2021-10-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, jag tror han pushade och kom på en kul grej.
Är han man eller kvinna mellan benen? Han lär ha svårt med kläder, 2 meter lång..
Skrämmande att han tilläts början av könskorrigering. Det hade varit bättre om han fått sitta av det larviga straffet för att sen, efter avtjänat traff, ansöka om och göra en könskorrition.
Har man mördat en annan människa, ska ett kännbart straff utdelas

Så tycker man tyvärr inte i Sverige. I Sverige ska alla som begått brott botas, och vem som helst kan drabbas av kriminalitet.
Citera
2021-10-17, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Så tycker man tyvärr inte i Sverige. I Sverige ska alla som begått brott botas, och vem som helst kan drabbas av kriminalitet.
Sveriges politiker är de som ska skämmas. Det är de som är ansvariga för att de inte sett det komma. Lika korkat som att det blir problem i trafiken, med så sällsynta saker som löv eller snö på spåren. Varje år.
Citera
2021-10-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
J
Jadu, är mordvapnet ett oidentifierat föremål i form av ett stickvapen så skulle mina misstankar i första hand gå till någon som samlar knivar. Det finns en sådan person i närheten.

Jag vet och personen du tänker på sålde bort hela sin samling en kort tid efter mordet.
Citera
2021-10-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Jag vet och personen du tänker på sålde bort hela sin samling en kort tid efter mordet.
Vet du om den personen hade en såndär kanylknivgrej?
Citera
2021-10-18, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vet du om den personen hade en såndär kanylknivgrej?

Ingen aning 🤷‍♀️
Men att han sålde iväg allt han hade 6 månader senare känns lite suspekt för mig.
Citera
2021-10-18, 04:37
Avslutad
Citat:
Ingen aning 🤷‍♀️
Men att han sålde iväg allt han hade 6 månader senare känns lite suspekt för mig.
Är det en polare till K, eller är det K själv? Jag måste kolla igenom fupen igen, tror du att det kan ha varit en sån kanylkniv?
Jobbade du när K kom till kvinnofängelset? Hur blev mottagandet bland internerna?
Citera
2021-10-18, 06:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Är det en polare till K, eller är det K själv? Jag måste kolla igenom fupen igen, tror du att det kan ha varit en sån kanylkniv?
Jobbade du när K kom till kvinnofängelset? Hur blev mottagandet bland internerna?

David Lindblom uttalar sig om möjligt vapen:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan, maj 2013
Citera
2021-10-18, 07:01
Medlem
Citat:

Ja, jag tror att mordvapnet är en pipe dager då det bara är den kniven som passar sårskadorna.
Nej, KJ var placerad på Bella och jag arbetar i ett annat hus men av de jag hörde så var det inga problem från de andra clienterna.
De som hade problem med KJ var mina kollegor och när KJ ansökte om förflyttning fick hon nej, vilket resulterade i att hon hotade att döda mina kollegors ”husdjur” för att få komma till isol, vilket jag har förståelse för.
Det är inte direkt de snällaste människorna som jobbar där👎
Citera
2021-10-18, 09:18
Avslutad
Citat:
Ja, jag tror att mordvapnet är en pipe dager då det bara är den kniven som passar sårskadorna.
Nej, KJ var placerad på Bella och jag arbetar i ett annat hus men av de jag hörde så var det inga problem från de andra clienterna.
De som hade problem med KJ var mina kollegor och när KJ ansökte om förflyttning fick hon nej, vilket resulterade i att hon hotade att döda mina kollegors ”husdjur” för att få komma till isol, vilket jag har förståelse för.
Det är inte direkt de snällaste människorna som jobbar där👎

Hur menar du att
en kanylkniv skulle använts? Jag kan inte förstå hur det inte kunde hittas spår? Måste varit smart och genomtänkt.
Tror du att det var K som gjorde det? Du har väl träffat K i ditt arbete? Angående det fetade, jobbar du kvar?
Hur skulle scenariet gått till?
Citera
2021-10-18, 11:19
Medlem
Citat:
Hur menar du att [/b]en kanylkniv skulle använts? Jag kan inte förstå hur det inte kunde hittas spår? Måste varit smart och genomtänkt.
Tror du att det var K som gjorde det? Du har väl träffat K i ditt arbete? Angående det fetade, jobbar du kvar?
Hur skulle scenariet gått till?

Nix de har jag inte, jag vet bara det som mina kollegor har berättat.
Och ja jag jobbar för närvarande kvar men till sommaren ska jag byta till Kumla då det ska vara en trevligare arbetsplats rent generellt.

Vad menar du med ”Hur menar du att [/b]en kanylkniv skulle använts”?
Det är ju antingen det eller en märlspik om du kollar in formen på sårskadorna och läser rättsläkarutlåtandet.

Ärligt talat så skiter jag i om personen i fråga är skyldig eller inte, i mitt jobb träffar jag varje dag kvinnor som med hög sannolikhet sitter av straff som de inte egentligen är skyldiga till eller att de sitter av straff åt andra (mest narkotikabrott).
Så jag väljer hälst att lägga vikt på hur vida domen var korrekt eller inte baserat på bevisen och bevisvärdet.

Kolla gärna in Peters inlägg ovan om du vill ha mer information om mordvapnet.
Senast redigerad av TheShadowMaster 2021-10-18 kl. 11:32.
Citera
2021-10-18, 17:43
Medlem
var det inte tal om att han använt ett verktyg från träbearbetning, typ en skölp tex som man använder när man svarvar i trä?
googla så ser ni eggens form.
Citera
2021-10-18, 18:56
Medlem
Citat:
Sveriges politiker är de som ska skämmas. Det är de som är ansvariga för att de inte sett det komma. Lika korkat som att det blir problem i trafiken, med så sällsynta saker som löv eller snö på spåren. Varje år.

Du är helt inne på rätt spår. Ganska komiskt att svenska skattebetalarnas pengar, ska gå till något som denna man/kvinnas rätt att byta kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in