2021-10-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
Njas asså, detta mord är riktat mot han, nu råkade det vara så att han var där eller bor där. Har inget med området att göra, hade kunnat ske vart som helst.

Men att mörda någon på hemmaplan är pluspoäng hos de kriminella. Extra mycket förnedring i det.
Hemmaplan är en stor skalp i sammanhanget när hemmaplan är ett välbärgat hipsterområde 😂 einar den enda kriminella på ett par mil
Citera
2021-10-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestwig
Inga sympatier skall ges till inavlade babbetattare för att dom skjuts av. Framförallt inte till svenska ungdomar som vänder sitt kulturella arv ryggen och börjar anamma dyfunktionella kulturyttringar som noll impulskontroll, våldsromantik och total brist på bildning och förnuft. Sådant får mellanöstpacket syssla med i skitländerna dom kommer ifrån.

Fatter inte varför det har gått och blivit en trend i Sverige, USA hade dessa problem redan på slutet av 80-talet med NWA, senare Tupac osv som skapade en ny gangsterkultur relaterad till musik som handlar om orättvisor. Vi lever i ett land där i princip alla har samma förutsättningar då skattepengar ger fri skolgång men att ungar väljer den där vägen (dvs de alla har en bild av att uppnå nivåer som Tony Montana, El Chapo eller Pablo Escobar men inser inte att 1 på en miljon gangsters når dit och dör ändå tidigt eller hamnar i fängelse.) När fan ska det bli ett slut på denna generationens fantasivärld? Förresten så är det sorgliga med allt det är att invandrarna som stökar är födda här men har föräldrar som inte vill eller orkar lära sig svenska dvs att de kan inte hjälpa sina ungar med skolgången och då skapar det såna här problem där deras barn uppfostras av annat pack eller andra barn.
Citera
2021-10-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Du har helt rätt, skjuter jag ihjäl någon så finns inget levande offer så då går jag fri!
Du måste separera mordet på Einar och kidnappningen för att fatta vad jag menar.

Jag kidnappar dig. Jag blir häktad. Rättegång sker men domen mot mig har inte vunnit laga kraft eftersom jag förbereder ett överklagande till hovrätt.
Någon mördar dig eller säg att du dör i en olycka under denna tid det inte finns en laga kraft dom.

Vad händer nu med målet där du var brottsoffer? Vad händer med de misstänkta? Går målet att driva fortfarande?
Citera
2021-10-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Såg en film på Netflix om detta, nederländsk.
Han var en rappare och blev förnedrad och var tvungen att göra massa saker för att folk skratta åt han. Väldigt trasig människa.

Varför behöver folk bevisa något för andra? Tror dom att hela Sverige sitter och tänker hela dagarna på dom?
Snevridet

Vad heter serien?…
Citera
Avslutad
You live by the gun, you die by the gun.

Han ville leva den livsstilen, varsågod det är priset han får betala.

Inga tårar spillda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Gud hjälpe alla länder menar du nog? För det är verkligen inte bara i Sverige som skjutningar och mord inträffar.

Sverige är värst i hela Europa med hästlängder…….
Citera
2021-10-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Det som hänt är fruktansvärt. Ännu en ung killes liv har gått till spillo helt i onödan, medan samhället stått vid sidan av och inte haft rätt resurser att sätta in i rätt tid. Det här meningslösa våldet måste få ett slut, innan alla dör. Vila i frid Éinar. ❤️
Samhället och dess begränsade resurser kan inte rädda allt och alla från diverse tråkigheter jämt och ständigt! Hade Einar t.e.x. fått fullständigt skydd dygnet runt så hade det troligen kostat samhället tiotals miljoner årligen. Hade du accepterat en skattehöjning på typ 50 procent för att skydda alla potentiella offer?
Citera
Medlem
Citat:
Gud hjälpe alla länder menar du nog? För det är verkligen inte bara i Sverige som skjutningar och mord inträffar.

Det är bara i det här landet som dödskjutnings-statistiken har mångdubblats på ett par decennier.
Citera
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Hemmaplan är en stor skalp i sammanhanget när hemmaplan är ett välbärgat hipsterområde 😂 einar den enda kriminella på ett par mil

Garanterat inte. Finns förmodligen en hel del ekonomisk brottslighet där. Saker som kostar staten mycket mer än vad det här ämnet gör.
Citera
2021-10-22, 10:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Kan du inte ens ta in att Sverige sticker ut, ser du inte vad som pågår.
Citera
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA

So what? Om det är där han bor är det hemmaplan.
Citera
Medlem
Varför blev han skjuten.. Var han innblandad i knarkaffärer
Eller har det med att han blev kidnappad fr något år sen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in