2021-10-14, 17:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Något som bara låter som ett svepskäl, och som kan användas när som helst i så fall, - Ska vi ta han som har flera års erfarenhet av branschen och är socialt kompetent eller ska vi ta hon som är ung och snygg? " Detta är förövrigt inget program för Paradise Hotel eller liknande så ser inte hur utseendet kan vara så väsentligt.

Din teori om att så fort en snygg tjej säger en sak så kommer alla tjejor som lyssnar att ändra uppfattning och ta efter den snygga direkt är ju helt efterbliven. Det stämmer helt enkelt inte.

Tex om en snygg tjej som Zara Larsson eller någon annan står och propagerar för vänstern så lär inte det få mig att ändra uppfattning, jag kommer fortfarande tycka de är dumma i huvudet oavsett hur snygga de är.
Nej det är inget svepskäl och kvotering hade inneburit att det hade stått en yngre man i hälften av sändningarna.
Men det visste du väl?
Citera
2021-10-14, 18:07
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det är inget svepskäl och kvotering hade inneburit att det hade stått en yngre man i hälften av sändningarna.
Men det visste du väl?

Okej då, låt oss göra det enkelt då. Vad är kvotering, vi googlar och tar första träffen.

Definition:
Citat:
Vad är en kvotering?
Kvotering innebär att en position på en arbetsplats reserveras för en speciell grupp, till exempel kvinnor.

Så, då är frågan om SD har handplockat dessa 3 individer på grund av att de är kvinnor samt 2 med utländsk påbrå. Jag kan inte bevisa att det är så, men jag tror till 100% att det är så.

Varför tror jag det då? Jo, SD blir ju hela tiden kallade för främlingsfientliga och kvinnofientliga. Genom att då lyfta fram massa kvinnor och personer med utländsk härkomst så gör SD ett patetisk försök att motbevisa detta och visa typ -Se här vi är inga rasister och kvinnohatare! Men det stämmer ju inte att SD är detta, så varför ska man försöka motbevisa det? Lite som när man ska försöka motbevisa sig inför sina mobbare.
Citera
2021-10-14, 18:33
Medlem
Citat:
Okej då, låt oss göra det enkelt då. Vad är kvotering, vi googlar och tar första träffen.

Definition:

Så, då är frågan om SD har handplockat dessa 3 individer på grund av att de är kvinnor samt 2 med utländsk påbrå. Jag kan inte bevisa att det är så, men jag tror till 100% att det är så.

Varför tror jag det då? Jo, SD blir ju hela tiden kallade för främlingsfientliga och kvinnofientliga. Genom att då lyfta fram massa kvinnor och personer med utländsk härkomst så gör SD ett patetisk försök att motbevisa detta och visa typ -Se här vi är inga rasister och kvinnohatare! Men det stämmer ju inte att SD är detta, så varför ska man försöka motbevisa det? Lite som när man ska försöka motbevisa sig inför sina mobbare.

Du tror inte att de tänkte så att vi behöver mer tjejer. Vad gör vi då, jo vi rekryterar tjejer. Behöver inte vara mer komplicerat än så.
Citera
2021-10-14, 18:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Definition:

Så en styrelse med bara män är kvotering? Undrar om Jämo är med på den?
SD riks tuttfior är näppeligen kvotering.
Citera
2021-10-15, 12:52
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Du tror inte att de tänkte så att vi behöver mer tjejer. Vad gör vi då, jo vi rekryterar tjejer. Behöver inte vara mer komplicerat än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så en styrelse med bara män är kvotering? Undrar om Jämo är med på den?
SD riks tuttfior är näppeligen kvotering.

Så att gubbarna kan sitta och dregla över tösarna? Jag ser minsann hur det ser ut i kommentatorsfältet eller på deras instagram. Pinsamt är va det är, hade varit mycket bättre med programledare som faktiskt hade lite karisma.
Citera
2021-10-15, 16:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Så att gubbarna kan sitta och dregla över tösarna? Jag ser minsann hur det ser ut i kommentatorsfältet eller på deras instagram. Pinsamt är va det är, hade varit mycket bättre med programledare som faktiskt hade lite karisma.
Det är knappast bara gubbar som tittar på tjejer, tjejer tittar lika mycket på tjejer och just det är poängen.
Citera
2021-10-18, 16:50
Avslutad
Frågan är vad redaktionen på RIKS kommer göra om det inte blir maktskifte.
Kommer de fortsätta att förgäves försöka påverka väljarna med sina dagliga nyhetsinslag, eller blir det till att sjukskriva sig i ren frustration över att ha fått sitt land förstört?
Citera
2021-10-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Programledaren Laila Neagu mer känd under namnet som Rebecca Fallenqvist är inte etnisk svensk utan en rumänsk zigenare. Hennes mamma gifte sig med en jude i Malmö och därmed bytte hela familjen namn och efternamn.

Jude partiet SD är ett hot mot Sverige.

Är du antisemit?

Hon gör ett bra jobb och vad spelar hennes ursprung för roll?

SD ser till meriter inte etniskt tillhörighet.
Sätter du Sverige före FN så har du rätt uppfattning. Inte så svårt.
Citera
2021-10-19, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Programledaren Laila Neagu mer känd under namnet som Rebecca Fallenqvist är inte etnisk svensk utan en rumänsk zigenare. Hennes mamma gifte sig med en jude i Malmö och därmed bytte hela familjen namn och efternamn.

Jude partiet SD är ett hot mot Sverige.

Hennes pappa Adrian Neagu är också från Rumänien, inte jude...
Citera
2021-10-21, 12:58
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Frågan är vad redaktionen på RIKS kommer göra om det inte blir maktskifte.
Kommer de fortsätta att förgäves försöka påverka väljarna med sina dagliga nyhetsinslag, eller blir det till att sjukskriva sig i ren frustration över att ha fått sitt land förstört?

Jag tror att RIKS är ett projekt framtill valdagen därefter är det väl mer osäkert med fortsättningen. Kostar ju också en hel del pengar för SD att bedriva denna propaganda.
Citera
2021-10-21, 13:09
Medlem
Jag älskar hur media i USA är och hade önskat att Sverige hade något liknande. Att Riks får ett mediehus, kanske tom en kanal med fokus på höger Och så har vi ExpressenTV för vänstersidan. Lite som FOX och CNN.

Kontrasten mellan kanalerna är intressant och politik är alltid trevligt om man kan sappa mellan två kanaler med olika åsikter. Det finns något mysigt i att i USA så är man antingen det ena eller det andra medan i Sverige så smyger man och bara en promille är aktivt politiskt intresserade. Mer politik året om och inte bara valår hade varit trevligt. Varje fråga i riksdagen hade jag gärna sett en diskussion om på tv av hetsiga reportrar.

Rebecca är perfekt för sån underhållning. Älskade hur hon roasta Per Bolund, vi alla behöver en Rebecca den där söndagsmorgonen när vi är bakfulla med ångest pga dåligt beteende dagen innan och så slänger hon bara en massa glåpord och förnedrar en verbalt. Underbart.

Finns väl risk att riks läggs ner efter valet oavsett om det blir en höger regeringen eller icke. Ett mediehus hade däremot oavsett resultat gynnat Sverige vill jag tro.
Citera
2021-10-21, 18:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag älskar hur media i USA är och hade önskat att Sverige hade något liknande. Att Riks får ett mediehus, kanske tom en kanal med fokus på höger Och så har vi ExpressenTV för vänstersidan. Lite som FOX och CNN.

Kontrasten mellan kanalerna är intressant och politik är alltid trevligt om man kan sappa mellan två kanaler med olika åsikter. Det finns något mysigt i att i USA så är man antingen det ena eller det andra medan i Sverige så smyger man och bara en promille är aktivt politiskt intresserade. Mer politik året om och inte bara valår hade varit trevligt. Varje fråga i riksdagen hade jag gärna sett en diskussion om på tv av hetsiga reportrar.

Rebecca är perfekt för sån underhållning. Älskade hur hon roasta Per Bolund, vi alla behöver en Rebecca den där söndagsmorgonen när vi är bakfulla med ångest pga dåligt beteende dagen innan och så slänger hon bara en massa glåpord och förnedrar en verbalt. Underbart.

Finns väl risk att riks läggs ner efter valet oavsett om det blir en höger regeringen eller icke. Ett mediehus hade däremot oavsett resultat gynnat Sverige vill jag tro.

Tufft för en kille att få sin manlighet ifrågasatt av en tjej på Youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in