Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Att göra det bästa av läget trots världens orättvisor är ju typ poängen med feminism liksom alla andra former av medborgarrättsrörelser, så jag ser inte vad du har synpunkter på.
Jag förstår inte heller varför du föreställer dig saker om mig och min släkt. 🤔 Det verkar ju vara som (för att köra en fotbollsmetafor) att helt missa målet, och bollen, och börja sparka runt på en tom colaburk istället.
Två saker. Jag säger inget alls om din släkt, den intresserar mig inte och det vore mot reglerna för mig att gräva i och om den här.
Det andra är att du hittar på vad feminism handlar om, lite efter ditt eget huvud och jag som sett kaninhålets innanmäte i decennier kan med säkerhet idag säga att den inte på något enda sätt bryr sig om världens orättvisor. Inte ens orättvisor mot kvinnor, i det här landet.
För när en handikappad kvinna gruppvåldtas av ett gäng araber på en toalett på Gotland tar man inte hennes sida, utan startar en demonstration MOT RASISM efter lokalsamhället ville ha ut fanskapen som gjorde det.
Nalin Pekgul, Amineh Kakabaveh, GAPF och Galaxia Lundin avplattformerades när de vill se åtgärder mot hedersvåld också.
Så både sossarna och vänsterpartiet är MASSIVA hycklare i frågan.
Nej, i Sverige handlar feminismen bara om makt och maktpositioner, och et oändligt stort flöde av skattemedel för att finansiera alla jävla genusvetare.
Din region och kommun betalar t.ex troligen miljonbelopp för Diplom som säger att de är certifierade i HBTQ eller genusfrågor. Din region och kommun lägger troligen även miljoner på att utbilda folk i vår tids rasbiologi och frenologi, en kvasivetenskap som heter genusvetenskap.
Vi betalar miljarder för en jämställdhetsmyndighet där nästan bara kvinnor jobbar och driver frågor om och för kvinnor och de delar ut massor av miljoner till fullkomligt idiotiska projekt.
Gå gärna in och kolla, för de måste redovisa detta.
Så, mina synpunkter kan du få väldigt tydligt svart på vitt.
De behov för medborgarrättsrörelsen "kvinnokampen" var över redan på 70-talet och det som bedrivs idag är något HELT annat!
Jag har ett tips.
Vet du vad Gudrun Schyman kallar sitt extraknäck för idag?
https://maktakademi.se
Tror du det är ett sammanträffande?