Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Du gör dig till talesperson för en grupp som du kallar "Vi som inte tror att SE hittar på observationen i gränden", och som du menar utgör en majoritet. Ett mindre komplicerat namn på er grupp skulle väl förresten kunna vara "Vi som tror att SE har sett någon i gränden". Men tittar man närmare på det här så är er konsensus bara skenbar. Några av er hänvisar till SE:s ursprungliga version, som skulle innebära att han måste ha sett gärningsmannen. Och om jag förstår det rätt så placerar du dig själv snarare i den andra kategorin, dvs. "Vi som tror att SE har sett Lars J i gränden".
Men inte ens i den undergruppen verkar ni ju kunna enas om hur den här iakttagelsen skall ha gått till. Några av er (t.ex. Thomas Pettersson och F-H) tror att SE har sett Lars J från trappkrönet, medan andra av er (t.ex. du själv, Gunnar Wall och SVT-kvinnan) menar att SE skall ha sett Lars J från mordplatsen. Så troligen finns det väl ingenting objektivt alls kring den här påstådda iakttagelsen som förenar er.
Sedan tycker jag att din tendens att hela tiden vilja distansera dig från Gunnar Wall är lite märklig. För vad jag kan förstå så skiljer sig ju era uppfattningar (angående just SE och hans förehavanden) inte åt i något avseende överhuvudtaget. Snarare är väl dina inlägg i stort sett som att lyssna på en högläsning ur Walls texter om SE.
Du har en fascinerande verklighetsuppfattning.
Jag vet inte att någon i denna tråd sagt att SE såg GM i gränden. Nån har nämnt som ett alternativ att han kan ha sett GM i gränden, men skribenten höll det själv inte gör troligt. Däremot har många skrivit att SE ser LJ i gränden. Tittar man på de som uttryckt sig i frågan tror en absolut majoritet att han såg LJ i gränden. De som tror han hittar på är väl du och en annan skribent.
Bara för att vissa tror han såg LJ från trappkrönet och vissa från mordplatsen så tar det inte bort någon objektivitet.
Varför jag vill distansera mig från Wall? Det har jag inget intresse av. Dock vill jag distansera mig när du tycker jag ska länka till hans blogg när det kommer till mina egna åsikter. Du vill alltså att jag ska ta stötta mina personliga åsikter på Gunnar Wall... Du vill att jag ska göra ett jobb att jämföra mina egna åsikter med Walls. Varför skulle jag göra det? Jag får ta dig på orden när du säger att jag skiljer mig ytterst lite från Wall i frågan om SE, men det är i så fall en slump. Great minds think alike, som man säger. Jag läser inte hans blogg då jag tycker inläggen är för långa och dåligt formaterade. Dock läser jag ibland när du länkar till något specifikt från Wall.
Det är lätt att förstå din agenda när du säger att mina inlägg är som högläsning av Walls texter. Du har tröttnat på att många säger att du och andra bara kopierar Filter och TP, då du vill ge igen. Ett tips är ju att länka till dokument på andra ställen än Filter....