2021-10-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Det du skriver passar bra in på hur du och andra FEare argumenterar. Du brukar påstå att de som argumenterar för en rund jord är troende eller hypnotiserade, som här ovan. Det biter inte på mig eller någon annan. Det är ingen känslomässig diskussion för oss - bara för dig. Det är du som påstår att den runda jorden är en tro. alltså undrar jag om du försöker rättfärdiga religiösa grubblerier med att "inget går att bevisa" eller något i den stilen?
Jag argumenterar emot lögner, det är allt.
Citera
2021-10-17, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Södra korset är inte ett bevis på att jorden är rund, men på att den inte är platt.

Det du ägnar dig åt är inte argumentation, som du tror. Du står inmålad i ett hörn och skriker bara nej! till allt, utan att våga påstå något enda alls, i vetskapen att hörnet skulle bli så mycket trängre.

Känner igen ditt beteende från dina tidigare eskapader i tråden. När det blir jobbigt för dig uppmanar du dina motståndare att lämna tråden.

Slappt.
Lämna tråden!

Jag håller delvis med dig, Södra korset bevisar ingenting om jordens form.
Citera
2021-10-17, 15:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg

Men vilka är dina argument? Du underkänner allt som inte passar dig, heeelt utan argument
Citera
2021-10-17, 16:03
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Påståendet om rymddräkten som kan lagas med tejp är befängt, det befängda är att inga bevis presenterats för det. Men ändå så känner du och andra en plikt att försvara det befängda. Ni undviker alla att svara på frågan om rymddräkten som är påståendet utan anför istället allsköns ballonger och colaburkar. Samtidigt beskyller ni mig för att inte vilja acceptera bevis för andra saker än just påståendet som bevis för just påståendet, utan att reagera över den uppenbarar motsägelsen.

Det som är så fascinerande i detta är just din och andras reaktion när ni ställs mot väggen, är den hypnotiska och känslomässiga reaktionen. Likt hyenor samlas ni och försöker skrika ner mig, istället för att behandla mig som den foliehatt jag är och bara låta mig vara med mina galna teorier så kommer ni tillbaka för mer. Jag är ett hot mot er illusion, denna illusion är fokuspunkten för ert trauma. Minst sagt fascinerande.

Det är traumat och hypnosen som gör konspirationen om den runda jorden möjlig. Ingenting i människans värld är baserat på logik eller rationalitet. I kejsarens nya kläder är de som inte ser de nya kläderna foliehattar. Du får ursäkta mig men det är mycket komiskt!

Okey, du ville inte svara. Istället fortsätter du att påstå det är befängt.

Citat:
Påståendet om rymddräkten som kan lagas med tejp är befängt, det befängda är att inga bevis presenterats för det.

Vad är det för bevis du behöver? Vad är det DU anser skulle vara ett problem med att laga ett hål med tejp på en rymddräkt i rymden? Kan du utveckla exakt VAD som skulle vara ett problem!!!!

Men jag kan försöka en gång till då, jag tror fortfarande inte du kommer svara.

Fråga 1: Exakt VAD anser du är problemet med att laga en rymddräkt med ett litet hål med tejp i rymden? Kan du utveckla exakt VAD som du anser är problematiskt.

Fråga 2: Kan du acceptera att det går att fylla en vanlig rymddräkt med 1,68 bar här på jorden? Om svaret blir nej, utveckla ditt svar.

Fråga 3: Kan du acceptera att det gör att fylla en vanlig rymddräkter med 0,68 bar i en vakuumkammare här på jorden? Om svaret blir nej, utveckla ditt svar.

Fråga 4: Kan du acceptera att du kan laga ett hål med tex silvertejp så du kan behålla/få ett tryck på 1,68 bar här på jorden? Om svaret blir nej, utveckla ditt svar.

Fråga 5: Kan du acceptera att du kan laga ett hål på en vanlig rymddräkt så den kan behålla/få ett tryck på 0,68 bar i en vacuumkammare här på jorden? Om svaret blir nej, utveckla ditt svar.

Så, ska du nu låtsas tro att du tror på en platt jord kan du väl anstränga dig liiiite i alla fall. Så svara nu på frågorna.
Citera
2021-10-17, 16:12
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Du menar att Södra korset är bevis för att jorden är rund. Enligt dig så bevittnar vi genom det som kallas Södra korset en effekt av den runda jorden. Men vad ser vi, en punkt på himlen, från det antar du att det beror på att jorden är rund. Det är ett antagande, inte ett bevis. En observation av himlen är en observation av himlen, inget annat. Varför inte göra en observation av jorden som du menar är rund? Enkelt.

Så, har DU några former av bevis på att jorden är platt? Innan du svarar, läs ditt eget svar här ovanför några gånger.

Sedan är du välkommen med några bevis, jag blir nöjd med ett enda bevis från din sida.

Men glöm inte att läsa ditt eget svar här ovan…
Citera
2021-10-17, 16:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Du argumenterar mot allt som du tror är lögner men du har ju inga bevis för att det skulle vara lögner mer än vet inte.
Och oavsett hur många bevis som än presenteras för dig så fortsätter du att hävda att inga bevis finns.
Citera
2021-10-17, 16:29
Medlem
Citat:
Du menar att Södra korset är bevis för att jorden är rund. Enligt dig så bevittnar vi genom det som kallas Södra korset en effekt av den runda jorden. Men vad ser vi, en punkt på himlen, från det antar du att det beror på att jorden är rund. Det är ett antagande, inte ett bevis. En observation av himlen är en observation av himlen, inget annat. Varför inte göra en observation av jorden som du menar är rund? Enkelt.
Det är inte ett antagande att södra korset (det är inte en punkt utan en konstellation) står direkt söderut. Det har använts för navigering på södra halvklotet sedan urminnes tider, och jag har sett det själv. Samma konstellation ses i söder från Australien, Afrika och Sydamerika. Så söder är en specifik riktning, precis som norr. Då väntar jag på en förklaring från någon som tror att jorden är platt och södern är i alla möjliga riktningar. Om jag har fel måste du förklara vad som är fel.

Jag har observerat att jorden är rund otaliga gånger. Solen går ner i havet utan att bli mindre, Båtar försvinner bakom horisonten OCH DOM DYKER INTE UPP IGEN. Det är ett av de bästa bevisen, men de har åtminstone gjort en slags förklaring till det, om det nu är aldrig så långt ifrån sanningen. Och du pratar om att ljuga
Citera
2021-10-17, 16:32
Medlem
Citat:

Fast du har inga argument. Allt du säger är att vi ljuger eller är hypnotiserade och så kräver du bevis för saker utan att förklara vad du vill ha för bevis.
Citera
2021-10-17, 16:36
Medlem
Citat:
Det är inte bilden som är problemet. Det finns inga bevis för att rymden existerar, därmed blir bilden ingenting. Notera också hur jordens påstådda kurvatur är med i de flesta av den här typen av bilder, vad kan det bero på? Om man ville förmedla budskapet om att jorden var en snurrande boll i rymden vore det väl rimligt om man visade just det. Bilder och repetition är en av hypnosens viktigaste instrument.

Vet du vad denna bild på Jesus föreställer?
https://www.google.com/search?q=jesus+on+the+cross+three+crosses&tbm=isch &ved=2ahUKEwjs5-Cp-NDzAhUByioKHQQsCvwQ2-cCegQIABAA&oq=jesus+on+the+cross+three+crosses&gs_ lcp=CgNpbWcQAzoECAAQQzoFCAAQgAQ6BggAEAcQHjoECAAQHj oECAAQEzoICAAQCBAeEBNQj5IBWP_AAWCDwwFoAHAAeACAA YEBiAGdDJIBAzYuOZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sc lient=img&ei=DtNrYeyoH4GUqwGE2KjgDw&bih=625&biw=13 66&rlz=1C1GCEB_enSE914SE914&safe=active&ssui=on
Jesus såklart men de båda bredvid är tjuvar, och vad gör tjuvar? Jo, de stjäl. Och de stjäl från dig, de tar ifrån dig vad som var ditt hela tiden. Jesus kunde ha varit ditt frö men dina ögon stal fröet ifrån dig.

Bilderna på MIR stjäl ditt frö.

Aha!

Rymden/universum finns inte och du jämför med fotografi på målningar av Jesus med MIR?

Du är alltså en fanatisk religiös galning. Det förklarar saken och dina 3000 inlägg i tråden.

Bra, då var det utrett. Tro är lägsta formen av vetenskap men den kan ingen ta ifrån dig.

Helt meningslöst att försöka diskutera vetenskap med sådana som dig. Tjohej!
Senast redigerad av Astrid79 2021-10-17 kl. 16:42.
Citera
2021-10-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Exempel på en diskussion på högt nivå med en som tror att jorden är platt:

Boldogg:
Vänligen producera bevis för att en rymddräkt kan repareras med tejp om ett hål uppstår i vakuum, eller rymden som det även kallas.

Beviset är att det inte finns något i rymden. Det finns inget tryck där. Vad skulle då vara problemet med att stänga det hålet med tejp?
Boldogg:
Vad bra! Visa nu hur detta går till

Du klipper en lagom stor bit tejp och klistrar in den över det relevanta hålet.
Boldogg:
Tack för att du erkänner att ditt påstående var taget ur röven.

Kan du bevisa att solen försvinner bakom horisonten på grund av perspektiv?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis på att jorden är rund

Kan du förklara hur det är möjligt att se södra korset direkt i söder över hela södra halvklotet om jorden är platt?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis för att jorden är rund.

Kan du förklara hur det kan vara ljust dygnet runt där kryssningsfartygen färdas i Antarktis om jorden är rund?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis för att jorden är rund.

Kan du förklara hur det är möjligt att flygplanen på södra halvklotet måste ha fyra gånger så mycket hastighet som i norra för att nå fram til målet?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis för att jorden är rund

H*n är uppenbarligen ett religiöst nutcase, hopplöst att försöka få till en stymmelse av diskussion. Som 3000 inlägg i tråden har visat.

H*n tror verkligen att jorden är platt och att rymden inte existerar!
Citera
2021-10-17, 16:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Skulle klimatet se annorlunda ut om jorden vore platt?
När jag flyger till Los Angeles, Kalifornien så kan jag starta här på barmark, flyget går norrut(nordväst) över snö och is för att slutligen landa på barmark "på andra sidan".
Om jorden skulle vara platt vart skulle då ekvatorn ligga?
Senast redigerad av MeggieCleary 2021-10-17 kl. 16:47.
Citera
2021-10-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför skulle de vara manipulerade för att man ser jordens kurvatur?

Retorisk fråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in