Citat:
Ursprungligen postat av
Motorprinsen
Nu berättar även Kjell Östling i podden ”Snutsnack” att SE prickar rätt på ännu en sak som han observerade på mordplatsen och aldrig någonsin skulle ha kunnat gissa sig till: fru Palmes hysteri.
Men jag antar att du liksom övriga SEkten sticker huvudet i sanden även avseende detta.
Ni har ju läst en bok och tycks enade om att ni nu är experter på MOP.
Östling liksom de flesta som var på platsen (vittnen, varanden, poliser och ambulanspersonal) vittnar om att LP var fullständigt hysterisk, alltså verkligen hysterisk och bitvis aggressiv och otrevlig (delvis förståeligt förvisso). SE beskriver henne dock som "behärskat chockad" och "lite flaxig". Viss skillnad.
Snutsnacket må ha varit intressant ur en synvinkel, men ett totalt haveri i det stora hela. Programledaren är en katastrof. Östling får inte en enda fråga om han sett SE under sin rätt långa stund på mp. Det rimliga hade givetvis även varit att ägna ett x antal minuter, att de resonerade kring SE, både i rollen som vittne och som GM. Men detta gjorde man alltså inte, frågan är varför. Är det så att programledaren (som ju spelade Östling i den kommande Netflix-serien) har fått order från Netflix att inte diskutera SE. Om, varför inte vänta med att spela in (eller släppa avsnittet) till efter att Netflixserien visats i sin helhet. Dessutom släppte Östling bomben, att Söderström lämnade platsen
utan att veta vem offren var, han lämnade dessutom platsen relativt snabbt, för att "skriva". Tillåt mig småle.
Jag tycker både Östling och programledaren ger en dålig smak i munnen, av flera anledningar. Trist.