2021-10-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barzanii7
Vad heter serien?…

Tror det är denna filmen som finns på Netflix.

https://www.imdb.com/title/tt12748300/
Citera
2021-10-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Fick han pungen rakad också?

Har han redan börjat leka tuff också har han hela Sveriges ögon på sig. Då är det mycket tryck på honom att fortsätta tyvärr. Det handlar om att behålla sin respekt.
.. Korkat, jag vet, men så funkar det tyvärr ofta inom rap-kulturen. Sebbe Staxx är ett undantag
Håller med dig samtidigt som jag inte håller med. Han hade kunnat som sagt flytta utomlands och leva på sina miljoner och ändå inte tappat sin respekt bland alla barnungar, sånna töntar ser upp till lyx lika mycket som kriminalitet, han hade inte behövt fortsätta leka, han hade med sina kontakter kunnat ge sin in i andra branscher inom media/musik än att vara studio gangster.

Einars vilja att ha ett rykte bland småbarn var starkare än hans rädsla att bli klippt av sina utpressare. Som sagt sånna här som hörs mycket bland kriminella och flashar, leker nåt dom inte är dom blir alltid knullade tillslut på nåt sett.

Det är sant som Frank Lopez säger i Scarface: " the guys that last Long in this business are the guys that fly straight, low key quiet, no flash.

Fast Einar var inte ens organiserad kriminell men ändå lyckades han bli klippt för hans vilja att vara studio gangster, det är tragiskt att han ska behöva dö för det.
Citera
2021-10-22, 10:43
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulgroz
Jag tittar just nu på brottsplatsen. Jag sitter i min säng och tittar ut sovrumsfönstret. Barnen sover på deras rum. Medelklass-svensson.

Kan du bekräfta vilken adress det rör sig om?

Citat:
Lugnets Allé 48

Citat:
Jag skulle säga aktergatan.
Citera
2021-10-22, 10:44
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Syftade på pluspoängen du snackade om… inget djärvt i att åka till sjöstaden

Om det är den porten han bor vid så har han mördats vid sitt hem.

"inget djärvt i att åka till sjöstaden" ??? eh ok? logiken i det du skriver?

= inget djärvt att åka någonstans då

ska man mörda någon vid dennes hem åker man dit den bor och mördar den där eller ska man åka 100 mil något annat håll?
Citera
2021-10-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Om detta är en aktion utförd pga hans låt/"diss"-texter.

Alltså man vet ju att dessa småganstrar inte är begåvade.
Men huuur jävla efter är man i huvudet om man tar åt sig av texter ifrån en låt? HAHAH

Sitter Haval och Co;
"Ouuf Lyssna va Einar rappa om, de gör ont i hjärtat, han såra mig. Han måste dö."

Hahaha, yiiissseeesss

Det är väl inget konstigt, dessa kretiner skjuter varandra för mindre än så. Att då tänka sig detta om man kränker någons döda sopa till bror är heller inget märkligt.
Citera
2021-10-22, 10:45
Medlem
Hände detta utanför Einars nuvarande hemadress vilket var ”hemligt”. Det antyder på att någon har sålt ut honom.

Einar har förmodligen betalat mycket pengar för beskydd till flera olika gäng runtom i Sverige (vilket det har ryktas om tidigare så det är inget nytt). Vart var dom nu?
Citera
2021-10-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Du måste separera mordet på Einar och kidnappningen för att fatta vad jag menar.

Jag kidnappar dig. Jag blir häktad. Rättegång sker men domen mot mig har inte vunnit laga kraft eftersom jag förbereder ett överklagande till hovrätt.
Någon mördar dig eller säg att du dör i en olycka under denna tid det inte finns en laga kraft dom.

Vad händer nu med målet där du var brottsoffer? Vad händer med de misstänkta? Går målet att driva fortfarande?

Du verkar inte ha den minsta grundkunskap om rättsprocessen. Brottet faller under allmänt åtal. Det är alltså staten (aka åklagaren), inte brottsoffret, som driver målet. Brottsoffer är inte ens en part i målet. Det är staten mot den åtalade. Med ditt resonemang skulle ju alla mord per automatik inte kunna fortsätta utredas eftersom en mordutredning faktiskt kräver att brottsoffret är död.
Citera
2021-10-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Nej. Detta är Yasins hämd för att han sitter inne.
Så när yasin kommer ut
.. Är det kanske hans tur att bli.... Pang pang
Citera
Medlem
Tack för sammanfattning, snyggt!

Citat:
Ursprungligen postat av svart12345
Sammanfattning av tråden:

Första alarmen om skottlossning inkom till polisen strax innan 23. Einar Grönberg AKA Einár påträffades skjuten i Hammarby Sjöstad på Lugnets Allé 48B. Einar dog på platsen, i tråden snackas det om åtminstone 2 skott, varav ett i huvudet och ett i bröstet/magen. Vad jag har läst från Polisen + media har detta inte bekräftats. Ingen är gripen för brottet. AB skriver att det finns flertalet vittnen och att mordet kan ha fångats på film. Tre personer blev förhörda som vittnen under natten. Det sägs att det är två gärningsmän som var svartklädda som utförde dådet.

Tänkbara anledningar till att han har blivit skjuten:
1. Det finns en teori om att Einar har någon delaktighet i mordet på Havals bror, Daro i Kista i början på april. Detta är enbart en teori och det finns inga bevis för detta. Dock har Einar snackat skit om mordet på Daro i sin låt Dansa.

"Folk här är tokiga, spela inte roliga
Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** ***** (Grind Gang)"

2. Einar var inblandad i ett bråk på Nosh & Chow i början på oktober där en man från HH blev knivhuggen. HH är allierade med Shottaz och Einar sägs ha varit på Nosh & Chow med personer från DP. Efter attacken börjades det snackas på sociala medier om att Einar skulle dö. Oklart om detta har ett samband eller ej.
https://twitter.com/festerort/status/1451329477972217857
Det fanns även en kommentar på Einars flickväns Instagram konto på en bild på henne och Einar med följande text, " de ä slut snart va redo o ha svarta kläder på dej". Det verkar dock som att alla kommentarer är borttagna från inlägget numera.

3. Eventuell brusten relation med Bandidos? Detta ser jag dock som osannolikt då flera från Bandidos har lagt upp bilder på sociala medier och beklagat hans död.

4. Einar har irriterat flertalet olika personer från olika gäng i Stockholmsområdet så det kan definitivt finnas andra tänkbara motiv från andra aktörer.

Kan säkert ha missat något eller missuppfattat något men detta är min analys av vad som har skett.

---
Onödigt av Einar att fortsätta hålla på och kukmäta sig mot dessa individer som tillslut har tagits hans liv. Oavsett vad så förtjänar ingen 19 åring att dö på grund av detta. Det hela är extremt tragiskt i mina ögon.

Mina tankar går till Einars familj, må han vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Om det är den porten han bor vid så har han mördats vid sitt hem.

"inget djärvt i att åka till sjöstaden" ??? eh ok? logiken i det du skriver?

= inget djärvt att åka någonstans då

ska man mörda någon vid dennes hem åker man dit den bor och mördar den där eller ska man åka 100 mil något annat håll?
Du är ju bombad. Du sade från första början att hans hemtrakter ger pluspoäng för att det skulle vara extra fräckt och förödmjukande. Jag menar att om ett tenstagäng åker till rinkeby så är det kanske djärvt för att de är omgivna av fiender som skulle kunna känna igen dem. I svennebananland finns det inga sådana pluspoäng du snackar om de har dödat honom helt enkelt utan poäng
Citera
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Mycket relevant fråga, någon av dem kan ha sålt ut Einar.
Han blev först go'ad (lurad till en plats av någon han litar på) av Yasin och när inte han lyckades ordna det så tog Haval över och lyckades. Därefter kom förnedringsbilderna på Einar och han blev rånad.

Sen att anklaga de som var i hans sällskap igår för att göra samma sak är ganska känsligt då det kan få konsekvenser så vill inte gå så långt men det är en möjlighet.
Citera
2021-10-22, 10:49
Medlem
Alex-Supertramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Bilden som lades upp på wildsverige insta nu. Ser ut som en vit ung herre skjuten iaf

Har någon sparat denna bilden?
Wildsverige har plockat ner den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in