Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Jag tror att du dömer isberget efter den skräniga och förvirrade toppen du ser ovanför ytan.
Verkligen?
Har du sett i den officiella debatten och på OLIKA diskussionsforum feminister som aktivt lobbar för "positiv särbehandling" inom yrken som:
•Sophämtning
•Tungindustrin
•Produktionsindustrin
•Off Shore jobb
•Lager
•etc andra s.k "lågstatus" jobb
Jag har aldrig sett detta.. Och då hänger jag med ganska så bra i b.la media och diskutera med feminister på olika forum.
Men nej man ser ingen feminist, både i officiella och på olika diskussionsforum lobba för fler kvinnor inom lågstatus jobb.
Diskussionerna i den officiella rummet och på olika forum handlar alltid om högstatusyrken och maktpositioner.
Då feminister påstår att de vill verka för att kvinna skall ha samma rättigheter och skyldigheter och vara "lika inför lagen" så tycker jag det är märkligt, mycket märkligt, att feminister inte lobbar för att få bort brottsrubriceringen "kvinnofridskräkning".
Vad är det för vits med att i en brottsrubricering att punktmarkera att det är en just en kvinna som blivit fridskränkt? Kön framkommer via domslutet och det är officiella handlingar som VEM som helst kan begära ut..
Nej dagens feminism (i Sverige) har gått över till att handla om att leva på gamla utdaterade meriter, offerkofta på kvinnor.