2021-10-22, 20:36
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det har pratats om konkreta bevis här i tråden. Vad är dina konkreta bevis på att SE är skyldig? Annars hamnar vi på att du måste bemöta helheten som tyder på att SE är ett vittne och inte kan gå in på enskildheter....Helheten!
Det finns indicier så det räcker för att SE ska vara skäligen misstänkt. Det dåliga bevisläget får skyllas framför allt på PU/86, nu är det för sent.

Om det hade varit möjligt att knyta ett vapen till de upphittade kulorna (nu går det inte även om man skulle ha rätt vapen, enligt NFC) och vapnet skulle kunna kopplas till SE så skulle det ändå inte räckt för SE-tvivlarna. Så de som hoppas på att en upphittad CA-revolver skulle lösa mordet kan glömma det, av flera skäl.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-22 kl. 20:43.
Citera
2021-10-22, 20:39
Medlem
Citat:
Det har pratats om konkreta bevis här i tråden. Vad är dina konkreta bevis på att SE är skyldig? Annars hamnar vi på att du måste bemöta helheten som tyder på att SE är ett vittne och inte kan gå in på enskildheter....Helheten!

Jag skrev att jag tycker att han är skäligen misstänkt. Du förstår inte vad det är tydligen. Jag skriver inte att han är 100% skyldig men han är misstänkt helt klart och ni kan inte få bort honom som skäligen misstänkt oavsett hur mycket ni är skriver. Man kan inte runda SE som KP sade i juni 2020.
Citera
2021-10-22, 20:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
Kan du inte läsa din jävla looser? Skrev att det inte finns 100% bevis mot någon när det gäller Palmemordet! Finns inga konkreta bevis för din teori heller, ej heller CA, CP med flera. Skrev att SE är skäligen misstänkt enligt PU- KP, Melander med flera och jag håller med.

Nej. Vad du glömde att skriva i ditt inlägg med hyfsat otrevlig ton, till och med för att vara du, var vad det inte finns konkreta bevis för att SE är skyldig.

Där kan vi väl ändå utan otrevliga personangrepp enas om att du kammar noll när det gäller SE som GM? Inget konkret pekar mot SE som GM förutom Ålandskvinnan et al!
Citera
2021-10-22, 20:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det finns indicier så det räcker för att SE ska vara skäligen misstänkt. Det dåliga bevisläget får skyllas framför allt på PU/86, nu är det för sent.

De indicerna har nog de flesta missat. Hur vill du placera ett vapen i handen på SE? Vad bygger du denna teori på? Finns det ens andra oomkullrunkeliga indicier för SEs skuld? Jag har i alla fall inte sett några.
Citera
2021-10-22, 20:44
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
De indicerna har nog de flesta missat. Hur vill du placera ett vapen i handen på SE? Vad bygger du denna teori på? Finns det ens andra oomkullrunkeliga indicier för SEs skuld? Jag har i alla fall inte sett några.
Jag gjorde en edit om vapnet i tidigare inlägg

(FB) Skandiamannen
Citera
2021-10-22, 20:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag skrev att jag tycker att han är skäligen misstänkt. Du förstår inte vad det är tydligen. Jag skriver inte att han är 100% skyldig men han är misstänkt helt klart och ni kan inte få bort honom som skäligen misstänkt oavsett hur mycket ni är skriver. Man kan inte runda SE som KP sade i juni 2020.

Det har funnits andra åklagare som häktat andra misstänkta. Jag tänker främst på VG och CP. De var också skäligen misstänkta en blev till och med åtalad och hovrätten avfärdade det hela.

KP häktade en person för mordet på Anna Lindh. Det var fel gärningsman. KP är inte den vassaste kniven i lådan om vi uttrycker oss extremt försiktigt.

SE är bara misstänkt om man tror på den fantasifulla Ålandskvinnan et al!

https://drive.google.com/file/d/1N1hYpN3DTRwGbXpclgcrolMqUKVJfSuT/view
Citera
2021-10-22, 20:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ok vad har du för 100% konkreta bevis för din favoritteori?

Så länge motsatsen inte är bevisad....

Jag behöver inga "bevis" att SE är oskyldig, det är Ålandskvinnan et al som måste komma med "konkreta bevis" för SEs skuld och det har inte hänt, än i denna dag minsann!

Citera
2021-10-22, 20:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag gjorde en edit om vapnet i tidigare inlägg

(FB) Skandiamannen

Du hävdar alltså att SE är skyldig eftersom det inte går att knyta ett vapen till mordet? Går det ens att knyta ett vapen till SE?

Har du ens funderat på hur tunn den logiken låter? Tror du verkligen att det skulle flyga i en domstol?
Citera
2021-10-22, 21:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Kan du få din favoritteori till domstol? Kan du runda SE- Nej!

Läser man Ålandskvinnans et al, så behöver inte SE rundas det minsta. Han har inte med mordet att göra.

Citera
2021-10-22, 21:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Du hävdar alltså att SE är skyldig eftersom det inte går att knyta ett vapen till mordet? Går det ens att knyta ett vapen till SE?

Har du ens funderat på hur tunn den logiken låter? Tror du verkligen att det skulle flyga i en domstol?
Som KP sa på presskonferensen så hade det räckt för att anhålla honom som skäligen misstänkt.

https://www.youtube.com/watch?v=yUZch1XlSxA
Citera
2021-10-22, 21:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ok då får vi inte diskutera Palmemordet längre för dig då? Finns inga konkreta bevis mot någon. Du har inga konkreta bevis heller såg jag.

Nej. Det går att diskutera, men var lite sparsam med att använda "konkreta bevis" då de inte talar tilll din favoritteori SE som GM.

Jag baserar mina teorier på logik och sunt förnuft och då verkar Ålandskvinnan väldigt spekulativ och verklighetsfrånvänd. Tyvärr är hon den som skrivit hela synopsiset till TP bok.
Citera
2021-10-22, 21:04
Medlem
Citat:
Som KP sa på presskonferensen så hade det räckt för att anhålla honom som skäligen misstänkt.

https://www.youtube.com/watch?v=yUZch1XlSxA

Ja och både VG och CP blev anhållna och häktade. CP till och med dömd i tingsrätten otroligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in