Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-19, 17:08
  #36073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Greta är glad, skrattar och sjunger Rick Astley. Är klimatproblemen lösta nu??

https://twitter.com/bennyjohnson/sta...d-miserable%2F

Japp,det gick snabbt 😊
2021-10-20, 04:45
  #36074
Medlem
En konsert Är såååååååååå bra för miljön ! jisses hur tänker hon nu
Näe jag är så jävla trött på alla kändisar som ska stärka sitt varumärke
Ett exempel är vinterstudion på svt med 3- 4 experter Dom är så jävla PK och rädda att säga nått fel
2021-10-20, 12:31
  #36075
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Äkta skvaller av Hänt-kvalitet.
Den svenska klimataktivisten Greta Thunberg är bara 18 år gammal men har redan gjort stort avtryck. Hon är dotter till artisterna Svante Thunberg och Malena Ernman, och med sitt mod, tapperhet och engagemang för klimatet har hon tagit hela världen med storm. Alltifrån privatpersoner till toppolitiker vet vem hon är.

Greta startade rörelsen School strike for climat, även känt som Fridays for Future. Den första globala strejken tog plats världen över i mer än 140 länder och på mer än 2 200 platser.

I lördags var det även dags för Klimatgalan i Kungsträdgården, i Stockholm, och där sjöng Greta tillsammans med klimataktivisten och Fridays for future-organisatören Andreas Magnusson, 17. Men vad har de för relation till varandra? Hänt reder ut!
https://www.hant.se/noje/greta-thunb...lation/7953759
2021-10-20, 13:05
  #36076
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Äkta skvaller av Hänt-kvalitet.
Den svenska klimataktivisten Greta Thunberg är bara 18 år gammal men har redan gjort stort avtryck. Hon är dotter till artisterna Svante Thunberg och Malena Ernman, och med sitt mod, tapperhet och engagemang för klimatet har hon tagit hela världen med storm. Alltifrån privatpersoner till toppolitiker vet vem hon är.

Greta startade rörelsen School strike for climat, även känt som Fridays for Future. Den första globala strejken tog plats världen över i mer än 140 länder och på mer än 2 200 platser.

I lördags var det även dags för Klimatgalan i Kungsträdgården, i Stockholm, och där sjöng Greta tillsammans med klimataktivisten och Fridays for future-organisatören Andreas Magnusson, 17. Men vad har de för relation till varandra? Hänt reder ut!
https://www.hant.se/noje/greta-thunb...lation/7953759
Andreas är från Mockfjärd, Falun och strejkade där i begynnelsen. Nu har han flyttat till Stockholm för att plugga. Jag tror han går i samma skola som Greta, inte helt säker dock.
Det är inte samma snubbe som Greta matade med chips i Italien.
2021-10-20, 13:45
  #36077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Andreas är från Mockfjärd, Falun och strejkade där i begynnelsen. Nu har han flyttat till Stockholm för att plugga. Jag tror han går i samma skola som Greta, inte helt säker dock.
Det är inte samma snubbe som Greta matade med chips i Italien.

Jag läste en artikel att dom då var klasskompisar. Hur det är nu vet jag inte Han,Greta och en kille gick upp för trappan på Trappans dag 2020 för Siuside Zero.Mycket bra gjort av dom tycker jag
2021-10-20, 14:22
  #36078
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag läste en artikel att dom då var klasskompisar. Hur det är nu vet jag inte Han,Greta och en kille gick upp för trappan på Trappans dag 2020 för Siuside Zero.Mycket bra gjort av dom tycker jag
Va grymt det kände inte jag till.
Greta verkar hänga ut på många olika aktivist arrangemang utanför sitt eget spektra.
2021-10-20, 15:03
  #36079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Va grymt det kände inte jag till.
Greta verkar hänga ut på många olika aktivist arrangemang utanför sitt eget spektra.

Ja det tycker jag med
2021-10-20, 16:26
  #36080
Medlem
Giant Squids avatar
Nu har Rick Astleys jämnåriga kollegor Duran Duran gjort en ny video full utav body-doubles med Brittiska Drottningen, Putin, Kardashian m,m. Även Greta flashar förbi snabbt. Säger en del om hennes populäritet.
Det är snabba klipp i videon men en tjej med Gretas flätor poppar förbi ibland.

https://m.youtube.com/watch?v=QpuAYa...ature=youtu.be

https://jenesaispop.com/2021/10/20/4...e-duran-duran/

Skulle vara kul att se Greta på scen tillsammans med den riktiga Rick Astley, varför inte under COP26. Skulle välta hela golvet.
2021-10-21, 08:40
  #36081
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Va grymt det kände inte jag till.
Greta verkar hänga ut på många olika aktivist arrangemang utanför sitt eget spektra.

Det där har avhandlats i tråden förut. Här får du länken till klippet.
2021-10-21, 16:26
  #36082
Medlem
Giant Squids avatar
Kan gamla hundar lära sig att sitta? Det är inte bara Putin och Ryssland som gjort en helomvändning. Ryssland säger sig nu ha målet att uppnå Co2 neutralitet 2060.
Den gamla Gretamobbaren Piers Morgan verkar ha vänt på foten.

Piers Morgan praises Greta Thunberg after mocking activist: ‘She’s got more balls & charisma than most politicians put together’

Citat:
Piers has admitted to previous admiration of Greta too, noting her ‘admirable passion’, despite her ‘very hectoring and annoying’ rhetoric when he told his social media followers that he didn’t ‘hate’ the teen.

He also congratulated her on becoming Time magazine’s youngest ever person of the year in December 2019, when she graced the cover of the publication’s end of year double issue.

He added: ‘Whatever your view of her, and mine is decidedly mixed, she’s made a stunning impact on the climate change debate.’
https://metro.co.uk/2021/10/18/piers...vist-15442209/
2021-10-21, 18:07
  #36083
Avstängd
wwrs avatar
Snart åker Greta på COP26 möte. Hon säger att hon får bra kontakt med Biden så jag tycker hon skall säga åt honom och alla toppar han skickar att de kan åka hem och se över hur dieseln nu kostar 8 spänn i USA medan den kostar 18 i Sverige (det hemland Greta hatar), innan de börjar snacka på konferensen. (Jag tror inte amerikanerna har några generella regler om inblandning av biobränsle heller, men jag är inte helt säker på det.)

Greta fick 10 miljoner kronor av oljestiftelsen Gulbenkian. Greta och de andra "modiga klimatkrigarna" kritiserar aldrig oljebolagen. De kommer inte heller att kunna göra detta vid COP26 eftersom bolagen officiellt inte är med på mötet.
Citat:
Fossil fuel firms will have no official role in the Cop26 climate summit, it can be revealed, amid growing concern among UK officials that big oil’s net zero plans do not stack up.

Private emails from civil servants in the Cop unit, seen by the Guardian, show doubts about one oil major’s net zero plans, with an official saying BP “[does] not currently fit our success criteria for Cop26” and another noting “it’s unclear whether [its net zero] commitments stack up yet”.
https://www.theguardian.com/environm...net-zero-plans

Det kan vara lite intressant att veta hur det blev så att inga krav ställs på industrierna utan Greta bara skriker diffusa krav om ppm och grader som sprider panik och konflikt i befolkningen (så att man kan baxa fram EU några år till), avbrutet av ett och annat falsksjungande framträdande.

Det här är ingen konspirationsteori utan verkar gå att få bekräftad på många Internetsidor. Runt 2000 anlitade bl.a BP en reklambyrå som hjälpte "British Petroleum" att bli "Beyond Petroleum".
Citat:
One of the most successful marketing ploys of the 20th century was when BP framed you for climate change

Like many fossil fuel giants, BP had hired a PR team, employing the services of the firm Ogilvy & Mather, to help turn the climate tables on the individual. The next trick in their playbook was to unveil BP’s ‘carbon footprint calculator’.
https://thred.com/change/how-the-car...n-for-big-oil/

Man betonade begreppet "carbon footprint" dvs de som var skyldiga till alla utsläpp och borde åtgärda dem var vanligt folk som nu kunde sitta med en koldioxidräknare och oroa sig över hur skyldiga de var till jordens undergång.
Citat:
It was clear the message that the oil and gas industry was sending: heat-trapping carbon pollution is your problem, not the problem of the companies drilling deep into the Earth for, and then selling, carbonaceous fuels refined from ancient, decomposed creatures.
Det finns fler och kanske bättre sidor än denna om detta. Men det kan vara intressant att veta varför "Big Oil" kommer att stå på sidolinjen igen vid COP26 och Greta förmodligen inte kommer att göra någon stor sak av deras roll i klimatfrågan.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-21 kl. 18:43.
2021-10-21, 19:55
  #36084
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Snart åker Greta på COP26 möte. Hon säger att hon får bra kontakt med Biden så jag tycker hon skall säga åt honom och alla toppar han skickar att de kan åka hem och se över hur dieseln nu kostar 8 spänn i USA medan den kostar 18 i Sverige (det hemland Greta hatar), innan de börjar snacka på konferensen. (Jag tror inte amerikanerna har några generella regler om inblandning av biobränsle heller, men jag är inte helt säker på det.)

Greta fick 10 miljoner kronor av oljestiftelsen Gulbenkian. Greta och de andra "modiga klimatkrigarna" kritiserar aldrig oljebolagen. De kommer inte heller att kunna göra detta vid COP26 eftersom bolagen officiellt inte är med på mötet.

https://www.theguardian.com/environm...net-zero-plans

Det kan vara lite intressant att veta hur det blev så att inga krav ställs på industrierna utan Greta bara skriker diffusa krav om ppm och grader som sprider panik och konflikt i befolkningen (så att man kan baxa fram EU några år till), avbrutet av ett och annat falsksjungande framträdande.

Det här är ingen konspirationsteori utan verkar gå att få bekräftad på många Internetsidor. Runt 2000 anlitade bl.a BP en reklambyrå som hjälpte "British Petroleum" att bli "Beyond Petroleum".

https://thred.com/change/how-the-car...n-for-big-oil/

Man betonade begreppet "carbon footprint" dvs de som var skyldiga till alla utsläpp och borde åtgärda dem var vanligt folk som nu kunde sitta med en koldioxidräknare och oroa sig över hur skyldiga de var till jordens undergång.

Det finns fler och kanske bättre sidor än denna om detta. Men det kan vara intressant att veta varför "Big Oil" kommer att stå på sidolinjen igen vid COP26 och Greta förmodligen inte kommer att göra någon stor sak av deras roll i klimatfrågan.
Gulbenkian är ju inte någon oljestiftelse längre men när har Greta sagt att hon har bra kontakt med Biden?

Bara som en tankeställare så har klimataktivister rättstvister ståendes mot exempelvis Shell, Exxon m,m.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback