2021-10-21, 13:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Jag utmanar även de som ivrigt hävdar att Bitcoin kommer ligga på 500k i pris om 5 år.
Och det är din fulla rätt.

Men förstå att objektivt sett så är trovärdigheten hos "Lukas17" på Flashback, inte i paritet med tex Anthony Scaramucci och liknande erkända experter inom området.
Jag är inte så säker på att Lukas17 ens vet vem Scaramucci är, och än mindre vad han säger i frågan om Bitcoins pris om 5 år.

Att staterna kommer anpassa sig, så tillvida att det kommer regleras är det INGEN som säger emot, så du kan inte hämta en billig poäng där.
Vi ser fram emot rimliga regleringar, det kommer få det allra största kapitalet (pensionsfonder med mera) att diversifiera in i Bitcoin.
Senast redigerad av Leaston 2021-10-21 kl. 13:18.
Citera
2021-10-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Och det är din fulla rätt.

Men förstå att objektivt sett så är trovärdigheten hos "Lukas17" på Flashback, inte i paritet med tex Anthony Scaramucci och liknande erkända experter inom området.
Jag är inte så säker på att Lukas17 ens vet vem Scaramucci är, och än mindre vad han säger i frågan om Bitcoins pris om 5 år.

Haha, är det ditt svar? Vi får väl se som har rätt ifall Bitcoin blir the backbone för all världshandel, dvs. huvudvalutan. Det har du skrivit och är dokumenterat här på FB. Jag tror ju inte på det, jag tror absolut att någon form av samexistens är möjlig men jag tror inte att valutan kommer dominera all världshandel och vara the backbone.

Vad säger du då? Vad tror du Bitcoin priset ligger på om 5 år? Gör en prediction nu då, om du vill basera det på vad Scaramucci säger så är det helt OK.

Alla som inte tycker som du är inte dumma i huvudet, ledsen.

Du borde inte dumförklara folk hela tiden. Och alla rika är inte experter tror du? De kan bara hyra in någon som kan 100x gånger mer än du som kan undervisa dem. Märkligt, ändå så är deras procent allokering blygsam, undra varför.

Du har svårt att ta att alla inte tycker som du. Skrattar bäst som skrattar sist. Du har gjort ett definitivt uttalande, låt oss se om du har rätt.

Nej, jag har svårt att tro att Bitcoin kommer ligga på 500k om 5 år, det skulle förvåna mig.

Du vet, även om folk skulle ha rätt i det så är det inte samma sak som att aktivt kunna marknadstajma och med hjälp av en tradingstrategi kunna trada sig till profits ifrån 60k-500k.

Ingen kör med en offentlig portfölj, undra varför.

Varför skulle jag ha låg trovärdighet? Vad har jag haft fel om? Var är din trovärdighet?
Citera
2021-10-21, 13:31
Medlem
Nu kan det frisläppas en del bitcoin som legat låsta i MTGOX-härvan sen snart ett årtionde tillbaka.

Någon som har koll på hur det funkar med skatt om man har exempelvis 1 BTC därifrån? Införskaffandet skedde då vad jag vet innan Skatteverket hade några regler för bitcoin, men antar att man ändå måste skatta 30% för eventuell försäljning.
Citera
2021-10-21, 13:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad säger du då? Vad tror du Bitcoin priset ligger på om 5 år? Gör en prediction nu då, om du vill basera det på vad Scaramucci säger så är det helt OK.

Alla som inte tycker som du är inte dumma i huvudet, ledsen.

Det är inte min egna åsikter, för jag är inte självutnämnd expert.
Jag har öronen mot rälsen och låter folk som är betydligt mer insatta än mig lägga ut korten. Jag kan sedan bara förmedla dessa åsikter och hänvisa till experterna som dom kommer ifrån.

Du däremot har massa personliga åsikter, som inte kan backas upp av experter. Dumförklarad var ditt ord, jag bara försöker sätta ljuset på att åsikterna jag förmedlar har tyngd medans dina åsikter känns snutna ur näsan.

Jag tror Bitcoin kommer fortsätt följa S2F modellen tills dess det finns anledning att omvärdera det.
Kan du förklara varför S2F modellen och alla experter har fel i att Bitcoin passert 500k inom 5 år? Vet du ens vad S2F modellen är för något? Om du inte vet det, så kan du inte ta dig rätt att refusera den.

Citat:
Du har svårt att ta att alla inte tycker som du. Skrattar bäst som skrattar sist. Du har gjort ett definitivt uttalande, låt oss se om du har rätt.
Diskussioner är intressanta om de olika poängerna kan backas upp med fakta. Kan poänger inte backas upp med fakta, så är det bara tomma åsikter.

Citat:
Du vet, även om folk skulle ha rätt i det så är det inte samma sak som att aktivt kunna marknadstajma och med hjälp av en tradingstrategi kunna trada sig till profits ifrån 60k-500k.

Men självklart kan vem som helst göra profits under vetskapen att Bitcoin kan gå från 60k till 500k. Det är bara köpa och hålla.
En som inte kan trada skall inte göra det. Jag själv är ingen trader (annat än på hobby nivå) och gör det inte i större utsträckning.

Citat:
Varför skulle jag ha låg trovärdighet? Vad har jag haft fel om? Var är din trovärdighet?
För att du kan inte backa upp dina åsikter. Folk som är experter på området håller inte med dig. Visst experterna kan ha fel och du kan ha rätt, men till den dagen så är det rimligt att lyssna mer på experterna.
Citera
2021-10-21, 13:37
Medlem
JEGS76s avatar
Oj! Nu hände något med kursen. Vet någon vad som hände? En enorm försäljning och sedan åteköp? Varför?
Citera
2021-10-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är inte min egna åsikter, för jag är inte självutnämnd expert.
Jag har öronen mot rälsen och låter folk som är betydligt mer insatta än mig lägga ut korten. Jag kan sedan bara förmedla dessa åsikter och hänvisa till experterna som dom kommer ifrån.

Du däremot har massa personliga åsikter, som inte kan backas upp av experter. Dumförklarad var ditt ord, jag bara försöker sätta ljuset på att åsikterna jag förmedlar har tyngd medans dina åsikter känns snutna ur näsan.

Jag tror Bitcoin kommer fortsätt följa S2F modellen tills dess det finns anledning att omvärdera det.
Kan du förklara varför S2F modellen och alla experter har fel i att Bitcoin passert 500k inom 5 år? Vet du ens vad S2F modellen är för något? Om du inte vet det, så kan du inte ta dig rätt att refusera den.

Diskussioner är intressanta om de olika poängerna kan backas upp med fakta. Kan poänger inte backas upp med fakta, så är det bara tomma åsikter.

Men självklart kan vem som helst göra profits under vetskapen att Bitcoin kan gå från 60k till 500k. Det är bara köpa och hålla.
En som inte kan trada skall inte göra det. Jag själv är ingen trader (annat än på hobby nivå) och gör det inte i större utsträckning.

För att du kan inte backa upp dina åsikter. Folk som är experter på området håller inte med dig. Visst experterna kan ha fel och du kan ha rätt, men till den dagen så är det rimligt att lyssna mer på experterna.

Du har inte heller någon trovärdighet för du har inte visat dig haft rätt. Vad något ''kan'' göra skiter jag i.

Haha, jag behöver inte förklara ett skit. Du är en besserwisser som bara tar trams ifrån luften. Men låt oss se vem som har rätt, du eller jag.

Dina uttalanden:
1. Bitcoin blir världsvalutan, huvudvalutan, the backbone för all världshandel.
2. Bitcoin passerar 500k i pris om exakt 5 år baserat på vad alla experter säger.

Nu kan vi bara vänta och se vem som har rätt. Jag är så säker på att jag kommer ha rätt angående minst 1 av dessa att jag är beredd att skriva ett riktigt kontrakt med en vadslagning på låt oss säga 1 miljon.

Haha, självutnämnda experter som spekulerar .

Du snackar bara, det som är så tråkigt med dig.

Put your money where your mouth is.
Citera
2021-10-21, 14:16
Medlem
KTM_s avatar
[quote=hydrol|77658645]Hur kommer incitamenten vara uppbyggda i bitcoin sedan när alla belöningar har betalats ut? Valutor betalar inte ut belöningar, däremot kan dom användas till att betala belöningar med.

Citat:
[
Sen undrar jag vilka styrkor du identifierar i alt coins, kan det vara så att det exempelvis layer 0 (så som constellation dag) har vissa fördelar mot säg layer 1 (bitcoin, ethereum) ? ]
Om du vill att jag ska sitta å radda bitcoins styrkor, det är en hel föreläsning. Kolla youtube eller nått som..

Citat:
[
Kan det finnas fler innovationer som hänt sedan 2012 som ej tillämpats i guds gåva BTC ? Framtiden då, något på horizonten som sätter BTC på pottkanten?
Jaha, du är en skojare,.
Kul
Citera
2021-10-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Oj! Nu hände något med kursen. Vet någon vad som hände? En enorm försäljning och sedan åteköp? Varför?

Hehe, nån som försöker skapa en flash crash.
Såg du charten på BinanceUS?
https://twitter.com/kaceycho/status/1451166071013007375/photo/1

8.2k är bra rea pris
Citera
2021-10-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Med att tillverka mynt å sedlar, som behöver transporteras, personal ska för att skydda å sköta allt, , betalsystemen för visa som står igång i varje affär, alla banksystem etc etc som det ser ut idag?
Per transaktion är Bitcoin oerhört energikrävande. Finns hur mycket som helst att läsa om det. Däremot är möjligt att man kan lösa det med extra lager som är mindre energikrävande, även om man då också får extra lager av potentiella säkerhetsproblem.

Här hittade jag en siffra på 700 kWh per transaktion:
https://www.forbes.com/sites/jonathanponciano/2021/03/09/bill-gates-bitcoin-crypto-climate-change/?sh=ca8d41682212

Citat:
Ifinns ju ingen siffra på de men jag tror inte bitcoins är mycket energikrövamde.
Rätt självklart att de kommer kräva en mindre energiförbrukning. Kom igen nu.
Bitcoin är en valuta där kostnaden för transaktionerna är det som håller systemet säkert, så, nej, det kan inte bli för billigt.
Citera
2021-10-21, 17:02
Medlem
JEGS76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Hehe, nån som försöker skapa en flash crash.
Såg du charten på BinanceUS?
https://twitter.com/kaceycho/status/1451166071013007375/photo/1

Flash crash... som med Gamestop för något halvår sedan? Hua... det får inte hända.
Hänger mest på Kraken. Hade ett larm satt på 60' och jag fick en halv hjärtattack.
Citera
2021-10-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Per transaktion är Bitcoin oerhört energikrävande. Finns hur mycket som helst att läsa om det. Däremot är möjligt att man kan lösa det med extra lager som är mindre energikrävande, även om man då också får extra lager av potentiella säkerhetsproblem.

https://www.forbes.com/sites/jonathanponciano/2021/03/09/bill-gates-bitcoin-crypto-climate-change/?sh=ca8d41682212

Bitcoin är en valuta där kostnaden för transaktionerna är det som håller systemet säkert, så, nej, det kan inte bli för billigt.

Att beräkna energikostnaden per transaktion är meningslöst. Fler eller färre transaktioner påverkar inte energiåtgången.

Sambandet är snarare:

ökat bitcoinpris --> ökad lönsamhet för bitcoingrävning --> mer resurser satsas på bitcoingrävning --> ökad hashkraft (säkerhet) för nätverket och ökad energiåtgång --> fler törs växla sin fiat till bitcoin --> ökat bitcoinpris

Och så vidare, tills bitcoin har svalt de flesta finansiella tillgångar i världen, är värd motsvarande sisådär hundra miljoner dollar per bitcoin och drar en hel del energi -- samtidigt som det då utdöda fiatsystemet har upphört att sluka såväl elektrisk som mänsklig energi.
Citera
2021-10-21, 17:39
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Falskt och helt tekniskt felaktigt. Även vid 0 transaktioner är elkonsumtionen den samma. Det är för närvarande mining industrin som drar energi så länge det är lönsamt att utvinna Bitcoin. När alla Bitcoin är utvunna kan transaktioner kanske valideras i allas
människors datorer genom operativsystemet eller liknande.
Senast redigerad av friskXORsjuk 2021-10-21 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in