2021-10-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Vill varna för att Kratom kan orsaka prostataproblem. Hänt två vänner till mig (!).
Vad menar du med prostataproblem? :O Syftar du på temporärt sänkt testosteron, med allt vad det innebär, eller något annat?
Citera
2021-10-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
i Thailand.

Kratom är lagligt men Kratomdryck är faktiskt olagligt här eftersom ingen kan kontrollera hur själva blandningen är. Hon är reko som säljer Smoothies så jag vet att det är 100% kratom i.

Jag ska köpa mera av dessa drycker istället för färska blad helt klart. Fick en skön effekt på ett normalstort glas. Effekten varade 1-2 timmar så det var inte lika långvarigt som själva kratombladen.
Hur ser dom infödda på Kratom? Kan tänka mig att det är populärt bland dom som har väldigt fysiskt ansträngande och repetitiva jobb?
Citera
2021-10-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
i Thailand.

Kratom är lagligt men Kratomdryck är faktiskt olagligt här eftersom ingen kan kontrollera hur själva blandningen är. Hon är reko som säljer Smoothies så jag vet att det är 100% kratom i.

Jag ska köpa mera av dessa drycker istället för färska blad helt klart. Fick en skön effekt på ett normalstort glas. Effekten varade 1-2 timmar så det var inte lika långvarigt som själva kratombladen.
Vad kostar en smoothie med kratom?
Citera
2021-10-18, 05:53
Medlem
Någon som har testat Red Horn från SS? Första röda inne på ett tag som inte är röd kapua eller borneo.
Citera
2021-10-18, 07:20
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuggenD
Hur ser dom infödda på Kratom? Kan tänka mig att det är populärt bland dom som har väldigt fysiskt ansträngande och repetitiva jobb?
Det är inte så populärt alls faktiskt.. Thailändare rent generellt har väldigt låg kunskap om droger, Det är typ bara vi som nördar in oss. Här dricker man något glas kratomshake för att boosta fyllan eller tar det för att "flumma" på det.
Dom slitna fattiga arbetarna som du tänker på kör oftast Yaba som är en mix av metamfetamin och koffein just för att palla jobba och inte tänka på mat.
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Vad kostar en smoothie med kratom?
Jag fick en liter för 50 baht alltså 12Kr.

Ett dricksglas och jag fick bra mysig effekt men som sagt effekten varade inte lika länge som när man tuggar på kratom-rena blad.
Citera
2021-10-18, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Har du testat att blanda med kaffe?
Ta ett stort glas kaffe svart och blanda i upp till 2-3 teskedar kratom.

Relativt lätt drucket + de aktiva molekylerna löser sig i kaffet och kan tas upp lättare av kroppen vilket gör att ruset kickar hårdare och snabbare

Kaffe och kratom låter ju helt galet vätskedrivande.
Tror inte det är smart att köra under en lång tid, men vad vet jag.
Citera
2021-10-18, 11:53
Bannlyst
Någon som testat väga hur mycket en tesked är?

Och hur länge behöver jag vänta sedan jag tagit subutex innan jag tar Kratom?
Senast redigerad av buffertzon 2021-10-18 kl. 11:59.
Citera
2021-10-18, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Någon som testat väga hur mycket en tesked är?

Och hur länge behöver jag vänta sedan jag tagit subutex innan jag tar Kratom?

Använd en våg om du vill vara en ansvarsfull kratombrukare.

Tror inte du kommer känna effekt på kratom om du redan brukar subutex på grund av korstolerans. Men vill du fortfarande ta det av någon annan anledning, så är det väl bara vänta tills subutexen avtagit.

Hur lång tid det skulle kunna ta för toleransen att avta har jag ingen aning.
Citera
2021-10-18, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Använd en våg om du vill vara en ansvarsfull kratombrukare.

Tror inte du kommer känna effekt på kratom om du redan brukar subutex på grund av korstolerans. Men vill du fortfarande ta det av någon annan anledning, så är det väl bara vänta tills subutexen avtagit.

Hur lång tid det skulle kunna ta för toleransen att avta har jag ingen aning.
Jo men har inte pengar till det just nu.

OM någon annan kan svara, så har jag tagit 2-3 mg i 14 dagar, subutex alltså.
Citera
2021-10-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Jo men har inte pengar till det just nu.

OM någon annan kan svara, så har jag tagit 2-3 mg i 14 dagar, subutex alltså.

Om inget annat så stävjar kratomet abstinensen, men man ska nog inte förvänta sig en stor effekt om man har vant sig med subutex. Är lite som att ersätta med kodein eller annan svagare opioid. Möjligt att man känner en viss ganska subtil uppiggande effekt av andra ämnen i kratom som inte har ren opioidverkan. Men gör klart mer än ingenting, även om man inte känner effekten starkt så är skillnaden i AT-symptom ganska påtaglig. I min erfarenhet iaf, när jag använde kratom efter att jag slutade ta oxy.
Citera
2021-10-18, 20:31
Medlem
De var någon här innan som skrev något om att kratom påverkar prostatan. Någon annan som hört detta.
Citera
2021-10-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
De var någon här innan som skrev något om att kratom påverkar prostatan. Någon annan som hört detta.
Man vet i alla fall att Kratom, och opioider i allmänhet, sänker testosteronnivåerna. Relativt mycket också tror jag men lägger man av med kratomet så kommer allt sånt tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in