2021-11-07, 19:33
Medlem
Elvis avatar
15 000 åskådare som GULDKANDIDAT. aik förihelvete, alltid CREDDAT ER. Men det här är fan under all kritik!
Citera
2021-11-07, 20:58
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Lite 2005 vibbar av det där tifot
Ja, som sagt så tyckte jag också att det var bra. Mycket pyro. Flera läktare involverade osv. Snyggt faktiskt.
Citera
2021-11-07, 21:14
Medlem
Lundbondens avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fem-mff-supportrar-atalas-for-maskering-och-bengaler

Man undrar när övermakten går totalt bannas och ska stänga av hela grupperingar. Har ju skett i utlandet.
Citera
2021-11-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
15 000 åskådare som GULDKANDIDAT. aik förihelvete, alltid CREDDAT ER. Men det här är fan under all kritik!
Ingen stark siffra, men är det verkligen guldstrid? Kan man skylla på väder och vind 😉

Jag tror att AIKs upplägg kring årskorten i år ställer till det. Finns det någon sammanställd "publikliga" för året. Var det förra året som typ Falkenberg vann för de lyckades få in 50pers den dagen det inte var restriktion?

Apropå guldstrid. Hur går det?
Malmö 54p
(Häcken, Kalmar Halmstad)

Djurgården 53p
(Norrköping, Varberg, Häcken)

AIK 50p
(Varberg, Elfsborg, Sirius)

Elfsborg 49 p
(Halmstad, AIK, Örebro)

Hammarby 46p
(Degerfors Halmstad, Kalmar)
Citera
2021-11-07, 23:07
Medlem
Bra följe av MFF idag.
Citera
2021-11-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ingen stark siffra, men är det verkligen guldstrid? Kan man skylla på väder och vind 😉

Jag tror att AIKs upplägg kring årskorten i år ställer till det. Finns det någon sammanställd "publikliga" för året. Var det förra året som typ Falkenberg vann för de lyckades få in 50pers den dagen det inte var restriktion?

Känns inte som så mycket till publikliga i år heller, för få matcher med maxkapacitet och framförallt olika hemmamotståndare för alla.

Här finns total & snitt men verkar inkludera även matcher när det var max 8 på läktarna: https://allsvenskan.se/publikliga

Men jag har iaf känslan att det varit rätt så dåligt på ganska många håll. Däremot har tifoverksamheterna och klackarna levererat närmast unisont. Tror fortfarande pandemin är en faktor, säsongare vill bara gå på match igen och gör det medan vissa i marginalpubliken kanske avvaktar lite till.
Citera
2021-11-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fem-mff-supportrar-atalas-for-maskering-och-bengaler

Man undrar när övermakten går totalt bannas och ska stänga av hela grupperingar. Har ju skett i utlandet.
Man kan inte vara mot både villkorstrappan och det här, med nuvarande lagar. Vi alla vill såklart ha det legalisera men tills dess så ska man nog inte klaga alltför mycket när polisen åtalas individer för brott på läktaren.
Citera
2021-11-08, 16:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Man kan inte vara mot både villkorstrappan och det här, med nuvarande lagar. Vi alla vill såklart ha det legalisera men tills dess så ska man nog inte klaga alltför mycket när polisen åtalas individer för brott på läktaren.
Är man emot polisiär makt och snutars övergrepp på fotbollssupportrar så går det alldeles utmärkt att ifrågasätta både villkorstrappan och allt annat som svinen ägnar sig åt. Det enda som talar emot för mig är att det handlar om mff:are, jordens avskum.
Citera
2021-11-09, 00:58
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Bra följe av MFF idag.
Hur många var på plats?
Citera
2021-11-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Hur många var på plats?

Lite över 2050. Tilldelades (och sålde) 2200 platser.
Citera
2021-11-09, 20:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Apropå guldstrid. Hur går det?
Malmö 54p
(Häcken, Kalmar Halmstad)

Djurgården 53p
(Norrköping, Varberg, Häcken)

AIK 50p
(Varberg, Elfsborg, Sirius)

Elfsborg 49 p
(Halmstad, AIK, Örebro)

Hammarby 46p
(Degerfors Halmstad, Kalmar)
Falkenberg hade 300 pers mot oss förra året. Lite komiskt att det kommer stå i historieböckerna.

Vi leder den i år? Blir ju knepigt att räkna mtp. kapacitet osv. och jag bryr mig inte särskilt mycket om vem som "vinner" den.

På tal om publik. Fy fan vad det kommer bli jobbigt med biljetter till sista matchen för oss. Jag hade sånt sjukt flax med biljett 2019 när vi vann i Norrköping. Var många man kände som hade panik. Då var det över 10k DIF där. Nu är det bravida arena som tar drygt 6k.... Kan inte häckens fans göra som trazke och stanna hemma?
Citera
2021-11-10, 15:54
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Falkenberg hade 300 pers mot oss förra året. Lite komiskt att det kommer stå i historieböckerna.

Vi leder den i år? Blir ju knepigt att räkna mtp. kapacitet osv. och jag bryr mig inte särskilt mycket om vem som "vinner" den.

På tal om publik. Fy fan vad det kommer bli jobbigt med biljetter till sista matchen för oss. Jag hade sånt sjukt flax med biljett 2019 när vi vann i Norrköping. Var många man kände som hade panik. Då var det över 10k DIF där. Nu är det bravida arena som tar drygt 6k.... Kan inte häckens fans göra som trazke och stanna hemma?
Aik bör väl rimligtvis leda den med ett fullsatt vännernas i derbyt samt att dom kunde ta in mer när det började öppnas upp. Men som du säger, rätt ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in