2021-10-18, 10:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Fin lista. Utan större betänketid antar jag att jag rullar vidare med några gamla beprövade:
Tuscan Leather
Opium pour Homme
Dior Homme
Burberry London

Hoppas även få tillfälle att använda
Coromandel
Pure Havane
DHI
Coromandel och Pure Havane är två bra till som förmodligen kommer till användning även här.
Citera
2021-10-18, 11:15
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Coromandel och Pure Havane är två bra till som förmodligen kommer till användning även här.

Ja, de är inga jag rullar några dagar i sträck men när jag väl bär dem är de till ett stort behag!
Citera
2021-10-18, 12:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Ja, de är inga jag rullar några dagar i sträck men när jag väl bär dem är de till ett stort behag!
Coromandel är en av väldigt få jag fått komplimanger för, visserligen av en man, men säger ändå en del om hur bra den är .
Citera
2021-10-18, 19:43
Medlem
Tullamores avatar
Sauvage Elixir
Mancera Aoud Vanille
PdM Layton
Armani SWY Absolutely
Fahrenheit Le Parfum
Maison Margiela Jazz Club

Dom kommer roteras i höst
Citera
2021-10-18, 20:11
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Sauvage Elixir
Mancera Aoud Vanille
PdM Layton
Armani SWY Absolutely
Fahrenheit Le Parfum
Maison Margiela Jazz Club

Dom kommer roteras i höst
Jazz Club har jag varit sugen på att testa ett tag nu, kanske ska ta tag i det. Verkar vara deras bästa enligt många.
Citera
2021-10-18, 20:26
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jazz Club har jag varit sugen på att testa ett tag nu, kanske ska ta tag i det. Verkar vara deras bästa enligt många.
Ja, det tycker jag också. Mycket snack om By the fireplace också. Jag hade den men sålde den. Doftar som det låter. Brinnande trä med lite vanilj.
Citera
2021-10-18, 20:34
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ja, det tycker jag också. Mycket snack om By the fireplace också. Jag hade den men sålde den. Doftar som det låter. Brinnande trä med lite vanilj.
Haft den med, men var inte alls bra. Tyckte den var ganska syntetiskt dessutom, doftade inte ens "äkta" rök. Haft ett par andra också, som heller inte varit något att ha enligt mig. Så är lite försiktig när det kommer till MM, men just Jazz Club har jag läst så mycket bra om.
Citera
2021-10-18, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har ni några "tricks" för att parfymen ska hålla längre på huden? Jag va inne på Kicks och där sa ett biträde till mig att smörj in ett tunt lager vaselin innan du sprayar. Jag gjorde detta idag och inbillar mig att det hjälper, kanske är det placebo så jag får vänta med att utvärdera.

Har svårt att veta hur länge det sitter på mig, då jag oftast vänjer mig vid doften rätt snabbt! Andra skall dock tydligen känna doften bara om de befinner sig i samma rum. Kanske något du med känner igen?
Citera
2021-10-18, 22:59
Avslutad
Citat:
Paco Rabanne One million och Invictus har ju lite Adidasriddar-vibbar över sig. Är det likadant med PureXS?

Jag har PureXS Night, och den verkar vara väldigt opopulär. Det verkar vara one million serien som är deras flaggskepp ja!
Citera
2021-10-19, 11:23
Medlem
nullums avatar
Har gått runt och luktat Sauvage EdP ett tag nu, vilket jag börjar bli måttligt trött på. Det är inget fel doften men den är generisk och något frän. Jag vill ha något mer tungt med noter av trä, tobak, vanilj och en hint av rök.

Vad tror ni om Versace Oud Noir?

Är fö. 26 år gammal, mörka pigment, klär mig i flanellskjorta, läderkängor och rådenimjeans, om det har någon betydelse.
Citera
2021-10-19, 11:45
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Har gått runt och luktat Sauvage EdP ett tag nu, vilket jag börjar bli måttligt trött på. Det är inget fel doften men den är generisk och något frän. Jag vill ha något mer tungt med noter av trä, tobak, vanilj och en hint av rök.

Vad tror ni om Versace Oud Noir?

Är fö. 26 år gammal, mörka pigment, klär mig i flanellskjorta, läderkängor och rådenimjeans, om det har någon betydelse.

Helt okej men också något trist imo.

Burberry London kanske kan passa herrn?

Annars kanske Tom Ford Ombre Leather kan vara något.
Citera
2021-10-19, 12:04
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Helt okej men också något trist imo.

Burberry London kanske kan passa herrn?

Annars kanske Tom Ford Ombre Leather kan vara något.

Jag har inte provat Burberry London men det verkar finnas ett antal att välja på. Är det denna: Fragrantica-länk?

Gillar vad jag läser, men många beskriver den som att den luktar som julafton. Det är inte riktigt min preferens. Jag vill ha lite mer "rå" doft om det låter logiskt. Jag kan gå och testa Burberry London och se. Jag läste även en del om att den inte presterar särskilt väl, utan slutar dofta efter bara någon timme eller två, vilket är synd såklart.

Många beskrev att den liknande Bvlgaris Man in Black vilken min farsa gick runt med för några år sedan och jag gillade dess doft. Den kändes väldigt mörk och jag kände mycket tobaksdoft från den.

Tom Fords dofter är grymma men jag har inte riktigt den ekonomiska möjligheten att köpa dem. Vill sikta på runt 500 - 800 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in