2021-10-17, 10:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
1. Kan du med egna ord förklara skillnaden mellan tryckskillnad mellan en ballong/ vacuum och ballong/1 bar?
Lägger mig i här, till Clay Allisons stora förtjusning.

Har du någon gång dykt? Skillnaden mellan ytan och tio meter ner är densamma som mellan trycket på ytan och vakuum.

När jag var nere tjugo meter, alltså dubbla trycket mot vakuum och ytan, så trycktes dräkten på (hade varma kläder på mig under, de behövs på Hästudden), men värre än så var det inte. I ärlighetens namn så har jag inte ens något minne av trycket, men var inte ner mer än typ tjugofem meter. 2.5 gånger mer än ditt otroliga tryck. Om nu PADI.s dykagbok som jag noterat i själv stämmer.
Senast redigerad av constant 2021-10-17 kl. 10:45.
Citera
2021-10-17, 10:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det är inte bilden som är problemet. Det finns inga bevis för att rymden existerar, därmed blir bilden ingenting. Notera också hur jordens påstådda kurvatur är med i de flesta av den här typen av bilder, vad kan det bero på? Om man ville förmedla budskapet om att jorden var en snurrande boll i rymden vore det väl rimligt om man visade just det. Bilder och repetition är en av hypnosens viktigaste instrument.

Vet du vad denna bild på Jesus föreställer?
https://www.google.com/search?q=jesus+on+the+cross+three+crosses&tbm=isch &ved=2ahUKEwjs5-Cp-NDzAhUByioKHQQsCvwQ2-cCegQIABAA&oq=jesus+on+the+cross+three+crosses&gs_ lcp=CgNpbWcQAzoECAAQQzoFCAAQgAQ6BggAEAcQHjoECAAQHj oECAAQEzoICAAQCBAeEBNQj5IBWP_AAWCDwwFoAHAAeACAA YEBiAGdDJIBAzYuOZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sc lient=img&ei=DtNrYeyoH4GUqwGE2KjgDw&bih=625&biw=13 66&rlz=1C1GCEB_enSE914SE914&safe=active&ssui=on
Jesus såklart men de båda bredvid är tjuvar, och vad gör tjuvar? Jo, de stjäl. Och de stjäl från dig, de tar ifrån dig vad som var ditt hela tiden. Jesus kunde ha varit ditt frö men dina ögon stal fröet ifrån dig.

Bilderna på MIR stjäl ditt frö.

Du är helt fixerad vid bilder. Det är det enda som kan bevisa nåt - utom gud då, som du köper rakt av utan någon som helst bevisning.

Det finns även bilder föreställande jorden, tagna från rymden. Och det finns bilder förställande rymden tagna både från jorden och från rymden.

Sen finns det en uppsjö av annan evidens.
Citera
2021-10-17, 10:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är inte bilden som är problemet. Det finns inga bevis för att rymden existerar
Det finns väldigt gott om evidens för att rymden finns.

Har du något enda endaste evidens för att jorden är platt? Näe, tänkte väl det.

Edit: En lite bild på barriären? Nähe, den har aldrig fotograferats. Där där man. Bara fantasi alltså.
Senast redigerad av constant 2021-10-17 kl. 10:50.
Citera
2021-10-17, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
1. Kan du med egna ord förklara skillnaden mellan tryckskillnad mellan en ballong/ vacuum och ballong/1 bar?

2. Kan du acceptera att det är mjöligt att blåsa upp en ballong till 1.68 bar med ett hål som är lagad med tejp?

Förmodar att du inte kommer svara utan säga att det är inget bevis då det inte är rymden. Men att diskutera dom bevis du söker efter vill du så klart inte göra. Det är så uppenbart varför.
Genom att svara på punkt 2 har du accepterat att det är möjligt att laga en rymddräkt på jorden med 1.68 bar. Och då har du svårt att ta bort att det just är helt möjligt att laga en rymddräkt med tejp med 0.68 bar i en vacuum-kammare. Och då har du även accepterat att det är möjligt att laga en rymddräkten i samma (nästintill) vacuum i rymden.

Det är inte direkt svårt att se den röda tråden att du hela tiden undviker diskutera vetenskap på den lågstadienivå som vi pratar om just nu.

Hur länge ska du orka låtsas att du tror på en platt jord. Du får anstränga dig lite mer för du tappat stinget nu. När du låtsas spela dum på den här nivån är det inte ens roligt alls.
Påståendet om rymddräkten som kan lagas med tejp är befängt, det befängda är att inga bevis presenterats för det. Men ändå så känner du och andra en plikt att försvara det befängda. Ni undviker alla att svara på frågan om rymddräkten som är påståendet utan anför istället allsköns ballonger och colaburkar. Samtidigt beskyller ni mig för att inte vilja acceptera bevis för andra saker än just påståendet som bevis för just påståendet, utan att reagera över den uppenbarar motsägelsen.

Det som är så fascinerande i detta är just din och andras reaktion när ni ställs mot väggen, är den hypnotiska och känslomässiga reaktionen. Likt hyenor samlas ni och försöker skrika ner mig, istället för att behandla mig som den foliehatt jag är och bara låta mig vara med mina galna teorier så kommer ni tillbaka för mer. Jag är ett hot mot er illusion, denna illusion är fokuspunkten för ert trauma. Minst sagt fascinerande.

Det är traumat och hypnosen som gör konspirationen om den runda jorden möjlig. Ingenting i människans värld är baserat på logik eller rationalitet. I kejsarens nya kläder är de som inte ser de nya kläderna foliehattar. Du får ursäkta mig men det är mycket komiskt!
Citera
2021-10-17, 11:29
Medlem
Exempel på en diskussion på högt nivå med en som tror att jorden är platt:

Boldogg:
Vänligen producera bevis för att en rymddräkt kan repareras med tejp om ett hål uppstår i vakuum, eller rymden som det även kallas.

Beviset är att det inte finns något i rymden. Det finns inget tryck där. Vad skulle då vara problemet med att stänga det hålet med tejp?
Boldogg:
Vad bra! Visa nu hur detta går till

Du klipper en lagom stor bit tejp och klistrar in den över det relevanta hålet.
Boldogg:
Tack för att du erkänner att ditt påstående var taget ur röven.

Kan du bevisa att solen försvinner bakom horisonten på grund av perspektiv?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis på att jorden är rund

Kan du förklara hur det är möjligt att se södra korset direkt i söder över hela södra halvklotet om jorden är platt?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis för att jorden är rund.

Kan du förklara hur det kan vara ljust dygnet runt där kryssningsfartygen färdas i Antarktis om jorden är rund?
Boldogg:

Kan du förklara hur det är möjligt att flygplanen på södra halvklotet måste ha fyra gånger så mycket hastighet som i norra för att nå fram til målet?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis för att jorden är rund
Citera
2021-10-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du är helt fixerad vid bilder. Det är det enda som kan bevisa nåt - utom gud då, som du köper rakt av utan någon som helst bevisning.

Det finns även bilder föreställande jorden, tagna från rymden. Och det finns bilder förställande rymden tagna både från jorden och från rymden.

Sen finns det en uppsjö av annan evidens.
Det fetade: jag tror bestämt att du visar här att du är fixerad vid bilder.

Guds existens går inte att bevisa, det är det som är poängen.

Bilder och repetition är en väsentlig del av hypnos, poängen med MIR, ISS och annan rymdpropaganda är att visa upp den runda jorden och att rymden finns. Bevis finns dock inte vilket visar att du tror på den runda jorden och rymden. Utan bevis tror du, men du har blivit lurad att bara tro på det du som du är anvisad att se på.

Bilden på Jesus och de två tjuvarna beskriver just detta. Nu gav jag dig något mycket värdefullt.

Bilden på Jesus och de två tjuvarna. https://www.google.com/search?q=jesus+on+the+cross+three+crosses&rlz=1C1G CEB_enSE914SE914&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ah UKEwj9nvSQk9HzAhVm-ioKHXe_AiYQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=625&dpr=1&s afe=active&ssui=on
Citera
2021-10-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Exempel på en diskussion på högt nivå med en som tror att jorden är platt:

Boldogg:
Vänligen producera bevis för att en rymddräkt kan repareras med tejp om ett hål uppstår i vakuum, eller rymden som det även kallas.

Beviset är att det inte finns något i rymden. Det finns inget tryck där. Vad skulle då vara problemet med att stänga det hålet med tejp?
Boldogg:
Vad bra! Visa nu hur detta går till

Du klipper en lagom stor bit tejp och klistrar in den över det relevanta hålet.
Boldogg:
Tack för att du erkänner att ditt påstående var taget ur röven.

Kan du bevisa att solen försvinner bakom horisonten på grund av perspektiv?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis på att jorden är rund

Kan du förklara hur det är möjligt att se södra korset direkt i söder över hela södra halvklotet om jorden är platt?
Boldogg:

Kan du förklara hur det kan vara ljust dygnet runt där kryssningsfartygen färdas i Antarktis om jorden är rund?
Boldogg:

Kan du förklara hur det är möjligt att flygplanen på södra halvklotet måste ha fyra gånger så mycket hastighet som i norra för att nå fram til målet?
Boldogg:
Nej, och jag har inte sett några bevis för att jorden är rund
Stämmer bra. Jag håller med om din summering.
Citera
2021-10-17, 11:45
Medlem
Citat:
Det fetade: jag tror bestämt att du visar här att du är fixerad vid bilder.

Guds existens går inte att bevisa, det är det som är poängen.

Bilder och repetition är en väsentlig del av hypnos, poängen med MIR, ISS och annan rymdpropaganda är att visa upp den runda jorden och att rymden finns. Bevis finns dock inte vilket visar att du tror på den runda jorden och rymden. Utan bevis tror du, men du har blivit lurad att bara tro på det du som du är anvisad att se på.

Bilden på Jesus och de två tjuvarna beskriver just detta. Nu gav jag dig något mycket värdefullt.

Bilden på Jesus och de två tjuvarna. https://www.google.com/search?q=jesus+on+the+cross+three+crosses&rlz=1C1G CEB_enSE914SE914&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ah UKEwj9nvSQk9HzAhVm-ioKHXe_AiYQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=625&dpr=1&s afe=active&ssui=on
Vad har bilden på Jesus och de två rövarna med jordens form att göra.
Vad har Guds existens med jordens form att göra
Vilken hypnos då
Senast redigerad av Eagle5555 2021-10-17 kl. 11:47.
Citera
2021-10-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Vad har bilden på Jesus och de två rövarna med jordens form att göra.
Vad har Guds existens med jordens form att göra
Vilken hypnos då
De två tjuvarna är dina ögon och de stjäl fröet (Jesus) från dig, de stjäl det som är din rätt. Det är vad konspirationen om den runda jorden handlar om. Bilderna som visar den runda jorden och rymden är falska och de stjäl din rätt ifrån dig, dina två tjuvar(ögon) stjäl fröet från dig.

Guds existens kan inte bevisas, det är det som poängen. Samma princip appliceras på tron om den runda jorden, det är känslomässigt. Det är tro. Det är därför det är möjligt.

Den känslomässiga reaktionen som anhängare av globjorden visar upp när de avkrävs bevis visar på undermedveten reaktion. Att tex försvara påståendet om att en rymddräkt kan lagas med tejp men sedan inte kunna producera bevis för detta, men ändå hävda att det sant visar på hypnos. Det är att utföra ofrivilliga handlingar, känslomässiga handlingar.
Citera
2021-10-17, 12:18
Medlem
Citat:
Stämmer bra. Jag håller med om din summering.
Problemet med dig är att du inte vågar stå för det du menar. Är du så i vardagen också? Du måste ha en anledning till varför du inte tror på det med rymddräkt och tejp, men när jag frågar vägrar du svara. På samma sätt har jag presenterat fem mycket tydliga bevis på att jorden är rund, men du vågar inte förklara varför du tror att bevisen inte är sanna. Då är det helt omöjligt att föra en meningsfull diskussion. För att uppnå det måste vi veta vad vi argumenterar emot, men du vågar inte komma med det.
Citera
2021-10-17, 12:32
Medlem
Citat:
De två tjuvarna är dina ögon och de stjäl fröet (Jesus) från dig, de stjäl det som är din rätt. Det är vad konspirationen om den runda jorden handlar om. Bilderna som visar den runda jorden och rymden är falska och de stjäl din rätt ifrån dig, dina två tjuvar(ögon) stjäl fröet från dig.

Guds existens kan inte bevisas, det är det som poängen. Samma princip appliceras på tron om den runda jorden, det är känslomässigt. Det är tro. Det är därför det är möjligt.

Den känslomässiga reaktionen som anhängare av globjorden visar upp när de avkrävs bevis visar på undermedveten reaktion. Att tex försvara påståendet om att en rymddräkt kan lagas med tejp men sedan inte kunna producera bevis för detta, men ändå hävda att det sant visar på hypnos. Det är att utföra ofrivilliga handlingar, känslomässiga handlingar.

Är det så att du är med i nån religiös sekt? Har du börjat tvivla på din tro och försöker rättfärdiga det du försöker tro på med att vetenskap minsann också bara är tro?
Citera
2021-10-17, 12:40
Medlem
Citat:
Problemet med dig är att du inte vågar stå för det du menar. Är du så i vardagen också? Du måste ha en anledning till varför du inte tror på det med rymddräkt och tejp, men när jag frågar vägrar du svara.
Du har inte presenterat bevis att man kan laga en rymddräkt med tejp. Du har presenterat liknelser för lagning av annat som tex cykelslang.

Att säga att jag inte vågar stå för något är ett retorisk grepp för att få mig att argumentera på dina villkor, nämligen de att liknelser som bevisar annat också skulle bevisa påståendet. Dina liknelser bevisar annat än påståendet.

Citat:
På samma sätt har jag presenterat fem mycket tydliga bevis på att jorden är rund, men du vågar inte förklara varför du tror att bevisen inte är sanna. Då är det helt omöjligt att föra en meningsfull diskussion. För att uppnå det måste vi veta vad vi argumenterar emot, men du vågar inte komma med det.
Du har inte presenterat bevis för att jorden sfärisk, du har presenterat effekter som skulle kunna tyda att jorden är rund. Inget av det du presenterar visar det 'runda'. Jag förklarar om och om igen att bevisen inte visar på någon sfäriskhet och ditt svar är igen att jag inte vågar diskutera. Igen samma retoriska grepp. Effekt utan orsak bevisar effekt, det är allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in