Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Jag har själv inte ägnat Ålandskvinnans upplysningar så mycket intresse. Trodde att man hade kunnat avfärda det på något sätt men så verkar alltså inte vara fallet. Varken KP eller TP verkar ha gett henne stort utrymme (KP inte alls har jag för mig) men
hon kan vara den som först genomskådade SE:s taktik, precis som Draifos var inne på här
(FB) Skandiamannen
Så var det nog…😂
Ålandskvinnans brev triggade Sven Anér och sedan var snöbollen i det världsunika uppklarandet av ett mord i rullning.
Vad syftar du på att KP och TP ”inte gett henne stort utrymme”?
Hela den sinnesslöa lösningen bygger på hennes ”känsla”.
Signaturen ”ursprungligen”:
” Jag påstår inte att jag genomskådat något. Att TP endast bygger sin bok på vad Ålandskvinnan har kommit fram till kryddat med det grupparbete Linder och Per H genomförde baserat på Ålandskvinnans berättelse är vad jag försöker säga.
Just delen att inga vittnen sett SE på mordplatsen visste PH innan han skrev sitt PM samma dag som Linder skrev sitt dokument där Linder "mystiskt" visste vad alla väktare på Skandia hade sagt innan de förhördes.
Att Linder och PH kucklat ihop detta hafsverk är helt klart då PU 2018 också diareiförde Linders dokument.
Att Proletären och Anér jönsar med när de får se PHs PM är så klart ursäktligt. De hade ju inte tillgång till N Linders dokument som vi har nu!
Kvinnan på Åland "kom på" alla dessa detaljer på bara några få månader, medan TP ägnade 6 år åt att skriva av hennes synopsis. Guldspaden skulle gått till Ålandskvinnan!
Att SEs fru inte såg ut som kvinnan som besökte butiken på Åland och inte hade storlek XL kan man lätt konstatera genom att studera hur hon såg ut på bilder från tiden.
Jag försöker bara höja ett finger och varna för att man bygger sin uppfattning om SE som GM på lite svaga grunder.
Att TP tror på det han skriver tvekar jag inte på, men om man går till källorna ser man hur fel det hela har blivit och hur tunn TPs soppa är.”