2021-10-22, 15:21
Medlem
[quote=Vemdalen62|77671189]Vad menar du? Var Lydia känd innan detta hände eftersom du kollade upp den kraftiga kvinnan och upptäckte att det inte var den vackra Lydia... Eller kollade upp Emil innan detta hände? Varför det? Vad menar du?

Stackars barn... Ja varför är det synd om dom?? Inte är det Emils föräldrars fel i alla fall.....
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-10-22 kl. 15:23.
2021-10-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Det här är vad jag kan hitta, en herrans massa diagnoser, ser du bipolär bland dem?
F900B ADHD
F603 Emotionellt instabil personlighetsstörning
F431 Posttraumatiskt stressyndrom
F429 Tvångssyndrom, ospecificerat
F 109 Psykiska störningar och beteendestörningar orsakade av
alkohol, ospecificerade
F 419 Ångesttillstånd, ospecificerat
F 412 Blandade ångest- och depressionstillstånd

Ur Vårdguiden

"Det finns flera benämningar av diagnosen emotionellt instabilt personlighetssyndrom eller borderline personlighetssyndrom som det också kallas. Orsaken till det är bland annat att vården använder olika diagnosmanualer."
2021-10-22, 15:22
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ja, hon ber ju honom att sluta filma upprepade gånger och kommenterar det i övrigt. Hon är 100% medveten om att han filmar.
Beroende på deras historik kan jag förstå om det är oerhört provocerande.
Poängen är fortfarande att om hon var en planerande och kallblodig mördare hade hon tagit hand om telefonen. Nu blev hon i sann EIPS-anda helt övermannad av vad hon faktiskt gjort.
För mej är det inte ett dugg konstigt att hon ringde sitt ex. Han är den stabila punkten i hennes närhet när det barkar iväg. Hon ringer nog honom allt som oftast när hon är på väg att göra något drastiskt eller redan har gjort det.
Om uppsåtet när hon hämtar vapnet är att kallblodigt mörda honom undrar jag dessutom varför hon tjafsar i fyra minuter inför kameran innan hon faktiskt smäller av skottet?

I så fall verkar hon ha glömt att det fanns film. Du tror inte att det är så att han börjar filma för att hon har hämtat vapnet? Har någon hävdat att hon skulle vara "kallblodig"? Hon har EIPS så hon är knappast "kallblodig", snarare precis tvärtom. Att hon inte är kallblodig betyder inte att hon inte har ett uppsåt, det kan ju vara så att hennes känslor springer iväg och att hon tänker att "nu ska han fan dö!", precis så som normala människor kan göra när man är riktigt arg. Eftersom GM saknar normala spärrar p g a sina diagnoser blir det sen så att hon skjuter BO istället för att försöka lugna ner sig.
2021-10-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad menar du? Var Lydia känd innan detta hände eftersom du kollade upp den kraftiga kvinnan och upptäckte att det inte var den vackra Lydia... Eller kollade upp Emil innan detta hände? Varför det? Vad menar du?

Jag vet inte om hon är känd sedan tidigare? Men för mig var hon inte det. Man säger oftast så, när man talar om någon som alla talar om..., förstår du

Jag visste inte hur Lydia såg ut utan trodde det var Lydia jag såg som grät, denna lilla korta tjocka kvinnan, jag skriver så här nedlåtande för det är ord som en del här inne använder för att de ska förstå. Annars hade jag skrivit, kortvuxen, småmullig. men det är ord man ej förstår härinne.

Så när jag då kollade upp Lydia på hennes facebook och senare även såg bilder på henne i FUP, såg jag såklart att det var en annan kvinna. Lydia är lång, smal, vacker och har ett smittsamt leende.
Förstår du nu Vemdalen? eller vill du att jag förklarar ännu mera pedagogiskt för dig?
2021-10-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [QUOTE=Vemdalen62
Vad menar du? Var Lydia känd innan detta hände eftersom du kollade upp den kraftiga kvinnan och upptäckte att det inte var den vackra Lydia... Eller kollade upp Emil innan detta hände? Varför det? Vad menar du?

Stackars barn... Ja varför är det synd om dom?? Inte är det Emils föräldrars fel i alla fall.....

Läste du inte hela inlägget??? Det syftade rimligen på sista stycket.
Senast redigerad av Remark 2021-10-22 kl. 15:30.
2021-10-22, 15:31
Medlem
[quote=Remark|77671316][quote=

Läste du inte hela inlägget??? Det syftade rimligen på sista stycket.[/QUOTE]
Vad?
2021-10-22, 15:32
Medlem
[quote=Vemdalen62|77671244]
Citat:

Tycker du det är lämpligt om det nu är sant, att barn får se film när deras älskade pappa blir ihjälskjuten? Tycker du det?

Jag tycker det är fruktansvärt och kan inte ens föreställa mig vilken mardröm dessa barn isf ska bära.

Vad tycker du om flyktingbarn som kommer hit som sett sina föräldrar dödas och där man försöker hjälpa dessa att försöka klara av att gå vidare?

Är det inte illa nog att barnen inte fick vara hos sin pappa så mycket pga av alkoholmissbruk? Hur mycket ska ett barn klara av tycker du?
2021-10-22, 15:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ponera att det inte var första gången L viftade med hagelbrakan, ponera sen vidare att E tänkte göra en anmälan senare för att få till ett kontaktförbud, kan det ha varit så också eller är det bara din teori som gäller

Tro mej jag har sett folk i chock på nära håll ett antal gånger, därför skrev jag njaee kanske, för att jag inte utesluter att det va så, men du har säkert mer erfarenhet av både naturkatastrofer, mordrättegångar, psykiatrivården,vapenhantering,filmining samt bandbyten på tunga stridsfordon och sist men inte minst den irländska folksjälen.
ha en fortsatt bra dag

E hade fått kontaktförbud där och då om han ringt polisen. Och L hade blivit anhållen, häktad och fått fängelse på flera år. Hot och mordförsök med laddat vapen ger inte så mycket mindre tid i fängelset än ett utfört mord.

Du verkar inte förstå skillnaden på diskussion, spekulation, hypotes och teoretisering.

varför frågar du om det :"är bara din teori som gäller"?

Och sedan en massa påhopp.

Försöker du att mobba mej?

Fy vilken hemsk ton du har, det är nog många som drar öronen åt sig från dig!
2021-10-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ur Vårdguiden

"Det finns flera benämningar av diagnosen emotionellt instabilt personlighetssyndrom eller borderline personlighetssyndrom som det också kallas. Orsaken till det är bland annat att vården använder olika diagnosmanualer."

Det är ur hennes journal och ur samma diagnosmanual.
2021-10-22, 15:54
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
E hade fått kontaktförbud där och då om han ringt polisen. Och L hade blivit anhållen, häktad och fått fängelse på flera år. Hot och mordförsök med laddat vapen ger inte så mycket mindre tid i fängelset än ett utfört mord.

Du verkar inte förstå skillnaden på diskussion, spekulation, hypotes och teoretisering.

varför frågar du om det :"är bara din teori som gäller"?

Och sedan en massa påhopp.

Försöker du att mobba mej?

Fy vilken hemsk ton du har, det är nog många som drar öronen åt sig från dig!

Jo det är stor skillnad i fängelsetid mellan olaga hot och mord, se nedan saxat ur brottsbalken, mordförsök blir det ju först när skott avlossas
Nej jag mobbar inte dej, jag bemöter dej på exakt samma sätt som du bemöter vissa andra härinne
med en lätt nedlåtande ton, och det är rätt många som skickar pm till mej också om ditt kverulerande
sätt mot oliktänkade, så där är vi nog lika goda kålsupare i så fall

4 kap 5 § Brottsbalken:[1]

Om någon lyfter vapen mot annan eller eljest hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, döms för olaga hot.[2]
Det krävs, enligt lagens ordalydelse, inte att den hotade faktiskt känner fruktan. Det räcker att hotet är av sådan art att man normalt skulle känna fruktan. Den hotande kan dömas för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt kan förövaren dömas till fängelse i lägst nio månader och högst fyra år.
2021-10-22, 15:58
Medlem
[quote=svennesanning|77671373]
Citat:

Tycker du det är lämpligt om det nu är sant, att barn får se film när deras älskade pappa blir ihjälskjuten? Tycker du det?

Jag tycker det är fruktansvärt och kan inte ens föreställa mig vilken mardröm dessa barn isf ska bära.

Vad tycker du om flyktingbarn som kommer hit som sett sina föräldrar dödas och där man försöker hjälpa dessa att försöka klara av att gå vidare?

Är det inte illa nog att barnen inte fick vara hos sin pappa så mycket pga av alkoholmissbruk? Hur mycket ska ett barn klara av tycker du?
Ge dig nu... Det är väldigt synd om dom barnen och alla anhöriga att deras son/pappa har blivit mördad!! Och det är det primära. Dra inte in en massa andra hypoteser i detta!
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-10-22 kl. 16:02.
2021-10-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
I så fall verkar hon ha glömt att det fanns film. Du tror inte att det är så att han börjar filma för att hon har hämtat vapnet? Har någon hävdat att hon skulle vara "kallblodig"? Hon har EIPS så hon är knappast "kallblodig", snarare precis tvärtom. Att hon inte är kallblodig betyder inte att hon inte har ett uppsåt, det kan ju vara så att hennes känslor springer iväg och att hon tänker att "nu ska han fan dö!", precis så som normala människor kan göra när man är riktigt arg. Eftersom GM saknar normala spärrar p g a sina diagnoser blir det sen så att hon skjuter BO istället för att försöka lugna ner sig.

Precis vad jag försöker få sagt. Hon har diagnosticerad EIPS. Fast några vill kalla henne psykopat. Och kallblodig. Och till följd av det är alltså mordet planerat, genomtänkt och hon har inga känslor alls kring det.
Jag hävdar tvärtom. Därav resonemanget.
Och ja, hon glömmer filmen. Vilket är mitt argument för att hon INTE handlade planerat och genomtänkt. Att hon blev övermäktigt chockad av sin egen handling.
Om en rationell människa går igenom proceduren att hämta vapen ur vapenskåp i syfte att mörda någon står dom inte och tjafsar med offret i fyra minuter. Det får mej att tro att syftet var att ta deras upprepande bråk till nästa nivå för att minsann visa att nu är det allvar. Om man ponerar att skrik, handgemäng, kastade föremål och klassisk bärsärk redan var old news.

(Och OM det som skrivits tidigare i tråden och det MGM hävdar att BO var självmordsbenägen, med hot om och försök till, har vi ytterligare ett lager på det här vridna scenariot.
Då är suicide by psychotic girlfriend en skruvad möjlighet)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in