Citat:
Jag åsyftar inte dina manliga bekanta i brunkräm eller täckstift, det är inte vad jag åsyftar med att män inte får bära smink på arbetet och det vet du. I vanliga fal hade du hävdat att den typen av smink är ytligt, nu jämför du det med kvinnors läppstift, mascara och tjock eyeliner i ren damage control.Var någonstans har jag snackat om att täcka finnar? Sorry om du blivit mobbad för din kläd/sminkstil. Det borde såklart inte skett, men det enda du har producerat som bevis för att detta är feminister fel är en skärmdump från någon hemsida jag inte kände igen. Eftersom jag själv aldrig stött på denna attityd bland "likasinnade" tvivlar jag på att den är särskilt utbredd bland oss och att din ilska är felriktad.
Självklart har du inte stött på den attityden då du och dina manliga bekanta är torra svenssons, inte bara i stil, utan även sett till hur ni lever era liv, inreder era hem och begränsar tillfälle till lek för att uppfylla den manliga könsrollen att se till andras behov först och vara en arbetarmaskin, denna könsroll existerar även i feministiska kretsar.
Du är en kugg i maskineriet utan egen identitet eller förmåga till kreativitet och orginelt tänkande, du är en producent för samhället som inbillar dig att du är lika lycklig som de feministsika konstnärer du avgudar som åker runt och ser världen och aldrig växer upp (ur ett objektivt, tidlöst perspektiv vad det innebär att växa upp, inte baserat på ditt marxistiska straffsystem)
Att inte behöva växa upp är en stor källa till personlig njutning.
Innan du utger dig för att vara normkritisk så kanske du skulle skaffa dig ett tidlöst och objektivt perspektiv.
Citat:
Nej, eftersom du aldrig har yttrat kritik emot hur männen begränsas, detta också för du själv är en fantasilös torr svensson som inte inser möjligheterna de kvinnliga feministerna missunnar digJo jag vill ha könsneutral rättvisa på båda hållen. Jag tror tyvärr dock att det kommer ta väldigt lång tid då det inte bara handlar om juridik utan även om samhällsattityder. Precis som du nämner så anser jag inte att någons religiösa tro rättfärdigar förtryck.
Jag åsyftar inte förtryck med slöjan, utan hur du ska lipa om rätten till personlig stil när tal om slöjförbud tas upp, något du aldrig tar upp när det krävs att en man skall ta på sig kostym på arbetet eller nobekmiddagen eller när det är krav på trendig stil på puben
Citat:
Och artiklen tar ej upp förbudet för män att bära smink, så din artikel är värdelös för disskussionen, tvärtom är artiklen ett försvar för fortsatta särrättigheter för kvinnor när det kommer till individuell stil och ytterligare feministiskt hyckleriArtikeln handlar om smink. Jag vet inte hur du knyter an det till klädkoder så kan du vara god att utveckla. Kan du ge mig ett konkret exempel på när någon blivit sparkad på grund av hur de har sminkat sig? Spannet är rätt så brett, om du menar att man bör få sminka sig/klä sig som en dödsmetall growler när man jobbar på ett fik där mest pensionärer fikar kan jag förstå din arbetsgivares hesitans. Men det har ingenting med jämställdhet mellan könen att göra då en kvinna hade nog fått höra samma kritik.
De fåtal män som bär smink och blivit tvungen att sluta med det för ren överlevnad har naturligtvis blivit intalade i att finna sig i det och klagar därför sällan och skulle någon klaga så tycker dina kära mainstream vänstermedia att det inte är viktigt att ta upp
Vad då dödsmetal growler? Jag har sett kvinnor i gotharsmink som jobbar med pensionärer, men du får inte ens ha lika synligt smink som kvinnor gnerelt om du som man jobbar i snabbköp, med pensionärer eller på kontoret, detta vet du, du låtsats bara att jag åsyftar smink som inte syns och inte markerar personlig stil
Här där jag bor så jobbar det en kvinna på socialen som har på sig pandaögon smink, blek puder, piercing i näsan, läppen och ögonbrynen varje dag, hon dyker aldrig upp osminkad
Dessutom så har hon alltid sina gotharkläder på sig, så kom inte med något skitsnack att det beror på situation