Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Nej det stod aldrig och vägde. Leicester var bättre på precis allt - de löpte, de spelade runt bollen, de kombinerade och skapade bra lägen som det kändes varje gång de ville det.
Visst, där var spelare som underpresterade rejält (Maguire framförallt) men igår var det ren tur att man faktiskt var med så länge som till 2-2. Intressant är att ingen verkar ha synpunkter på AWB spel. Han har nog läst för många superlativ om sig själv för den senaste 1½ säsongen har han bara sett loj och arrogant ut i defensiven - han gör konstant felbedömningar i vilka ytor han skall ta upp pch är bolltittande konstant. Man kunde ju iaf tidigare köpa hans svagare anfallsspel med att han var riktigt jäkla bra defensivt men nu finns inte ens det kvar.
Och är fortfarande fullständigt förvånansvärt att man INTE försökte lösa mittfältsissuet i somras. Jag har sagt det många gånger, förstår att man vill ha Ronaldo på planen mot lag som kommer backa hem med större delen av laget för den poacher han är. Men mot lag med ett eget grundspel som är bra så är det huvudlöst att spela med honom. Att sedan sätta Matic bredvid Pogba på ett innermittfält där det inte finns press på bollförande spelare och numerärt underläge i spelare - alla vet att Matic inte är snabb och Pogba lägger inte mycket i defensiven. Blir ju hur lätt som helst att passera första sex spelarna med en två passningar vilket syntes gång på gång.
Detta jävla bolltrampande som Pogba-Fred-Matic sysslar med på mitten offensivt hjälper inte direkt och med tanke på att de inte klarar av det defensiv heller så är återigen sommarens transfers av Sancho och Ronaldo så svåra att begripa. Varane förstår jag iom att ingen av VNL-Bailly-Maguire går ihop och det var något som behövde justeras. Men Sancho / Ronaldo där man redan var bra beställda med Pogba-Bruno-Mason-Rashford-Cavani-Lingard-Martial och med spelare kommande underifrån som gör det bra i U18/23 så blir det bara anmärkningsvärt.
Då var det ju - smickrande kanske är fel ord - men... bra? Att vara med till minut 78/82 och ta ledningen med 1-0?
Jag menar: Om nu Leicester var det klart bättre laget, så var ju United förhållandevis nära att ta med sig poäng ändå. Det hade varit något annat med en förkrossande 4-1-seger där man får sitt tröstmål vid underläge 3-0 i minut 78, men sen ändå släpper in 4-1 före full tid t.ex.
Men det visar väl Uniteds individuella kvalitet på många spelare - även fast man inte är ett bra lag där man tillsammans gör varandra bättre, så har man så pass många spelare som kan förhindra mål/göra mål att de ändå är väldigt svårslagna och kan vinna mot alla lag (inte rättvist vinna kanske, men vinna)?
Vad gäller värvningar är det sällan en bra transferstrategi att värva det man kan få istället för att värva det man behöver. Se på Arsenal och Lacazette/Auba, där man först värvade Laca och sen Auba bara ett halvår senare när en av dem hade räckt. Man värvade det man kunde få, inte det man hade behov av.
Sen tycker jag väl ändå United gjorde rätt som plockade Varane till en relativt OK prislapp - den sortens spelare i den åldern är normalt inte till salu men det är speciella tider i Spanien. Vigge och Maguire verkar ju inte bli femplusförsvararna, men kanske kan Varane lyfta dem likt VVD lyft Liverpools mittbackar?
Och Ronaldo var en chansning värd att ta (men inte till den prislappen, lönen, kontraktslängden - som jag tjatat dina öron blodiga om vid det här laget

), bra PR också.
Sancho däremot har inte direkt hit the ground running. Minns att jag bråkade en del med United-supportrar för något år sen då jag inte riktigt såg att det var högerkanten som var problemet, men de hävdade att United bara hotade via vänsterkanten och aldrig från höger om jag minns rätt, så den pusselbiten saknades. Fanns ingen som kunde spela till höger, hävdade man. Noterar dock att Sancho spelat LW alla matcher utom en när han fått hoppa in enligt transfermarkt, men fortfarande tidigt. Men här och nu verkar det ju vara mittfältsbiten som saknas, som alla är inne på.
Såg att Pogba var gnällig över lagets spel för övrigt:
Citat:
“We have not found the problem, conceding easy goals, stupid goals. We need to be more mature, play with more experience and arrogance in a good way. We need to find something, we need to change.
“We need to find the right mentality and the right tactic. Stick with it and resolve the problem.”
Det är ju lite väl magstarkt att gå ut med den här sortens kritik mot laget när han själv är en stor del i den här problematiken? Pogba borde ju nickat undan det där inlägget som leder till 4-2 kan jag tycka, han visar dessutom återkommande prov på fel beslut och loj inställning.
Ser att hans kontrakt går ut i sommar - vill man förlänga? Dumt att tappa en sån spelare på free, men samtidigt är det väl ingen (utom PSG) som kommer ha råd att köpa honom och matcha lönen om man förlänger och vill dumpa om ett drygt år?