Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Påståendet om rymddräkten som kan lagas med tejp är befängt, det befängda är att inga bevis presenterats för det. Men ändå så känner du och andra en plikt att försvara det befängda. Ni undviker alla att svara på frågan om rymddräkten som är påståendet utan anför istället allsköns ballonger och colaburkar. Samtidigt beskyller ni mig för att inte vilja acceptera bevis för andra saker än just påståendet som bevis för just påståendet, utan att reagera över den uppenbarar motsägelsen.
Det som är så fascinerande i detta är just din och andras reaktion när ni ställs mot väggen, är den hypnotiska och känslomässiga reaktionen. Likt hyenor samlas ni och försöker skrika ner mig, istället för att behandla mig som den foliehatt jag är och bara låta mig vara med mina galna teorier så kommer ni tillbaka för mer. Jag är ett hot mot er illusion, denna illusion är fokuspunkten för ert trauma. Minst sagt fascinerande.
Det är traumat och hypnosen som gör konspirationen om den runda jorden möjlig. Ingenting i människans värld är baserat på logik eller rationalitet. I kejsarens nya kläder är de som inte ser de nya kläderna foliehattar. Du får ursäkta mig men det är mycket komiskt!
Okey, du ville inte svara. Istället fortsätter du att påstå det är befängt.
Citat:
Påståendet om rymddräkten som kan lagas med tejp är befängt, det befängda är att inga bevis presenterats för det.
Vad är det för bevis du behöver? Vad är det DU anser skulle vara ett problem med att laga ett hål med tejp på en rymddräkt i rymden? Kan du utveckla exakt VAD som skulle vara ett problem!!!!
Men jag kan försöka en gång till då, jag tror fortfarande inte du kommer svara.
Fråga 1: Exakt VAD anser du är problemet med att laga en rymddräkt med ett litet hål med tejp i rymden? Kan du utveckla exakt VAD som du anser är problematiskt.
Fråga 2: Kan du acceptera att det går att fylla en vanlig rymddräkt med 1,68 bar här på jorden? Om svaret blir nej, utveckla ditt svar.
Fråga 3: Kan du acceptera att det gör att fylla en vanlig rymddräkter med 0,68 bar i en vakuumkammare här på jorden? Om svaret blir nej, utveckla ditt svar.
Fråga 4: Kan du acceptera att du kan laga ett hål med tex silvertejp så du kan behålla/få ett tryck på 1,68 bar här på jorden? Om svaret blir nej, utveckla ditt svar.
Fråga 5: Kan du acceptera att du kan laga ett hål på en vanlig rymddräkt så den kan behålla/få ett tryck på 0,68 bar i en vacuumkammare här på jorden? Om svaret blir nej, utveckla ditt svar.
Så, ska du nu låtsas tro att du tror på en platt jord kan du väl anstränga dig liiiite i alla fall. Så svara nu på frågorna.