Resultat: Är du feminist?
Jag är feminist
19,73%
58 röster
Jag är inte feminist
72,11%
212 röster
Vet ej
8,16%
24 röster
2021-10-22, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, och hon skrev också att hon ibland sökte jobb hon "gillade". Med den attityden blir det oftast inga stora inkomster för en som är outbildad.

Men det är väl strukturella orättvisor som är orsaken. Feminismen kommer som räddning.

Nej, jag skrev såhär din lögner:

'Skickar ut en del 'flaskposter', när jag hittar ett jobb jag tycker skulle passa mig, och jag har skickat en del poster i väg. Det låter ungefär såhär;'Hej, så att ni annonsera efter en ***", jag skulle kunna göra det jobbet, har haft erfarenhet av *****. Vh *** ****''.

Det din ärthjärna inte begriper är att jag inte söker chef poster och jobbs, som jag inte är kvalificerade för.
Citera
2021-10-22, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, det gjorde jag inte.
Jag försökte hjälpa dig till en egen försörjning enligt principen tjänster och gentjänster och om du vill kalla världens "äldsta yrke" att prostituera sig är det helt din ensak. Du behöver inte ta en krona i betalning. Mat och husrum, räcker väl för dig? Du saknar ju helt andra ambitioner.
Det är dessutom helt lagligt för dig att göra som du vill, men du får varken mat eller tak över huvudet för ingenting.

Du är inte vad jag betalar skatt för.

Jaha, då vet vi hur 'Pansarvecet' tänker i det fråga.
Senast redigerad av TantRossin 2021-10-22 kl. 10:27.
Citera
2021-10-22, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja, att hon inte får ett chefsjobb är patriarkatets fel. Helt klart.

Var har jag skrivit att jag söker chef jobb? Visa det inlägg!
Citera
2021-10-22, 10:54
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Så berätta då för mig varför männen med alternativmode slutar när studierna är färdiga medans kvinnorna fortsätter?

Jag kan inte berätta detta för dig eftersom jag faktiskt inte har en aning om vad du pratar om, eller vad för sorts poäng du trevar dig mot.

Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Passande avatar du har, det är du som är hunden i det scenariot

Det är faktiskt tanken
Citera
2021-10-22, 11:01
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Två saker. Jag säger inget alls om din släkt, den intresserar mig inte och det vore mot reglerna för mig att gräva i och om den här.
Det andra är att du hittar på vad feminism handlar om, lite efter ditt eget huvud och jag som sett kaninhålets innanmäte i decennier kan med säkerhet idag säga att den inte på något enda sätt bryr sig om världens orättvisor. Inte ens orättvisor mot kvinnor, i det här landet.
För när en handikappad kvinna gruppvåldtas av ett gäng araber på en toalett på Gotland tar man inte hennes sida, utan startar en demonstration MOT RASISM efter lokalsamhället ville ha ut fanskapen som gjorde det.
Nalin Pekgul, Amineh Kakabaveh, GAPF och Galaxia Lundin avplattformerades när de vill se åtgärder mot hedersvåld också.
Så både sossarna och vänsterpartiet är MASSIVA hycklare i frågan.
Nej, i Sverige handlar feminismen bara om makt och maktpositioner, och et oändligt stort flöde av skattemedel för att finansiera alla jävla genusvetare.
Din region och kommun betalar t.ex troligen miljonbelopp för Diplom som säger att de är certifierade i HBTQ eller genusfrågor. Din region och kommun lägger troligen även miljoner på att utbilda folk i vår tids rasbiologi och frenologi, en kvasivetenskap som heter genusvetenskap.
Vi betalar miljarder för en jämställdhetsmyndighet där nästan bara kvinnor jobbar och driver frågor om och för kvinnor och de delar ut massor av miljoner till fullkomligt idiotiska projekt.
Gå gärna in och kolla, för de måste redovisa detta.

Så, mina synpunkter kan du få väldigt tydligt svart på vitt.
De behov för medborgarrättsrörelsen "kvinnokampen" var över redan på 70-talet och det som bedrivs idag är något HELT annat!

Jag har ett tips.
Vet du vad Gudrun Schyman kallar sitt extraknäck för idag?
https://maktakademi.se

Tror du det är ett sammanträffande?

Jag tror att du dömer isberget efter den skräniga och förvirrade toppen du ser ovanför ytan.
Citera
2021-10-22, 11:07
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Öpna två flikar i din webläsare.
På ena fliken så googlar du "goth mail" (utan fnuttar*),och tittar på bilderna.
På den andra fliken så googlar du "goth female" (utan fnuttar), och tittar på bilderna.

Använd nu din hjärna och tänk till lite och reflektera och se hur verklighetsnära du är. När du läser detta scenario sedan...

ICA söker folk.
ICA har beslutat sig för att kalla in två personer till intervju.
Lisa och Pelle är gothare.
Båda dyker upp på arbetsintervjun.
Både Lisa och Pelle har full goth utstyrsel och båda är sminkade enligt sin subkultur. ICA beslutar sig för att anställa en av dem och den personen får lov att fortsätta var kläd och sminkad enligt sin subkultur.

VEM av Pelle och Lisa får jobbet?
Svara inte bara med ett namn.
Utan svar med en reflekterande motivering också, och motiveringen skall vara baserat hur det ser ut i samhället i dag och i kombination med din s.k feministiska perspektiv på detta..

Alltså, jag förstår nu att du och baraporr menar att det är hårdare klädkoder för män, men jag ifrågasätter om det verkligen är så.

Så vitt jag känner till avgörs jobbtillsättningen i ditt scenario av många olika variabler, men jag tror inte att kön nödvändigtvis är till den manliga sökandes nackdel som ni verkar anse.
Senast redigerad av anomalign 2021-10-22 kl. 11:10.
Citera
2021-10-22, 11:19
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Alltså, jag förstår nu att du och baraporr menar att det är hårdare klädkoder för män, men jag ifrågasätter om det verkligen är så.

Skall jag tolka det att du mycket gärna dejtar en man som har garderoben full av kvinnokläder och sminkar sig?

Citat:
Så vitt jag känner till avgörs jobbtillsättningen i ditt scenario av många olika variabler, men jag tror inte att kön nödvändigtvis är till den manliga sökandes nackdel som ni verkar anse.
Fast man SKREV dig på näsan, hur du skulle göra och sedan fundera på scenariot så missade du ändå syftet med scenariot.
Läs om läs rätt och snälla använd skallen och tänk efter lite vad scenariot handlar om i praktiken. Du duckar helt här.
Citera
2021-10-22, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Nej, jag skrev såhär din lögner:

'Skickar ut en del 'flaskposter', när jag hittar ett jobb jag tycker skulle passa mig, och jag har skickat en del poster i väg. Det låter ungefär såhär;'Hej, så att ni annonsera efter en ***", jag skulle kunna göra det jobbet, har haft erfarenhet av *****. Vh *** ****''.

Det din ärthjärna inte begriper är att jag inte söker chef poster och jobbs, som jag inte är kvalificerade för.

Aha. Då tar jag tillbaks det och ber om ursäkt.
Citera
2021-10-22, 12:00
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag tror att du dömer isberget efter den skräniga och förvirrade toppen du ser ovanför ytan.
Isberg som isberg.
Jag behöver inte inbilla mig vad som finns under toppen.
Det är is som is och om du inte heller kan svara på de enklaste frågorna om vad målet är, eller hur och när man är klar, är man bara en hjärntvättad apparatchik i någon annans krig.
Och du är det första offret.
Citera
2021-10-22, 12:02
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Verkligen?

Har du sett i den officiella debatten och på OLIKA diskussionsforum feminister som aktivt lobbar för "positiv särbehandling" inom yrken som:

•Sophämtning
•Tungindustrin
•Produktionsindustrin
•Off Shore jobb
•Lager
•etc andra s.k "lågstatus" jobb

Jag har aldrig sett detta.. Och då hänger jag med ganska så bra i b.la media och diskutera med feminister på olika forum.
Men nej man ser ingen feminist, både i officiella och på olika diskussionsforum lobba för fler kvinnor inom lågstatus jobb.
Diskussionerna i den officiella rummet och på olika forum handlar alltid om högstatusyrken och maktpositioner.

Då feminister påstår att de vill verka för att kvinna skall ha samma rättigheter och skyldigheter och vara "lika inför lagen" så tycker jag det är märkligt, mycket märkligt, att feminister inte lobbar för att få bort brottsrubriceringen "kvinnofridskräkning".
Vad är det för vits med att i en brottsrubricering att punktmarkera att det är en just en kvinna som blivit fridskränkt? Kön framkommer via domslutet och det är officiella handlingar som VEM som helst kan begära ut..

Nej dagens feminism (i Sverige) har gått över till att handla om att leva på gamla utdaterade meriter, offerkofta på kvinnor.
Citera
2021-10-22, 12:08
Medlem
Inte feminist, vilket varit en process då jag lärde mig i skolan och via populärkultur att vara det.

Samhället och män har en inbyggd omtanke till kvinnor, och kvinnor saknar en sådan omtanke om män. Så har det varit hundratusentals år.

Feminism förstärker denna medfödda omtanke, som sedan tar sig sjukliga och obegränsade proportioner vilket skapar mer och helt onödigt lidandet hos pojkar och män.
Citera
2021-10-22, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Aha. Då tar jag tillbaks det och ber om ursäkt.

Tack! Jag har tvättat offentliga toaletter, och det kan nog betecknas som rejält skitarbete. Kan säga att kommunen där jag jobbade fick respons från borgarna, att de var jätte nöjda med toaletten, och det var medans jag jobbade där. Mycket grafitti och perversa texter på väggarna inne på pissoaren, sade till ledningen att jag ville ha vitt färg och täcka det med, jag vill inte jobba i en sådan äcklig omgivning. Fick nej, men hittade själv vitt färg på kommunens depot lager. Det var en visstidsanställning, och efter ett kort besök därefter, konstaterade jag, att allt var tillbaka till det gamla. Kommun jobb är ju inte direkt känd för effektivitet.

Jobbat på hotell, där effektivt gick ut på och göra varje rum städat på max. 20 min. Oavsett om det hade varit en skötsam japaner, eller ett sex orgie med kondomer överallt. Det var golvmoppe i toaletten vid golvtvätt, dammsugaren i soffan. Rengöringsmedel på armaturer, utan och skyllas efter. Det gick så klart inte med 20 min. Det mest stressande jobb jag har haft. Sluttade efter 2 veckor. Jag ska dö av magsår.
Senast redigerad av TantRossin 2021-10-22 kl. 12:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in