2021-10-22, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tydligen kunde man helt utan kontroll plocka hem dessa militära vapen! Har dessa militära vapen också provskjutits? Det tycks ju finnas hundratals eller kanske tusentals militära S&W på villovägar om man får tro tråden.

I skarven femtio- sextiotal såg väl kontrollen på det mesta annorlunda ut mot i dag. Vapen slarvades bort på övningar, tävlingar och folk lånade hem, vapen försvann när folk blev relegerade, osv. Vapnen skrevs av. Hur många det rör sig om är nog svårt att få grepp om. Dessutom var det väl ett par "lyckade" inbrott i Hemvärnets förråd på åttiotalet (bl a i Täby) där revolvrar och ammunition ska ha försvunnit. Det är nog en hög av dessa mindre modell Smith and Wessons "på glid" tyvärr. Tvivlar på att dessa "illegala" vapen går att spåra i större utsträckning.

OM nu SE hade ett vapen den aktuella kvällen (och är GM), kan jag sätta min farsas gamla hatt, på att det kommer i från just det som Draifos skriver. Ett vapen han haft på SR och Skandia genom alla år i kassaskåp.

Men han kan lika gärna vara oskyldig som sagt. Ha stått i gränden när skotten föll, blivit skrämd och lagt benen på ryggen, ända till DBG, han trodde säkert att vittnet LJ var GM när han såg honom från krönet. Fick än mer panik (förvisso förståeligt). Detta Åsa-Nisse-scenario, ville SE givetvis inte stoltsera med, därför drog han ihop en rövare till polis och tidningar, som till råga på allt gick hem i stugorna (och i PU-Rummet).
Citera
2021-10-22, 19:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
I skarven femtio- sextiotal såg väl kontrollen på det mesta annorlunda ut mot i dag. Vapen slarvades bort på övningar, tävlingar och folk lånade hem, vapen försvann när folk blev relegerade, osv. Vapnen skrevs av. Hur många det rör sig om är nog svårt att få grepp om. Dessutom var det väl ett par "lyckade" inbrott i Hemvärnets förråd på åttiotalet (bl a i Täby) där revolvrar och ammunition ska ha försvunnit. Det är nog en hög av dessa mindre modell Smith and Wessons "på glid" tyvärr. Tvivlar på att dessa "illegala" vapen går att spåra i större utsträckning.

OM nu SE hade ett vapen den aktuella kvällen (och är GM), kan jag sätta min farsas gamla hatt, på att det kommer i från just det som Draifos skriver. Ett vapen han haft på SR och Skandia genom alla år i kassaskåp.

Men han kan lika gärna vara oskyldig som sagt. Ha stått i gränden när skotten föll, blivit skrämd och lagt benen på ryggen, ända till DBG, han trodde säkert att vittnet LJ var GM när han såg honom från krönet. Fick än mer panik (förvisso förståeligt). Detta Åsa-Nisse-scenario, ville SE givetvis inte stoltsera med, därför drog han ihop en rövare till polis och tidningar, som till råga på allt gick hem i stugorna (och i PU-Rummet).

Jag vet att åtskilliga mängder ammunition hamnade hemma hos "officerare" på 80-talet. Så kollen var säkert inte helt vattentät. Jag har själv en "reservofficer" i släkten och han hade ett mindre förråd av 9-mm patroner hemma i källaren på 80-talet. (Hette de möjligen M-39?)

Att SE har "varit uppe på Åsen och sprungit" är ett referat i Expressen dagen efter en rapport- eller aktuelltsändning där det med all önskvärd tydlighet framgår att SE som alltid påstår att han vände vid Luntmakargatan. Ändå skriver man i Expressen följande dag "att SE har varit uppe och sprungit på åsen". De hade väl praoelever även på Expressen får man anta. Något belägg för vad Expressen skriver om inslaget i tv finns inte i själva inslagett.

Tyvärr är skadan redan skedd och personal på Skandia som inte sett tv-inslaget har vittnat om att SE "varit uppe på åsen". Tyvärr kan inte TP plocka ihop detta orsakssamband då han redan sitter i Ålandskvinnans nät. TP tror än idag att han genom dessa falska vittnen kan påpeka att SE sprungit på åsen.

Inget kan vara mer fel!

SE har aldrig varit uppe på Brunkebergsåsen!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-10-22 kl. 19:46.
Citera
2021-10-22, 19:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Fast det du tar upp är inte bekräftat som fakta. Ett exempel är punkt 14.

Om vi kan enas om punkt 1-13 och punkt 15 får vi nog släppa att diskutera en enskild punkt. Vi gör som de som förfäktar den påhittiga Ålandskvinnans teori här i tråden och vänder på steken:

Man måste ju se till helheten! Det går inte att diskutera enskilda punkter i denna "teori/lista" utan att bemöta helheten! Helheten ger att SE är oskyldig!
Citera
2021-10-22, 19:54
Medlem
Det var många som ogillade Palmes politik och person, men om man också plockar in att personen ska vara beredd att ta risken att döda Olof Palme blir den gruppen betydligt mindre.

Hatade SE Olof Palme så mycket att han sköt OP trots risken att hamna i fängelse för lång tid?
Hur har man kommit fram till att SE var Palmehatare, eller hade han bara oturen att hamna nära mordplatsen?
Jag har sett att några hävdar att SE saknade impulskontroll men den uppfattningen har jag inte fått.
Citera
2021-10-22, 19:58
Bannlyst
Citat:
Jag vet att åtskilliga mängder ammunition hamnade hemma hos "officerare" på 80-talet. Så kollen var säkert inte helt vattentät. Jag har själv en "reservofficer" i släkten och han hade ett mindre förråd av 9-mm patroner hemma i källaren på 80-talet. (Hette de möjligen M-39?)

Att SE har "varit uppe på Åsen och sprungit" är ett referat i Expressen dagen efter en rapport- eller aktuelltsändning där det med all önskvärd tydlighet framgår att SE som alltid påstår att han vände vid Luntmakargatan. Ändå skriver man i Expressen följande dag "att SE har varit uppe och sprungit på åsen". De hade väl praoelever även på Expressen får man anta. Något belägg för vad Expressen skriver om inslaget i tv finns inte i själva inslagett.

Tyvärr är skadan redan skedd och personal på Skandia som inte sett tv-inslaget har vittnat om att SE "varit uppe på åsen". Tyvärr kan inte TP plocka ihop detta orsakssamband då han redan sitter i Ålandskvinnans nät. TP tror än idag att han genom dessa falska vittnen kan påpeka att SE sprungit på åsen.

Inget kan vara mer fel!

SE har aldrig varit uppe på Brunkebergsåsen!

Om SE var uppe på åsen vet varken du eller jag. Dock ser jag det som ett tänkbart scenario om han är oskyldig. För nära mp i 15-20 minuter har han knappast varit. Ska man försöka nagla fast honom vidare som oskyldig, lär man ju försöka få ihop några vettiga alternativ. Anser jag.

Jag tycker att både Borgnäs och Lena Andersson resonerar klokt kring den biten, att SE inte är skytten, men befinner sig i gränden, antingen i form av medhjälpare eller som vettskrämt vittne, som springer upp på åsen (antingen i panik eller dra blickar till sig). Medan skytten sprang in på Luntis. Det märkliga i kråksången, är ju att SE själv sagt till kollegor att han sprang på DBG, för att jaga GM. Det kan ju vara ett sett att maskera, att han gjorde i byxorna när skotten ekade inne i gränden, och han likt en hare skuttade i väg.
Citera
2021-10-22, 20:02
Medlem
[quote=ursprungligen|77674362]Om vi kan enas om punkt 1-13 och punkt 15 får vi nog släppa att diskutera en enskild punkt. Vi gör som de som förfäktar den påhittiga Ålandskvinnans teori här i tråden och vänder på steken:

Man måste ju se till helheten! Det går inte att diskutera enskilda punkter i denna "teori/lista" utan att bemöta helheten! Helheten ger att SE är oskyldig![/QUOTE

Helheten gör att SE skäligen kan misstänkas i.a.f. Om du vill ha bevis så förstår jag inte varför du diskuterar för det finns inga konkreta bevis mot något spår/teori/uppslag efter 35 år! Vi kan stänga igen alla trådar om Palmemordet i så fall.
Senast redigerad av Niklasgl87 2021-10-22 kl. 20:07.
Citera
2021-10-22, 20:07
Medlem
ursprungligens avatar
[quote=Niklasgl87|77674482]
Citat:
Om vi kan enas om punkt 1-13 och punkt 15 får vi nog släppa att diskutera en enskild punkt. Vi gör som de som förfäktar den påhittiga Ålandskvinnans teori här i tråden och vänder på steken:

Man måste ju se till helheten! Det går inte att diskutera enskilda punkter i denna "teori/lista" utan att bemöta helheten! Helheten ger att SE är oskyldig![/QUOTE

Helheten gör att SE skäligen kan misstänkas i.a.f. Om du vill ha bevis så förstår jag inte varför du diskuterar för det finns inga konkreta bevis mot något spår/teori/uppslag efter 35 år. Vi kan stänga igen alla trådar om Palmemordet i så fall.

Då finns det i så fall två olika "helheter" när det gäller SE. En helhet som helt friar SE som varande vittne på mordplatsen och en annan helhet som bara Ålandskvinnan kan motivera med sina gissningar/fantasier.
Citera
2021-10-22, 20:13
Medlem
[quote=ursprungligen|77674548]
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87

Då finns det i så fall två olika "helheter" när det gäller SE. En helhet som helt friar SE som varande vittne på mordplatsen och en annan helhet som bara Ålandskvinnan kan motivera med sina gissningar/fantasier.

Det gör det inte alls. Hade det funnits konkreta bevis för att SE var ett vittne på mordplatsen så hade inte KP, Melander pekat ut SE. De fann att SE är skäligen misstänkt och jag håller med. Men vem som var Palmes mördare kommer vi aldrig få veta till 100% tyvärr efter mer än 35 år.
Citera
2021-10-22, 20:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Det gör det inte alls. Hade det funnits konkreta bevis för att SE var ett vittne på mordplatsen så hade inte KP, Melander pekat ut SE. De fann att SE är skäligen misstänkt och jag håller med. Men vem som var Palmes mördare kommer vi aldrig få veta till 100% tyvärr efter mer än 35 år.

Det är väl ändå kvartetten Ålandskvinnan, Per H, Nils L och Arne I som är den här lama ankans upphovsmän? TP och KP är ju inte ens femma på "bollen" om vi ens ska kalla det en "teori" som inte flög 1986 och inte ett enda år fram till 2020, då den inte heller flög, just för en anka... Att flera personer som inte fick se Nils Ls "dokument" blev lite lurade kan jag förstå, men TP och KP kan liksom inte låtsas som om de inte visste....

Vad menar du att det finns för konkreta bevis på att SE är GM? Där behöver vi väl inte tycka olika utan det är en rungande nolla? Inga konkreta bevis för SEs skuld!
Senast redigerad av ursprungligen 2021-10-22 kl. 20:28.
Citera
2021-10-22, 20:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

Man måste ju se till helheten! Det går inte att diskutera enskilda punkter i denna "teori/lista" utan att bemöta helheten! Helheten ger att SE är oskyldig!
Tvärtom, det är helheten som gör att SE skäligen kan misstänkas för mordet. Ålandskvinnans iakttagelser är också mycket intressanta. Jag har själv negligerat dem tidigare, hade för mig att jag läst någonstans att SE var i Idre den veckan men när Åland aktualiserades på nytt för några dagar sedan (av dig?) läste jag på lite bättre och det visade sig att det inte stämde. Tyvärr var Åland aktuellt i samband med att HH skulle diska av SE och så blev det inte mer gjort med det. Så 25 mille till Åland och 25 mille till TP/Filter som avslöjade det felaktiga avförandet av SE.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-22 kl. 20:33.
Citera
2021-10-22, 20:30
Medlem
[quote=ursprungligen|77674830]
Citat:

Det är väl ändå kvartetten Ålandskvinnan, Per H, Nils L och Arne I som är den här lama ankans upphovsmän? TP och KP är ju inte ens femma på "bollen" om vi ens ska kalla det en "teori" som inte flög 1986 och inte ett enda år fram till 2020, då den inte heller flög, just för en anka... Att flera personer som inte fick se Nils Ls "dokument" blev lite lurade kan jag förstå, men TP och KP kan liksom inte låtsas som om de inte visste....

Vad menar du att det finns för konkreta bevis på att SE är GM? Där behöver vi väl inte tycka olika utan det är en rungande nolla? Inga konkreta bevis för SEs skuld!

Kan du inte läsa din jävla looser? Skrev att det inte finns 100% bevis mot någon när det gäller Palmemordet! Finns inga konkreta bevis för din teori heller, ej heller CA, CP med flera. Skrev att SE är skäligen misstänkt enligt PU- KP, Melander med flera och jag håller med. I SE-tråden får man inte spekulera, diskutera m.m.? Bara i CA-tråden?
Senast redigerad av Niklasgl87 2021-10-22 kl. 20:34.
Citera
2021-10-22, 20:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Tvärtom, det är helheten som gör att SE skäligen kan misstänkas för mordet. Ålandskvinnans iakttagelser är också mycket intressanta. Jag har själv negligerat dem tidigare, hade för mig att jag läst någonstans att SE var i Idre den veckan men när när Åland aktualiserades på nytt för några dagar sedan (av dig?) läste jag på lite bättre och det visade sig att det inte stämde. Tyvärr var Åland aktuellt i samband med att HH skulle diska av SE och så blev det inte mer gjort med det. Så 25 mille till Åland och 25 mille till TP/Filter som avslöjade det felaktiga avförandet av SE.

Det har pratats om konkreta bevis här i tråden. Vad är dina konkreta bevis på att SE är skyldig? Annars hamnar vi på att du måste bemöta helheten som tyder på att SE är ett vittne och inte kan gå in på enskildheter....Helheten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in