Citat:
Jag tror på bättre ventilation, mer utomhus lektioner. Slå ut skoltiden på fler timmar för att minska barnen i skolan. Samt kortare dagar, kanske färre dagar och mer hemarbeten.
Minska trängseln aktivt med andra ord.
Nu kör man ju full skola och sedan när det blir stor smittspridning stänger man skolan. Det blir ganska tvära svängar.
Nej jag tror inte på vaccination av barn i stor skala. Det känns olustigt att vaccinera barn med ett vaccin vi vet ger biverkningar, sedan vet vi ju inte heller hur vaccinet påverkar barnen på sikt, kan komma fram mer biverkningar. Nu utreder ju t.ex. EMA om vaccinet kan ge MIS-C. Vaccinet skulle ju kunna hindra smittspridningen men bara temporärt. Sedan är vi i samma sitts igen. Det är altså inte en långsiktig lösnig.
Pandemin kommer att plåga oss ett bra tag till. Förhoppningsvis med minde påverkan för vart år som går. Vi kan inte om vaccinera barnen om och om igen, jag tror i alla fall inte på det.
Men vi kan förändra skolan och vi kanske till och med kan skapa en skolla som är bättre en innan pandemin.
Minska trängseln aktivt med andra ord.
Nu kör man ju full skola och sedan när det blir stor smittspridning stänger man skolan. Det blir ganska tvära svängar.
Nej jag tror inte på vaccination av barn i stor skala. Det känns olustigt att vaccinera barn med ett vaccin vi vet ger biverkningar, sedan vet vi ju inte heller hur vaccinet påverkar barnen på sikt, kan komma fram mer biverkningar. Nu utreder ju t.ex. EMA om vaccinet kan ge MIS-C. Vaccinet skulle ju kunna hindra smittspridningen men bara temporärt. Sedan är vi i samma sitts igen. Det är altså inte en långsiktig lösnig.
Pandemin kommer att plåga oss ett bra tag till. Förhoppningsvis med minde påverkan för vart år som går. Vi kan inte om vaccinera barnen om och om igen, jag tror i alla fall inte på det.
Men vi kan förändra skolan och vi kanske till och med kan skapa en skolla som är bättre en innan pandemin.
De åtgärder du talar om skulle ta flera år att genomföra. Motståndet skulle vara 100 gånger värre än vaccination av barn. Man har de lokaler man har. Man har det antal elever man har. Man har de anställningsavtal man har. Få lärare, barn och föräldrar vill nog att barnen studerar i tvåskift på skolan. Förstår din tanke, men jag tror den är totalt orealistisk. Kommer du ihåg vilket pip det blev när distansundervisning diskuterades? Jag tror betydligt mer på vaccination. Tror förståelsen både hos föräldrar, barn och personal är större för en sådan åtgärd. Jag vet också att det är efterfrågat hos många föräldrar.