätt säker på att det inte är helt vanligt med så låt ålder. Desto vanligare i 25-35.

Att han var känd sätter ju en viss tyngd över det, ofrånkomligt pga det mediala intresset, men mer synd blir det ju inte.
Däremot påverkas ju mer människor. Han hade ju ett visst inflytande, på helt vanligt folk.

Vad tycker du och tänker själv?
Jag är genuint intresserad. Känns som du är helt likgiltig. Det kan man ju vara, såklart, men det är ändå en person som haft stor betydelse för många helt vanliga personer. Det borde ändå beröra på ett eller annat vis.
Citera
2021-10-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är hemskt och våra politiker har blod på sina händer. Jag vet inte hur många som dödas i gänguppgörelser i veckan, men gissar på 5 varje vecka. Ofattbart att det här inte når media och att folk är upplysta om vad som händer i Sverige.

Hemskt att jorden snurrar runt.
Hur tror du att människor får samhället att snurra, utan att blöta ned händerna?
Man låter en sak möta problem, en annan får bero.
Citera
2021-10-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Han är svensk så det finns en nationalistisk aspekt av det. Det är inte kul att se en landsman bli dödad, och särskilt inte på dethär viset. Först blir han våldtagen med dildo i klänning, exponerad på nätet. Förövaren i det vinner något P3 pris och spelas överallt i radio; sen kommer den andra förövaren och skjuter ihjäl honom.

Du har inte den minsta ömmande blågul ådra som känner lite för Einar? Även fast han var totalt blattefierad?

Blågul?

Fast nu är det här inte rashat?

Einar var inte oskyldig.
Grabban är dömd för det ena och det andra.

Du verkar allmänt störd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in