2021-10-22, 22:24
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Alla ungdomar i Sverige har möjlighet att utbilda sig till i stort sett vad som helst. Man kanske inte har läshuvudet till läkare, men åtminstone något yrkesförberedande program. Förstår inte vad du menar. Om det berodde på socialt utanförskap varför skjuter inte uteliggare ihjäl varandra? Det är någon stans det avviker...

Det var ju nyligen prat om att hudfärg och etnisk bakgrund spelar stor roll när personer söker jobb. Så det spelar såklart in. Sen blir det ju även en snöbollseffekt när det redan har dragit igång. Visst, möjligheter kan finnas. Men det är ju en enorm segregation. Det är ett parallellsamhälle som gör att individer kanske inte ens ser att det finns chanser. Besöker du dessa förorter hör du att dom pratar om "vi och dom". Kaka och kaka leder fram till saker och ting. Exempelvis att Einár till slut blir mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
hm, jag umgicks med folk som senare handlade i dumheter. När jag var i den åldern.

Jag insåg att jag inte ville leva ett sånt liv. Så jag slutade ha kontakt med såna. Skitsnack. Är man så jävla dum, så bör man minst få höra internationalen två gånger per dag och gräva en jävla massa gropar.

Där ser du ju. Dom andra som handlade i dumheter är ju av denna typ som diskuteras.

Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Men ärligt, tror du att folk som suttit i isolering i häktet när du inte ens får pissa när du vill, vill sitta så i fyra år? När du i fall personalen inte svarar, måste skita i papperskorgen, vill göra det i fyra år?

Du sitter väl inte i isolering i häkte när du är 17 år? Då har du ju ungdomsvård. Det är ju en väldig skillnad.
Citera
2021-10-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En nittonåring kan ha helskägg, våldta kvinnor och skjuta ihjäl folk. Det gör inget barn. Ett barn leker mer leksaker i sandlådan, äter glass och har gosedjur när han sover. En nittonåring är inget barn.
Eller som man sa när jag var ung: "Den som sig leken ger, den får leken tåla". Det betyder att om man vill vara gangster och umgås med de farliga personerna så kan man inte klaga sen när man blir skadad eller dödad.

Ja nä det är ju jävligt svårt att klaga när man blitt dödad.
Citera
2021-10-22, 22:25
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det fanns inga såna 17-åringar i Sverige innan massinvandringen.
Sverige har importerat familjer och ungdomar i över 50 år som saknar kapaciteten att ta sig in i svenska samhället.

Dessa familjer och ungdomar kommer aldrig längre än till bidrag eller kriminalitet.

Tragiskt men detta är problemets kärna.

Förstår man inte problemet så kan man inte lösa det.
Citera
2021-10-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Var är bilden på einar?
Undrar jag också?
Citera
2021-10-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pausfagel
Ja, han var inblandad i detta.
https://www.aftonbladet.se/a/66Xp3L
Dagens ungdom lyssnar till den här dyngan

riktig rap är House Of Pain 2 Pac Naughty By Nature Run DMC mfl.
Citera
2021-10-22, 22:28
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det var ju nyligen prat om att hudfärg och etnisk bakgrund spelar stor roll när personer söker jobb. Så det spelar såklart in. Sen blir det ju även en snöbollseffekt när det redan har dragit igång. Visst, möjligheter kan finnas. Men det är ju en enorm segregation. Det är ett parallellsamhälle som gör att individer kanske inte ens ser att det finns chanser. Besöker du dessa förorter hör du att dom pratar om "vi och dom". Kaka och kaka leder fram till saker och ting. Exempelvisatt Einár till slut blir mördad.
.

Det kanske stämmer att det är svårare för invandrande grupper att få arbete, mycket möjligt. Men det är skönt att vi då i Sverige har skyddsnät som a-kassa och gammalt hederligt socialbidrag under tiden man går arbetslös. Jag har själv gått arbetslös långa stunder, utan möjlighet till hjälp från familj och har då förlitat mig på dessa instanser. Har varit tufft men jag har inte gått ut och varken knivat eller skjutit ihjäl någon. Kanske naivt av mig att tänka i dessa banor, jag vet inte.
Citera
2021-10-22, 22:30
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Han är bara en i mängden av alla som blivit mördare senaste årtiondet i Sverige. Visst, han var en känd person men fortfarande bara en människa. Känns mer som att folk (du) tycker mer synd om Einar än alla andra som blir mördade varje vecka endast för att han var känd.

Det är hemskt och våra politiker har blod på sina händer. Jag vet inte hur många som dödas i gänguppgörelser i veckan, men gissar på 5 varje vecka. Ofattbart att det här inte når media och att folk är upplysta om vad som händer i Sverige.
Citera
2021-10-22, 22:30
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Tragiskt men detta är problemets kärna.

Förstår man inte problemet så kan man inte lösa det.
Och det är därför staten aldrig kommer lösa problemet med utanförskapsområdena, skjutningarna eller den övriga kriminaliteten. I och med att man inte kan eller vill koppla problematiken till den generösa flyktingpolitikern utan försöker med "sociala problem" som orsak så är problemet olösligt, och vi kommer få leva med detta i decennier eller till dagens flyktingar blir för gamla och trötta för att orka begå brott. Då kanske vi får ett samhälle som vi alla kan känna oss trygga med.
Citera
2021-10-22, 22:31
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=OEhooDkbQ-U

Landsförrädaren har inte koll på hans bakgrund jävla pajas
Senast redigerad av x2016 2021-10-22 kl. 22:33.
Citera
2021-10-22, 22:32
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Dagens ungdom lyssnar till den här dyngan

riktig rap är House Of Pain 2 Pac Naughty By Nature Run DMC mfl.
Tack. Rap var en geangre precis som bluse och jazz. Den tiden är förbi. Vi saknar den, som du beskriver, i House of Pains/public enemy's och Geto Boys tapping. Rap is dead. Sen gammalt.
Citera
2021-10-22, 22:32
Medlem
Så vad vet vi so far? Flera hundra inlägg att gå igenom. Vilket gäng tillhörde Einar, eller körde han solo? Vet vi mer än vad gammelmedia vet? Dessutom: finns det bilder/videoklipp som kan kopplas till mordet?
Citera
2021-10-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Mycket ”han får skylla sig själv” i denna tråd.
Kanske är det så.
Men det kan ändå inte vara meningen att man ska se det som någon sorts normalitet att 19-åringar blir mördade och avrättade i Sverige. Det är så jävla fel. Han var i princip ett barn.
Min dotter är 19 om tio år.
Ingen förälder vill det som skett.
Många skjutningar sker i Sverige, men jag är rätt säker på att avrättade 19-åringar är lätträknade.
Han var ju dessutom begåvad, oavsett vad man tycker om hans musik.

Alla tankar till anhöriga.

Många var gamla nog att inse vad Jihad i Bosnien skulle leda till. Att det skulle leda till detta, var långsökt. men inte helt orimligt. Så Grattis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in