2021-10-22, 10:14
Medlem
Einar ville vara en gangster och nu fick han bli klippt som en gangster. Så går det när man leker G när man egentligen har möjlighet att leva ett rikt och bra liv.

Har själv delat droger när jag var yngre även min familj var höginkomsttagare men skillnaden för mig var att när jag fick problem med äldre riktiga kriminella från Göteborgs nord östra förorter så slutade jag med skiten och började jobba istället för att umgås med luffare.

Einar kunde inte sluta leka g även om han var multimiljonär och kunde sitta i Monaco och få lapdance eller göra vad som helst i sitt liv men han ville fortsätta leka gangster för att få status bland små barn och hänga med luffare och då kan det tyvärr sluta så här..
Citera
2021-10-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Det var en vågad gissning

Absolut, men man ser dörren, reflektionen i rutan och plattorna han ligger på tyder på att det är utomhus. Givetvis kan någon ha tagit sig in genom någon bakdörr för att titta av nyfikenhet. Men det känns långsökt.
Citera
2021-10-22, 10:22
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Gangsterrap är inte musikalisk (förutom det instrumentala). Gangsterrap handlar om morbid curiosity, du lyssnar av samma anledning som vissa tittar på gore.

Gangsterrap är musikalisk och är en musikgenre, oavsett om man gillar det eller ej. Jag är inte så stort fan av det. Är mer en RnB person.
Citera
2021-10-22, 10:23
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
Einar ville vara en gangster och nu fick han bli klippt som en gangster. Så går det när man leker G när man egentligen har möjlighet att leva ett rikt och bra liv.

Har själv delat droger när jag var yngre även min familj var höginkomsttagare men skillnaden för mig var att när jag fick problem med äldre riktiga kriminella från Göteborgs nord östra förorter så slutade jag med skiten och började jobba istället för att umgås med luffare.

Einar kunde inte sluta leka g även om han var multimiljonär och kunde sitta i Monaco och få lapdance eller göra vad som helst i sitt liv men han ville fortsätta leka gangster för att få status bland små barn och hänga med luffare och då kan det tyvärr sluta så här..

Ungefär så ja. Fattar inte varför någon är förvånad, bara att lyssna på texterna i musiken.

Detta mord är inte ett dugg förvånande alls.
Citera
2021-10-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durablin
Jag är 99% säker på att bilden på Einar när han ligger död är tagen ur trapphuset. Alltså av någon som bor i samma trappuppgång.

https://imgur.com/a/nF85rDP

Var dom så ”modiga” så dom sköt honom i ryggen tro? Ser inget blod på framsidan tröjan
Citera
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durablin
Absolut, men man ser dörren, reflektionen i rutan och plattorna han ligger på tyder på att det är utomhus. Givetvis kan någon ha tagit sig in genom någon bakdörr för att titta av nyfikenhet. Men det känns långsökt.

Lugnets Allé 48

https://www.google.se/maps/@59.3035622,18.1048619,3a,60y,149.28h,86.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4qge1Yvhzsm7b_yTOJjASQ!2e0!7i1 6384!8i8192
Citera
Medlem
vem var det han ska ha huggit med kniv på nosh & chow?
Citera
2021-10-22, 10:25
Medlem
Det här är nog inte en tragedi för fler än Lena Nilsson…

Gänganstruken gettorappare som lika gärna själv hade kunnat vara GM (och som har varit GM i andra mål). Som uppmuntrar till kriminellt beteende genom sin musik och umgås med/deltar i kriminella gäng. Ingen stor förlust utan snarare en besparing att han dör innan han gör mer skada på samhällskroppen.

Nu är det bara att hoppas att gänget runt Yasin torskar i rätten eller blir hämnddödade för det här så vi slipper fler gangstrar lösa

Den största skadan de här idioterna gör är på tioåringarna som lyssnar på deras musik och har dem som idoler. Skit
Citera
2021-10-22, 10:25
Medlem
Helikoptrar cirklar över stan igen just nu.
Citera
2021-10-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
Känns lite overkligt att läsa rubriken på expressen att Einar är ihjälskjuten. Lätt årets största nyhet.

Har aldrig förstått vilken talang folk tyckt att han haft då både texterna och framförandet sög hårt. Folk gillar väl orten-style, verkar vara det trendiga nu.

Aja, tragiskt är det i alla fall.
Jag älskar hip hop men har aldrig orkat mig igenom en hel låt av Einar. Potentialen kan man se här och där, okej flow och känsla redan som 11-åring. Men det krävs mer än potential för att förtjäna att hyllas som nu.

Jag tror de som hyllar honom mest nämner den unika talangen för att genren växt och det är så man pratar om stora artister. De förstår sig nog inte på musiken alls och undrar nog själva vad som händer.
Citera
Medlem
Brain Damages avatar
Aftonbladet skriver om att det kan finnas en film på avrättningen, är fet något tråden bekräftat?

Edit, pucko #15 på den bollen.
Citera
Medlem
sluta prata om hur mycket pengar han tjänade.
Det är väl solklart att det är en betydande del pengatvätt i dessa siffror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in