Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
När man sitter och lyssnar på dagens Pompliano show och deras intervju med Anthony Scaramucci, fd Vita Huset nu founder av Skybridge Capital, om Bitcoins påverkan på världen och framtiden och samtidigt reflekterar över de totalt verklighetsfrånvända invändningarna på dagis nivå från folk Lukas17, Xenonen och diverse troll på detta forum...
https://youtu.be/mwS-jiNqyZU?t=4067
Bitcoin inledde sin fas 2 förra hösten, och vi var många som påtalade detta, att det var hög tid att överväga en investering.
Ni som står på sidan om Bitcoin, skyll er själva.
Har man bara varit lite mottaglig för information så har man sedan länge investerat mer eller mindre i Bitcoin. Vissa vill dock vara troll och fattiga än att erkänna för sig själva att dom hade fel.
Det är inget snack om att det kan samexistera och ha en påverkan. Jag tror du får lära dig att läsa bättre.
Men det som ska testas som jag vänder mig emot är huruvida Bitcoin blir världsvalutan och ''the backbone'' för alla transaktioner som du tidigare skrev. Det är det som jag utmanar.
Jag utmanar även de som ivrigt hävdar att Bitcoin kommer ligga på 500k i pris om 5 år.
Enkla poänger att vinna kanske du säger, tja det är ju inte jag som har gjort uttalandena.
Hade du varit säker på Bitcoin hade du gått all in med hela din förmögenhet nu på toppen.
De allra rikaste har fortfarande mer förtroende för fiat currency och aktier (vilket hör ihop delvis). Det har du själv sett prov på (Ray Dalio) etc.
Ja, förtroendet för krypto kan nog komma att växa, men det kommer fortfarande inte slå ut statsvalutorna eftersom de kommer moderniseras och möjligtvis anpassa sig.
Statena kommer anpassa sig. Du kan vara lugn över att din prognos är fel.
Låt oss se om bitcoin blir huvudvalutan för all världshandel. Ett väldigt djärvt påstående.
De rika förblir försiktiga, undra varför. Bara fattiglapparna utan pengar som går all in, de kör yolo.