Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Dåligt, tyvärr blev han aldrig pressad på det där. Han kan ju inte gärna bli förväxlad med GM när han till exempel la OP i framstupa sidoläge eller står mitt i mängden så det är väl den där rushen han på nåt sätt menar skulle förklara förväxlingen.
Ja. Men tänk då på sak, är det förklaringen som är dålig eller är det tolkningen "förväxlingsteorin" som är dålig? Jag hävdar att det är det senare.
Fokusera på två saker i hela språngmarschen-supervittnet.
1. "ett vittne som inte var där i inledningsskedet". Lägger man in detta i förväxlingsstrategin så kan det tydas som att personen som förväxlar SE med GM inte såg mordet. Att det är förklaringen till förväxlingen. Det blir en otrolig svaghet med "din" teori. Det tar inte bort signalementsattribut. Det tar bara bort dom från vittnen som inte såg mordet. Är SE GM så tror jag detta gäller YN.
2. "Jag stod framför men blev inte igenkänd". Hur passar det in i en förväxling? Det antyder ju snarare att SE inte skulle vara personen som vittnet trodde var mördaren. Att han inte blivit ihopväxlad när han sprang in i gränden.
Är SE GM så tycker jag inte han skyddar sig med en förväxling. Han skyddar sig med att mördaren var hans dubbelgångare. Och rent av att han skulle stått öga mot öga med YN.