2021-10-22, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det enda jag vet om honom är det som stått i medierna och orka inte flera timmars googlande.
Men vad har han egentligen gjort om lett till att han tidigare blev kidnappad, misshandlad och nu mördad? Kan väl inte bara vara för att han rappat och hånat folk i orten?

Jo, det verkar så. Svårt som svensk att fatta de här barnsliga, mordiska hederskulturen.
Citera
Bannlyst
Första gången jag såg Einar så trodde jag det var ett skämt.
En blekfet svenne som rappar om gangsterlivet i orten och heter Einar 🤷🏻‍♂️
Trodde typ mest svenska barn lyssnade på honom och ingen tog han på allvar.
Men han tjänade alltså fett med cash och gillades av såväl svenskar som invandrare?
Var han även småkriminell och umgicks med gängkriminella och utmanade andra kriminella avarter så är det väl knappast förvånande att han råkade illa ut.
Så nu har vi 17 döda somalier och en svensk Einar 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️✊🏿🇸🇪✌️🧨🇸🇪
Citera
Medlem
Tröttsamt hyckleri i tråden här på FB. Einar var låtsasblatte, det är fan värre än resten av ghettoslöddret med Dree Low et.c. med tanke på hans bakgrund. Det är en vinst för Sverige att han har droppat.
Citera
2021-10-22, 03:07
Medlem
Hur kunde så många poliser vara på plats så fort?
Hade Einar span på sig?

Einar hängde väl med Dumle, som jag antar försöker ta sig in i industrin.
HH medlem blev knivhuggen när de 2 + andra umgicks

kan det vara HH som skjutit Nisse?
Citera
2021-10-22, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Ska vi bryta mot en grundlag för att utvisa negrer i drivor? Tacka fan för att du inte driver landet.
Nej, bara de kriminella. Vilken grundlag bryter det mot?
Citera
2021-10-22, 03:08
Medlem
Einar gjorde ju mycket samrbeten med otippade artister som Victor leksell och Danny Saucedo, Trodde att han möjligtvis kunde lämna dom dåliga umgängena
Citera
2021-10-22, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Men ditt CP, du verkar inte kunna läsa mellan raderna. Man kan rappa utan att behöva dissa folk. Är du helt bakom flötet eller?

Gangsterrap är inte musikalisk (förutom det instrumentala). Gangsterrap handlar om morbid curiosity, du lyssnar av samma anledning som vissa tittar på gore.
Senast redigerad av fr0g 2021-10-22 kl. 03:23.
Citera
Medlem
Cracksmokers avatar
Ser att det är många som skriver om avundsjuka. Det är en enkel förklaring. Det Einar gjorde var att han gav den senaste vågen av orten-rap ett gulligt ansikte som sålde bra. Han bjöd in en ny publik som tidigare varit och sneglat lite på genren och kulturen men inte vågat då den varit explicit för de som kommer ifrån orten. Det räcker med att gå en stund på stan så ser man hur kidsen har efterapat ortenkulturen i sin klädstil, men inte riktigt lika vågat. Einar gick över dessa kulturella gränser. Hade han fortsatt rappa om Katten i trakten och inte börjat hänga med kriminella hade det inte varit några problem. Men han gav sig in i en miljö där en vit, ung, naiv, bekräftelsesökande blir utnyttjad som en penga-pinjata. Man är bror så länge det ger en lite kosing. Sen är det klart att det kan finnas avundsjuka från t.e.x Yasin som också har börjat nalla på mellanmjölk publiken. Einar var från början en lallare, sen gick han för långt. Det räcker, folk har blivit dödade för mycket mindre. Jag har aldrig hört någon pumpa Einar i orten, det hade varit pinsamt. Däremot blir han en förvriden representant för det som "äkta" ortenrappare står för eftersom han inte vuxit upp i dessa miljöer och har den uppbackning som krävs för att hålla på som han gjorde. Visserligen har hela ortenrappen blivit förvriden och handlar bara om pengar idag men det är en annan diskussion.

De ansvariga (Politiker, Public Service etc) vill att det ska vara såhär och att man uppmuntrar unga och normaliserar hela ortenkulturen är ett otroligt stort problem. Det är ett komplext och djupgående problem och Svenska politiker är inte villiga eller möjliga att utföra den kulturella revolutionen som skulle krävas för att förändra riktningen.
Citera
Medlem
Kanske lite fel topic* men lite anknytande ändå. Vet någon hur polissituationen varit i Sthlm de senaste veckorna. Varit mycket Hökande eller hur har det sett ut? Fick för mig att alla rappare mer eller mindre var punktmarkerade (rappare på en hög svensk nivå). Men då borde detta kunde förebyggts
Citera
2021-10-22, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Det enda jag vet om honom är det som stått i medierna och orka inte flera timmars googlande.
Men vad har han egentligen gjort om lett till att han tidigare blev kidnappad, misshandlad och nu mördad? Kan väl inte bara vara för att han rappat och hånat folk i orten?
Om jag förstått det rätt är det precis så det började. Han slutade betala vissa när han blev stor och de blev sura. Någon annan beef som nämnts också som kanske var lite mer riktigt bråk, men det började sannolikt också med att någons mamma nämndes i något sammanhang.

Med fel folk räcker det för att det efter några ronder ska sluta såhär, men det behöver inte ens komma från det hållet även om det är det mest sannolika.
Citera
2021-10-22, 03:13
Medlem
Vad är det för bilder som sprids? Skriv i PM om ni inte vill lägga upp här.
Citera
2021-10-22, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armbagefan
Kanske lite fel topic* men lite anknytande ändå. Vet någon hur polissituationen varit i Sthlm de senaste veckorna. Varit mycket Hökande eller hur har det sett ut? Fick för mig att alla rappare mer eller mindre var punktmarkerade (rappare på en hög svensk nivå). Men då borde detta kunde förebyggts

Helikopter runt järva som vanligt ca 2-4 gånger per dag sant polis och civilpolis som kör runt i nordvästra förorterna samt sollentuna.

Teorier om vilka grupper som varit bakom, Haval (pga hämnd för hån mot hans lillebror som blev mördad), Märsta för att han trodde att han var trygg med dem?

Enligt bilden:
https://i.imgur.com/efJX9JZ.jpg

Blev han skjuter i huvudet på nära håll eller från distans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in