2021-10-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Tror inte dom som är 17 resonerar så. Om du tänker dig in i deras sociala situation så finns det inte alltid så mycket. Fyra år och sen har du lite status, lite högre position och med det kommer pengar. Det lockar unga som inte har så stora möjligheter tro det eller ej.

Men ärligt, tror du att folk som suttit i isolering i häktet när du inte ens får pissa när du vill, vill sitta så i fyra år? När du i fall personalen inte svarar, måste skita i papperskorgen, vill göra det i fyra år?
Citera
2021-10-22, 22:07
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har du källa på detta? Att SR (stor bokstav, en förkortning för företaget Sveriges Radio) tycker att "rap inte är våldsam"?

Länka gärna källa.

Tvärt om, idag och tidigare har jag bara hört beskrivningar av denna destruktiva gängmiljö, men också en förståelse för den rent musikaliska och talangfulla kvaliteten i det som de skapar. Och förståelsen för att detta skapar många fans.

Kolla gärna in "P3 Dokumentär" för en massiv inblick i diverse gängbrottslighet, inte sällan kopplad till rap-världen.

De är ju hycklare så det skriker om det.

Yasin är ju hyllad av SR och han ingår i ett av Sveriges mest ökända gäng som mördar folk för en liten pytteskuld men då ska man helt plötsligt "skilja på verk och person". Samma med Einar. Om du inte har sovit under en stenbumling senaste åren så borde även du förstå hur SR hycklar nåt så fruktansvärt när det gäller gängkriminalitet. De bjuder in gängkriminella till deras varma, fina soffa och gullar med dem samtidigt som de låtsas vara frustrerade över utvecklingen i förorterna
Citera
2021-10-22, 22:07
Medlem
Citat:
Statsministern är nog något bevandrad, så han har säkerligen hört talas om Einar (liksom jag, som är i svetsarens ålder). Om man inte lever under en sten så är det svårt att missa någon som är Sveriges största artist ett par år, vinner grammis och P3 Guld och så vidare.

(men lever man under en sten/utanför samhället, kanske avsiktligt, så kan man missa det)

Och vilken vettig människa lyssnar på stats radio ??
herrejävlar är det vad du gör på dagarna Lyssnar på stats radio ?
Citera
2021-10-22, 22:09
Medlem
DeepAsFrozts avatar
Einar hade talang blabla. Med Autotune å en som gör låtar åt en kan nog vem som helst bli stor så länge du kan rappa eller ha ett flow..

Hur man bedömmer en duktig musiker från förr & idag är skrämmande.

Oavsett vad så vila i fred pojken
Citera
2021-10-22, 22:09
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Statsministern är nog något bevandrad, så han har säkerligen hört talas om Einar (liksom jag, som är i svetsarens ålder). Om man inte lever under en sten så är det svårt att missa någon som är Sveriges största artist ett par år, vinner grammis och P3 Guld och så vidare.

(men lever man under en sten/utanför samhället, kanske avsiktligt, så kan man missa det)
Kanske det. Jag är också i samma ålder och hänger med ganska bra i samhällsfrågor, men Einar hade jag aldrig hört talas om. Yngre rappare är inte mitt gebit, kan inget om dagens "musik" eller artister ö h t.
Citera
2021-10-22, 22:11
Medlem
Fatfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sistaboss1en
AFTONBLADET just nu :
” Två skadade efter storbråk – polisen utreder mordförsök
Två män har skadats allvarligt efter ett stort bråk med flera personer inblandade i Geneta i Södertälje. En av männen ska vara mycket allvarligt skadad, enligt polisen.

Platsen är avspärrad och polisen utreder händelsen som mordförsök.”

Kan detta vara kopplat till mordet på Einar?
Självklart! Södertälje slutar på e och Einar börjar på e... Solklart samband.
Citera
2021-10-22, 22:11
Medlem
Mycket ”han får skylla sig själv” i denna tråd.
Kanske är det så.
Men det kan ändå inte vara meningen att man ska se det som någon sorts normalitet att 19-åringar blir mördade och avrättade i Sverige. Det är så jävla fel. Han var i princip ett barn.
Min dotter är 19 om tio år.
Ingen förälder vill det som skett.
Många skjutningar sker i Sverige, men jag är rätt säker på att avrättade 19-åringar är lätträknade.
Han var ju dessutom begåvad, oavsett vad man tycker om hans musik.

Alla tankar till anhöriga.
Senast redigerad av M.J.A 2021-10-22 kl. 22:15.
Citera
2021-10-22, 22:12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Varför det? Jag tycker det kan vara rätt att hämnas en sådan förnedring. Tycker inte du det?

Efter en sån förnedring är man borta.
Den där lilla sissyn ska aldrig öppna käften när han visar upp sig i BH hahaha.
Citera
2021-10-22, 22:12
Bannlyst
Rip nisses mammas inkomst.
Citera
2021-10-22, 22:13
Medlem
pausfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevlige john
Rykten går Einar knivhögg nån så sent som förra veckan, nån som vet/hört nåt om det?

Ja, han var inblandad i detta.
https://www.aftonbladet.se/a/66Xp3L
Citera
2021-10-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Mycket ”han får skylla sig själv” i denna tråd.
Kanske är det så.
Men det kan ändå inte vara meningen att man ska se det som någon sorts normalitet att 19-åringar blir mörade och avrättade i Sverige. Det är så jävla fel. Han var i princip ett barn.

Vidare får man ju tycka vad man vill om hans musik, men uppenbarligen hade han stor betydelse för många ungdomar. Alla streams på alla möjliga plattformar talar ju om det.
Det ska inte förringas. Många blir berörda.

Det är en normalitet för att polisen gjort det till det.
Citera
2021-10-22, 22:14
Medlem
Någon som har bilden på einar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här