2021-10-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Som jag redan skrivit några inlägg efter det du citerade. Allt behöver inte vara faktabaserat för att dra logiska slutsatser. Vill du ha fakta kan du titta på undersökningarna som visas i tråden där mest folk utanför Stockholm håller på Bajen.
Ett väldigt motsägelsefullt påstående i övrigt.
Citera
2021-10-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Folk i gemen tilltalas mer av det folkliga än för utomstående det snobbiga finare litet bättre. Inget konstigt alls.

Ett problem är väl att er kultur tycks fostra supportrar som hellre ser matchen på tv. För om ni blir 12k mot Kalmar jämfört med 19k mot Ellos är det ju inte 7k bönder utan säkerligen 90% stockholmare som inte vill gå igen. Det är oroväckande - varför är er publik så konjunktur-svaga? Ni är ju uppenbarligen i en riktigt bra period historiskt för er.

Exakt, även om jag tycker vi i DIF fått den snobbiga stämpel lite väl lätt.

Nu kommer vi ha liknande siffror mot Kalmar som mot Ellos men förstår din poäng. Tror helt enkelt vi har för bekväma supportrar som kommer på ”betydelsefulla” matcher. Jag tror även vi kommer ha bra siffror så länge vi slåss om guldet. Problemet är när vi ligger på plats 7-8 och har exakt inget att spela för. Där är vi mycket konjunktursvaga och mil efter Bajen. AIK har säkert ännu större problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Och vad har du för bevis att de är det "nya folket" som går på matcherna? Undersökningen hade ingenting att göra med om mam gick på match eller inte, den biten fyllde du i med ditt önsketänkande. Ska man dra en rimlig slutsats så får det finnas en faktabaserad logik bakom, och det har ingen djurgårdare på över 6 år lyckats med att presentera.

Möjligtvis att de som går på matcherna är svårare att bevisa med det jag påstod. Supportrar överlag tror jag ändå gäller rätt bra med det jag skrev.
Citera
2021-10-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
"vem kör du för?"

https://d330gmu8jafas0.cloudfront.net/manufacturer/promo/BrandpageBanner-links-1627311753.jpg

Inte jag som skapa "reglerna". Tyckte bara att det var intressanta tider rent kulturellt då man lätt kunde känna igen grabbarna på matchdagen bara genom deras kläder, idag har alla Stone Island eller liknande. Hade man frågat dem vilka de körde för hade de fattat noll.

Han ungen på bilden hade nog fått sin patch ryckt i förbifarten
Senast redigerad av aboutblanci 2021-10-22 kl. 12:04.
Citera
2021-10-22, 14:40
Medlem
Citat:

Möjligtvis att de som går på matcherna är svårare att bevisa med det jag påstod. Supportrar överlag tror jag ändå gäller rätt bra med det jag skrev.

Okej, som jag ser det så finns det inga bevis för dessa påståenden alls. Min syn på det är att ni (och gnaget med fler som köpte er låtsaspropaganda) har panik över att vi drar så mycket publik. Ni är avundsjuka och önskar att ni hade mer publik på era matcher. Därför blir det en form av cope för er att försöka miskreditera och utmåla vår publik på sätt som ska få det att se dåligt ut.
Citera
2021-10-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priapus27
Okej, som jag ser det så finns det inga bevis för dessa påståenden alls. Min syn på det är att ni (och gnaget med fler som köpte er låtsaspropaganda) har panik över att vi drar så mycket publik. Ni är avundsjuka och önskar att ni hade mer publik på era matcher. Därför blir det en form av cope för er att försöka miskreditera och utmåla vår publik på sätt som ska få det att se dåligt ut.

Helt ärlig, jag bryr mig inte om det är bönder, svarta invandrare, höger, vänster osv på läktarna så länge man bidrar med det man kan. Det var någon som trodde vi i DIF hade mer bönder och det finns absolut inget som tyder på det, där av att jag drog vissa kopplingar.

Dock är nybajare extremt jobbiga på många olika plan men det är en annan historia.
Citera
2021-10-22, 16:20
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Har ni några organiserade grabbar nuförtiden? Gillade faktiskt er syn på att köra mer oldschool och casual stilen, det saknas för mycket nuförtiden. Innan kunde man inte ha på sig en Stone Island tröja utan att inom 5 minuter fick man frågan vem man körde för.
Tyvärr känns det som att vi har en lite sämre period firmamässigt. Grabbarna som är aktiva märks inte heller i så stor utsträckning på läktaren. Jag håller med dig om att det var mycket bättre förr, framför allt i Helsingborg. Men men.. Det dyker kanske upp en monsterliga nu på tisdag när vi spelar seriens enda högriskmatch (mot GAIS). Vi får se.
Citera
2021-10-22, 16:30
Medlem
Citat:
Helt ärlig, jag bryr mig inte om det är bönder, svarta invandrare, höger, vänster osv på läktarna så länge man bidrar med det man kan. Det var någon som trodde vi i DIF hade mer bönder och det finns absolut inget som tyder på det, där av att jag drog vissa kopplingar.

Dock är nybajare extremt jobbiga på många olika plan men det är en annan historia.
Nybajarna tror att vi är en storklubb när det gäller sportsliga framgångar vilket är fel. Däremot tycker jag inte att du kan såga dem när så många supportrar från era egna led säger lika eller till och med mer bisarra saker än nybajarna.
Citera
2021-10-22, 18:13
Medlem
Här på västkusten är det enligt min erfarenhet definitivt flest Hammarbyare i den här delen av landet, sedan är det Gnaget... och den enda Djurgårdaren jag är bekant med(som bor här) är en brud som inte bryr sig speciellt mycket, så hon får ses som en extrem marginalsupporter.

Hammarby syns mest utan tvekan, så skulle jag gissa så har Hammarby flest följare, sedan kommer Gnaget och sedan en och annan Djurgårdare.

Ett par Göteborgare har man träffat på som faktiskt håller på något Stockholmslag även om det inte händer ofta, det är främst personer som flyttat hit från någon annan del av landet som håller på dom där lagen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-10-22 kl. 18:18.
Citera
2021-10-22, 18:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
I Helsingborg har det traditionellt varit HIF emot HIF, dvs engagerade supportrar emot resten av staden. Det har liksom inte funnits några mff:are här och de få BoISare som poppat upp har blivit konfronterade vid sina bostäder. Nerslagna igen och igen och igen. På väg till skolan, på väg från jobbet, ni vet säkert hur det funkar.

Nu börjar det dock dyka upp svin som håller på alla möjliga lag. Det känns typ som att bo i Kalmar. Ingen blir konfronterad. Allt som händer är att deras klistermärken rivs ner.
Citera
2021-10-22, 21:22
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
de få BoISare som poppat upp har blivit konfronterade vid sina bostäder. Nerslagna igen och igen och igen. På väg till skolan, på väg från jobbet, ni vet säkert hur det funkar.

.

aahahahaahahahha

Är inte hela norra Skåne HIF-supportrar? Undantag Landskrona? SydSkåne är MFF. Mellanskåne är nog 50-50
Citera
2021-10-22, 21:37
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Folk i gemen tilltalas mer av det folkliga än för utomstående det snobbiga finare litet bättre. Inget konstigt alls.

Ett problem är väl att er kultur tycks fostra supportrar som hellre ser matchen på tv. För om ni blir 12k mot Kalmar jämfört med 19k mot Ellos är det ju inte 7k bönder utan säkerligen 90% stockholmare som inte vill gå igen. Det är oroväckande - varför är er publik så konjunktur-svaga? Ni är ju uppenbarligen i en riktigt bra period historiskt för er.
Det är väl egentligen Hammarby som har en helt obegripligt hög publiksiffra och Djurgården som har en ganska bra. Djurgården snittade exempelvis 12 300 år 2004 och 14 000 2005 när de var mitt inne i sin största framgångsperiod i modern tid. Stadion var iofs mindre, men de spelade även på råsunda under stormatcherna, det var bara 14 lag i allsvenskan och derbyna spelades alltid på Råsunda som tog 36 000. Att ha 12 000 mot ett ointressant skitlag som Kalmar är helt okej.
Citera
2021-10-23, 11:08
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är väl egentligen Hammarby som har en helt obegripligt hög publiksiffra och Djurgården som har en ganska bra. Djurgården snittade exempelvis 12 300 år 2004 och 14 000 2005 när de var mitt inne i sin största framgångsperiod i modern tid. Stadion var iofs mindre, men de spelade även på råsunda under stormatcherna, det var bara 14 lag i allsvenskan och derbyna spelades alltid på Råsunda som tog 36 000. Att ha 12 000 mot ett ointressant skitlag som Kalmar är helt okej.
Håller ej med. Tycker Hammarby har en rimlig siffra medan Djurgårn och Gnaget inte har det, tycker faktiskt alla tre ska kunna snitta minst 20 000 år efter år. Supportrarna finns, det handlar om att få de till arenorna.

Sen kan man ha två tankar i huvudet samtidigt. Att vi har sålt 20k biljetter till dagens match mot Kalmar är bra och i grund och botten ska vi jämföra oss med oss själva för att bli bättre och öka i snitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in