Citat:
Alla ungdomar i Sverige har möjlighet att utbilda sig till i stort sett vad som helst. Man kanske inte har läshuvudet till läkare, men åtminstone något yrkesförberedande program. Förstår inte vad du menar. Om det berodde på socialt utanförskap varför skjuter inte uteliggare ihjäl varandra? Det är någon stans det avviker...
Det var ju nyligen prat om att hudfärg och etnisk bakgrund spelar stor roll när personer söker jobb. Så det spelar såklart in. Sen blir det ju även en snöbollseffekt när det redan har dragit igång. Visst, möjligheter kan finnas. Men det är ju en enorm segregation. Det är ett parallellsamhälle som gör att individer kanske inte ens ser att det finns chanser. Besöker du dessa förorter hör du att dom pratar om "vi och dom". Kaka och kaka leder fram till saker och ting. Exempelvis att Einár till slut blir mördad.
Citat:
hm, jag umgicks med folk som senare handlade i dumheter. När jag var i den åldern.
Jag insåg att jag inte ville leva ett sånt liv. Så jag slutade ha kontakt med såna. Skitsnack. Är man så jävla dum, så bör man minst få höra internationalen två gånger per dag och gräva en jävla massa gropar.
Jag insåg att jag inte ville leva ett sånt liv. Så jag slutade ha kontakt med såna. Skitsnack. Är man så jävla dum, så bör man minst få höra internationalen två gånger per dag och gräva en jävla massa gropar.
Där ser du ju. Dom andra som handlade i dumheter är ju av denna typ som diskuteras.
Citat:
Du sitter väl inte i isolering i häkte när du är 17 år? Då har du ju ungdomsvård. Det är ju en väldig skillnad.