2021-10-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Och vart och när hade E tänkt sig att anmäla L, med filmen som något slags bevis?

Det var ju andra som ringde 112, direkt. L var kanske för chockad? Det är inte helt ovanligt.....

Fast om man finner sig i att ringa sitt ex men inte 112. Hör du inte själv hur illa det rimmar?
2021-10-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Precis vad jag försöker få sagt. Hon har diagnosticerad EIPS. Fast några vill kalla henne psykopat. Och kallblodig. Och till följd av det är alltså mordet planerat, genomtänkt och hon har inga känslor alls kring det.
Jag hävdar tvärtom. Därav resonemanget.
Och ja, hon glömmer filmen. Vilket är mitt argument för att hon INTE handlade planerat och genomtänkt. Att hon blev övermäktigt chockad av sin egen handling.
Om en rationell människa går igenom proceduren att hämta vapen ur vapenskåp i syfte att mörda någon står dom inte och tjafsar med offret i fyra minuter. Det får mej att tro att syftet var att ta deras upprepande bråk till nästa nivå för att minsann visa att nu är det allvar. Om man ponerar att skrik, handgemäng, kastade föremål och klassisk bärsärk redan var old news.

(Och OM det som skrivits tidigare i tråden och det MGM hävdar att BO var självmordsbenägen, med hot om och försök till, har vi ytterligare ett lager på det här vridna scenariot.
Då är suicide by psychotic girlfriend en skruvad möjlighet)

Varför ska man tro på hennes lögner om
Att han ville ta livet av sig? Hon har ju i hela förhöret berättat lögner.
Gå tillbaka och läs vad E bror skrivit.
Och dem som känner L skrivit.
Och förhöret med hennes ex Kimmo.

Och du menar att det var därför han tog sig svårt skottskadad ut på tomten för att få hjälp - för att han ville dö.

Ni är ju helt skruvade
2021-10-22, 16:10
Medlem
[quote=Vemdalen62|77671693]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ge dig nu... Det är väldigt synd om dom barnen och alla anhöriga att deras son/pappa har blivit mördad!! Och det är det primära. Dra inte in en massa andra hypoteser i detta!

Vad menar du?? Förstår du inte vad jag skrivit? Ska jag förklara till dig som om du är 5 år eller?

Har ju sagt att det är fruktansvärt synd om dom, därför vore det ju fasansfullt om dessa barn ska ha sett sin pappa skjutas ihjäl ovanpå allt.

Fattar du, eller ska man bara ge upp?
2021-10-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Fast om man finner sig i att ringa sitt ex men inte 112. Hör du inte själv hur illa det rimmar?

Det är väldigt typiskt för en chockad person som inte riktigt fattar vad som har hänt.
Första hjälpen är ABC - Andning, blödning och chock - av en anledning.
2021-10-22, 16:12
Medlem
Citat:

Hon litar mer på K än sig själv. Så har det nog varit ofta.
2021-10-22, 16:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jo det är stor skillnad i fängelsetid mellan olaga hot och mord, se nedan saxat ur brottsbalken, mordförsök blir det ju först när skott avlossas
Nej jag mobbar inte dej, jag bemöter dej på exakt samma sätt som du bemöter vissa andra härinne
med en lätt nedlåtande ton, och det är rätt många som skickar pm till mej också om ditt kverulerande
sätt mot oliktänkade, så där är vi nog lika goda kålsupare i så fall

4 kap 5 § Brottsbalken:[1]

Om någon lyfter vapen mot annan eller eljest hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, döms för olaga hot.[2]
Det krävs, enligt lagens ordalydelse, inte att den hotade faktiskt känner fruktan. Det räcker att hotet är av sådan art att man normalt skulle känna fruktan. Den hotande kan dömas för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt kan förövaren dömas till fängelse i lägst nio månader och högst fyra år.

Om ni skickar PM mellan varandra och skvallrar om användare här i tråden, så visar ju det bara på hur barnsliga och omogna ni är. Har ni verkligen ÅLDERN inne för att få vara här? Det är 18 års gräns!!

Jag tror du har googlat fram fel lagrum, det finns rätt många som fått högre fängelsestraff för mordförsök!

Nej, jag super mitt kål med andra, likasinnade vuxna personer!
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen

(Och OM det som skrivits tidigare i tråden och det MGM hävdar att BO var självmordsbenägen, med hot om och försök till, har vi ytterligare ett lager på det här vridna scenariot.
Då är suicide by psychotic girlfriend en skruvad möjlighet)

Detta är ett senario som helt klart kan vara realistiskt, med tanke på E:s beteende just före skottet.
Medlem
Citat:

Vet du vad det innebär att hamna i chock? Läs på EmmeLee.
2021-10-22, 16:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=Vemdalen62|77671693]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ge dig nu... Det är väldigt synd om dom barnen och alla anhöriga att deras son/pappa har blivit mördad!! Och det är det primära. Dra inte in en massa andra hypoteser i detta!

Vemdalen,

Och LÄR dig att citera ORDENTLIGT!

Det är mycket, mycket olämpligt att ge barnen PTSD genom att låta dem se filmen på mordet på deras far. Om det är sant borde det bli en soc-anmälan på det!

Ls barn och anhöriga lider säkert också!
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-10-22 kl. 16:23.
2021-10-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Detta är ett senario som helt klart kan vara realistiskt, med tanke på E:s beteende just före skottet.

Har också hört dessa rykten och att det ska ha skett t.o.m ännu tidigare. Lydia upprepar ju gång på gång att hon inte vill lämna honom ensam, varför kan inte Emil vara ensam? vad händer när Emil är ensam?
Finns många frågor som är obesvarade.
2021-10-22, 16:18
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|77671877]
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Och LÄR dig att citera ORDENTLIGT!

Det är mycket, mycket olämpligt att ge barnen PTSD genom att låta dem se filmen på mordet på deras far. Om det är sant borde det bli en soc-anmälan på det!

Ls barn och anhöriga lider säkert också!

Ja, oerhört olämpligt om det är sant. Det kan väl ni andra isf bekräfta nu direkt om detta är sant?
2021-10-22, 16:19
Medlem
Citat:
Varför ska man tro på hennes lögner om
Att han ville ta livet av sig? Hon har ju i hela förhöret berättat lögner.
Gå tillbaka och läs vad E bror skrivit.
Och dem som känner L skrivit.
Och förhöret med hennes ex Kimmo.

Och du menar att det var därför han tog sig svårt skottskadad ut på tomten för att få hjälp - för att han ville dö.

Ni är ju helt skruvade

1. Det är någon i tråden som skrivit om exakt det. Långa förtroliga samtal efter självmordsförsök.
2. Det är skillnad i hur och när man ljuger. Även om man är en notorisk lögnare.
3. Ni? Vilka ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in