Citat:
Ursprungligen postat av
PommesOchKebab
Ligans rikaste klubb ligger under med 3-1 mot detta Spurs.
// PoK
Det vore underhållande om Newcastle åkte ur i år. Ett farthinder som de nya ägarna kommer tycka är minst sagt irriterande, då det säkerligen skrämmer bort en del spelare som annars kunnat tänka sig komma. Det försenar de där titlarna de ska köpa sig med något eller några år.
Tyvärr tror jag Watford och Norwich är för dåliga, och Newcastle lär troligen ta sig förbi något mer lag som t.ex. Burnley, Leeds, Southampton. Man får in en ny manager och ett par namn i januari som löser det där.
Återstår att se vilken tränare och vilka spelare som kan tänka sig bli mellanhyllan på Newcastles väg upp. Trappsteget på vägen upp mot toppen men som man inte tänkt stanna på. Eller: "Kom hit vi betalar dig långt över marknadspris, men vi dumpar dig inom 2-3 år när vi kan köpa bättre spelare"
Deras Adebayor, Nigel de Jong, Roque Santa Cruz, Lescott, Robinho, Wayne Bridge och Mark Hughes. Osv.
Det lär nog finnas en del intressenter. Spelare som inte får den speltid de vill ha, klubbar som vill dumpa dyra floppar, spelare som vill ha ett sista stort kontrakt före pensionen.
Donny van de Beek?
Jesse Lingard?
Divock Origi?
Halva Barcelona? (Dembele, Umtiti, Coutinho, Sergi Roberto)
Leno? Lacazette? Pepe? Aubameyang?
Pogba? Tror knappast han vill ner och slåss i skiten för att ta Newcastle upp i världen, men det lär inte finnas så många intressenter som är villig att ge Pogba och Raiola det de vill ha. United och PSG tänker jag spontant, men man skulle nog kunna addera Newcastle till den listan. Ge Pogba hutlöst betalt och en generös övergångssumma till United i januari, så har man en marquee signing som heter duga. Sen tror jag det är fel spelartyp med en diva som kommer jogga runt på mittfältet och gnälla på lagkamraterna och skita i allt, men det vore ett statement att plocka in honom.
Osv, osv. Önskar fortfarande att det går dåligt och man tappar intresset, eller att CIA plockar shejken på en hemmamatch och tar honom till domstol, men det lär ju inte hända direkt snart.