2021-10-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Du måste separera mordet på Einar och kidnappningen för att fatta vad jag menar.

Jag kidnappar dig. Jag blir häktad. Rättegång sker men domen mot mig har inte vunnit laga kraft eftersom jag förbereder ett överklagande till hovrätt.
Någon mördar dig eller säg att du dör i en olycka under denna tid det inte finns en laga kraft dom.

Vad händer nu med målet där du var brottsoffer? Vad händer med de misstänkta? Går målet att driva fortfarande?

Domstolen dömer på de förutsättningar som fanns när kidnappningen inträffade. För de situationer det behövs en målsägande (skadestånd) inträder dödsboet i ditt ställe bara
Citera
2021-10-22, 10:37
Medlem
Nån som har videon
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola77
Varför blev han skjuten.. Var han innblandad i knarkaffärer
Eller har det med att han blev kidnappad fr något år sen....
Nej. Detta är Yasins hämd för att han sitter inne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Det är bara i det här landet som dödskjutnings-statistiken har mångdubblats på ett par decennier.
Vi kommer alltså ikapp andra länder.
Citera
2021-10-22, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knack1
Garanterat inte. Finns förmodligen en hel del ekonomisk brottslighet där. Saker som kostar staten mycket mer än vad det här ämnet gör.
Ekobrottslingar har ju ett enormt våldskapital och vilja/möjlighet att ta rygg på einar och jaga ut yassin… walla spring bror det är grabbarna som gjorde trustorhärvan
Citera
Medlem
Man hoppas att det här och dom hundratals tidigare skjutningarna ska verka avskräckande för dom unga som nu står på tur att gå med i kriminella gäng. Men knappast. Längtan efter makt, pengar och respekt bland dom likasinnade i orten är för stor och värt att riskera livet för. Det är tragiskt att självkänslan och självbevarelsedriften kan sjunka så lågt som det har gjort för dessa småkids.

Det går inte att få bukt med detta inom en överskådlig tid, skjutningar är och förblir ett naturligt inslag i vår vardag och det är bara att försöka vänja sig. Vi vänder blad och går vidare helt enkelt.
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Hur tragiskt det än är, så är det inte bara ännu en siffra till dödsstatistiken, utan ett större steg mot att politikerna ska ta sig i kragen och göra något åt situationen i Sverige. De tenderar att ta åt sig mer när det är en större medial uppståndelse. Han kanske inte dog förgäves.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
So what? Om det är där han bor är det hemmaplan.
Syftade på pluspoängen du snackade om… inget djärvt i att åka till sjöstaden
Citera
2021-10-22, 10:39
Medlem
knors avatar
Det mest slående är att värdet av ett människoliv plötsligt blivit noll eller negativt. Det känns som att ungdomarna blivit totalt avtrubbade. Känslorna som kommer fram när någon mördats verkar inte ens vara i nivå med känslan av ludd i naveln. Om någon reagerar så är det oftare positivt än negativt. Dagens ungdom är inte längre människor. Det har gått fel någonstans. Jag tror jag vet var, men det är inget ämne för den här tråden.

Oavsett vilka som ligger bakom detta så är deras liv fullständigt körda. Kan inte se hur man skulle kunna komma tillrätta med deras liv. De har förbrukat sin rätt att leva.

Vila i frid, Einàr. Jag gillade intervjun du gjorde med din mamma. Den kändes väldigt äkta. Du gjorde en del riktigt bra musik, men intervjun med mamma var det bästa du gjort.
Citera
2021-10-22, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fb2021
Undrar dock vem som tog bilden. Sen hur den som skrivit Free haval fick den så snabbt samt hur kan man veta vilka det är redan. Att polisen låter folk stå bakom och ta massa bilder. Typ den som tog bilden känner han GM

Säkert första två poliser på plats. Ett antal invandrarungdomar/kriminella/eventuella skyttar omkring. Vad skulle dom göra? Deras uppgift är att försöka inleda livräddning på Einar som ligger där.

Det var väldigt stökigt omkring efter händelsen om du inte uppfattat det ännu.
Citera
2021-10-22, 10:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Min teori kanske är helt åt helvete..

Men alla i Vårbynätverket som åkte på kidnappningen även Yasin och haval. Alla har överklagat sina domar och ska prövas inom 2 veckor, Det rimmar ju lite att man mer eller mindre avrättar honom just nu.

Jag tänker att det är en varning till resten av Einars familjemedlemmar som medverkade i utredning mot dom och gjorde det möjligt att döma dom även fast Einar själv inte medverkade.

För känns som datumen när han blir jappt och datumen när överklagan ska upp i hovrätten bara är 2veckor från varandra känns ju som det är en varning till dom som väljer medverka.
Hovrätten använder enbart inspelat material från tingsrätten så hade inte gjort någon skillnad. Bara om någon av de åtalade inkommit med nya bebis tas nytt upp, dock utöver redan inspelat från tingsrätten.
Citera
2021-10-22, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Man hoppas att det här och dom hundratals tidigare skjutningarna ska verka avskräckande för dom unga som nu står på tur att gå med i kriminella gäng. Men knappast. Längtan efter makt, pengar och respekt bland dom likasinnade i orten är för stor och värt att riskera livet för. Det är tragiskt att självkänslan och självbevarelsedriften kan sjunka så lågt som det har gjort för dessa småkids.

Det går inte att få bukt med detta inom en överskådlig tid, skjutningar är och förblir ett naturligt inslag i vår vardag och det är bara att försöka vänja sig. Vi vänder blad och går vidare helt enkelt.

Att det kommer en hämnd är nog bara att vänta, fråga är hur många som kommer dödas.
Kan vara början till något större när man skjuter ihjäl en artist, kanske rent av ett krig mellan gängen.
Får vi en hämndaktion redan ikväll, det är ju trots allt Fredag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in