2021-10-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
HDs radhus ligger ute

Nu är det sålt gick fort.

https://www.hemnet.se/salda/radhus-4rum-nya-hjarsta-orebro-kommun-fardemansgatan-45-1480068
Citera
2021-10-19, 11:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
🤣🤣 ja, vad ska man säga?
Hur, HUR! Kunde detta fortgå? Så mycket märkliga uttalanden och lögner.
"Skitzofren" det är synnerligen ärftligt och smittsamt, tror jag bestämt, kryddat med minnessvackor
Bona Fide.

Nåt som du nämnde? Pjäser som förs fram på en schackbräda. Även familjemedlemmar?
Stackars Askungen.

JS i april: "Känns bra att jag verkar vara en accepterad det i ditt liv" Ab 165

"J och Hanna stod varandra som mest känslomässigt nära är under maj 2018." Ab 17

HD kräver full insyn i SDs konton.
HD snokar när SD är otrogen.
HD avskyr LW och blockar konton.
HD hatar när LW tagit en gift man.

Så HD tar en gift man och själv är otrogen,
byter ideligen forum och gnäller på att SD kollar konton. Förfasas över brist på tillit och ligger så det snudd på ryker fjädrar ur madrassen.

Hon ville nog ha snarlika upplevelser för på hösten ligger hon med bägge två.

Hon styr JS på samma sätt som SD styrt LW.
Hon leker med JS - caching, äventyr och förtroliga samtal - som SD gjort med LW.

HD tar ut skilsmässa - men kontrollerar SD.
Hon kräver att han ska sluta tänka på LW.

Själv fortsätter hon mörka JS och är som sagt snusförnuftig inför JO ang hans otrogna ex.
Tycker hon borde berättat. Sökt vård liksom.

Sen tröttnar hon tvärt.
Likt när hon ville slippa SD bland allt fjäsk. Lås in så jag slipper honom.
Pang bom så är kiosken stängd (men bara på låtsas, hon fortsätter med bägge).

Att hon själv är som en frestande femme fatale i klass med Mata Hari - och inger hopp - kan man bortse från.

"Okej, jag ska tala om vad som hände med känslorna med J. Han blev för mycket på,
jag blev kvävd av hans känslor, han älskade mig ... eller älskade? Uttry ... jo han kanske har sagt det en gång. Men det är jag inte säker på, men han kvävde mig, han ville för mycket."
(Ab 149)
Senast redigerad av develi 2021-10-19 kl. 11:37.
Citera
2021-10-19, 11:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Nu är det sålt gick fort.

https://www.hemnet.se/salda/radhus-4rum-nya-hjarsta-orebro-kommun-fardemansgatan-45-1480068
De stod lågt då hon köpte har jag för mig LW sa, trolig vinst.
Men ruggigt snabbt, den ville hon bli av med fort.

Begärt pris
1 575 000 kr
Klubbat 1 755 000 kr
Citera
2021-10-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur inblandad hon är vet vi inte - men ljuger gör hon och kan nog få folk att dansa.
Vill minnas att hon sa till en vän att "ingen kan behålla en hemlighet bättre än jag", fritt ur mitt minne. Hon vet. Men hur hon kan leva med det begriper jag inte. Själv hade jag antagligen hamnat på psyk eller nåt i samma situation som hon varit och är i.
Citera
2021-10-19, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vill minnas att hon sa till en vän att "ingen kan behålla en hemlighet bättre än jag", fritt ur mitt minne. Hon vet. Men hur hon kan leva med det begriper jag inte. Själv hade jag antagligen hamnat på psyk eller nåt i samma situation som hon varit och är i.
Jo, så var det. Du är helt rätt ute för det är också i dialogen med JO.

JO: kan du hålla helmligt? ; )
HD: Jag är bra på det. Tror inte du kan hitta ngn som är bättre på det"

Sen har den smaklösa HD mage att skämta om LWs försvinnande.
Hon idkar byteshandel med JO om hans nya myst.

.. Med tillägg i klass med en empatistörd narcissist. "Skojade bara".

Samma dag som hon hoppas LW är död och försvunnit för alltid.

2018-05-15 16:06:

HD: Har du hört om L?
- Lena
- Byter info mot hint... ..
-skojade bara "
(Ab 165)
Citera
2021-10-19, 21:46
Medlem
Citat:

- Lena
-skojade bara "
(Ab 165)
Och hon ska ha hand om barn? Hoppas hon inte lyckats så några onda frön hos tjejerna.
Citera
2021-10-20, 07:08
Medlem
Citat:

- Lena
-skojade bara "
(Ab 165)

Mkt osmakligt uttrycka "Byter info mot hint...". Ungefär som hon njöt av situationen att L var försvunnen.

Jag är nyfiken på om det blev ngn byteshandel med JOika senare irl när L hittats mördad och han träffat Hax när hon var ute och lekte med sin utnyttjade Fiskegubbe?

JOika har nyligen varit ute med Hax och jagat burkar. Kanske de idkade byteshandel med info om varför hon svarade som en kriminell under förhör som misstänkt?
Citera
2021-10-20, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HD är nog inte den ömtåliga individ hon verkar vara, så det kanske blir JG?
Han verkar rätt nervös till sättet. När han så småningom inser att hans "höga moral" och dito naivitet har fört honom på avvägar - då kanske han drabbas av the 19th nervous breakdown och när han sen kliver ur den pärsen kommer han förhoppningsvis ut som en fri fågel.
Till och med får sin ärlighet tillbaka. Bara han först tar ett djupt andetag och blåser bort dimmorna.

Jelly Gråskägg är en fuskare som önskar han var en rättskaffens man. Jag uppfattar från FUP att han led helvetes kval i rädsla, ville göra rätt åt alla håll utan att svika Steffe och Hax. Det hjälpte inte att han gav polisen hintar och halvsanningar i förhör, så han väljer nog tyvärr ångest och tystnad före rent samvete så länge Hax skyddas av pappa SOA.
Citera
2021-10-20, 09:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jelly Gråskägg är en fuskare som önskar han var en rättskaffens man. Jag uppfattar från FUP att han led helvetes kval i rädsla, ville göra rätt åt alla håll utan att svika Steffe och Hax. Det hjälpte inte att han gav polisen hintar och halvsanningar i förhör, så han väljer nog tyvärr ångest och tystnad före rent samvete så länge Hax skyddas av pappa SOA.
Var nog en hel del dåligt samvete där, såsom han pratade skit om LW.
Fattar dock inte hans fortsatta lojalitet mot HD.

LW beskriver redan 2016 att han utan tvekan kommer ta HDs parti vid ett avslöjande, han är dels förtjust i henne och han kommer identifierar sig med henne.
Hon hade rätt:
Han allierar sig och ingår i tystnadspakten.
HD vill upprätta fasader inför Geocachingvärlden.

HD var tidigare avundsjuk på hur de andra cachade ihop, antar hon menar LW, SD och JG.
Hon tar över JG med en barnunges beteende, rena sandlådan. De ses le demonstrativt på foton ihop under sommaren.

Han spanar åt HD 3 dec. Följer efter sds bil på natten. Här tar han uppenbart HDs parti, SD hamnar i jordens förklaringsbörda.

Han får förtroendet att veta att fortsatt kontakt mellan SD och LW är orsak till skilsmässan.
Det är nog snudd på mer info än vad SD fick..

Han fjäskar järnet för HD då hon startat upp sitt cachekrig.
Håller med henne om hur sjuk och instabil LW är, nåt som tycks gå som ett mantra från HDs håll.
Han är som en ivrig hund att vara henne till lags. Uppvisar ett underdånigt beteende.

Han går även hennes ärenden och kontaktar folk så hon likt Gollum ska få sina precious loggar tillbaka.

Sen skenar han rätt åt andra hållet och tycker de ska leta efter kroppen i HDs lägenhet.

Vilket säger mig att han hört en hel del vrede och hat från HD, mer än han vill tillkännage.
Han nämner som sagt nåt om hot - vilket HD dementerar, hon vill säkert dölja vad hon påstått till JG.
Om JG eldar i brasan så är det HD som håller i taktpinnen.

Såg att han var ute med ett taktält på bilen.
Senast redigerad av develi 2021-10-20 kl. 09:51.
Citera
2021-10-20, 11:05
Medlem
Apropå den nervöse JG, tumlade han ju in i tingsrättssalen genom fel dörr. Domaren sa ju "Jasså du kommer in den vägen" Hur i fridens dar lyckades han med det? Just wonder
f
Citera
2021-10-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Apropå den nervöse JG, tumlade han ju in i tingsrättssalen genom fel dörr. Domaren sa ju "Jasså du kommer in den vägen" Hur i fridens dar lyckades han med det? Just wonder
f

Hehe. Ja det scenariot överensstämmer helt och hållet med mitt intryck av honom som en lätt förvirrad klumpeduns som vill vara alla till lags men det blir bara fel och rörigt.

Till skillnad från de övriga i rättegångssalen fast helt i linje med honom som person, dundrar han i genom fel dörr. Mycket talande
Citera
2021-10-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hehe. Ja det scenariot överensstämmer helt och hållet med mitt intryck av honom som en lätt förvirrad klumpeduns som vill vara alla till lags men det blir bara fel och rörigt.

Till skillnad från de övriga i rättegångssalen fast helt i linje med honom som person, dundrar han i genom fel dörr. Mycket talande
Han försökte smita in och lyssna på rättegången om jag minns rätt, men vaktmästarna/ordningsvakter(?) kände igen honom, hindrade honom och förde runt honom till baksidan tills det var dags för honom att vittna. Han var ju lite upprörd när han kom in, ville hålla ett litet anförande men blev barskt avbruten av Lindén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in