Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Jag har gett en del till dig, bl a har jag målat upp ett scenario där grandmannen kan vara mördaren och denne är den som springer på DBG. Nu senast gav jag också några exempel på vad som kan tala för att SE är oskyldig.
Tycker du inte det finns någon substans överhuvudtaget i något jag lägger fram?
Hur skulle du ha agerat i KPs skor? Skulle du bara släppa SE och säga att det inte finns något som helst i uppslaget värt att utreda?
Allt med SE handlar för mig om "avsaknad av information".... Vi fyller dessa luckor med "förklaringar".
"Ingen har sett honom"
Han är ensam (likt Bengt Palm) och får inget naturligt alibi som alla andra som hade kamrater.
Bengt ser dock Lena Bäsen som mår illa. Inget som stått i media och vi betvivlar inte Bengt där.
SE ser LJ (innan LJ förekommit i media), SE iakttar och samtalar med Lisbeth. o.s.v.
Dessa uppgifter lyckas man ju bortförklara med annat och på så sätt skapas en SE som GM.
För vissa mer troligt, men jag är skeptisk.
SE som GM är för mig en skapelse som sagt.
MEN, som för all del kan vara rätt.
Skulle vi få bevis för hans skuld, ja då kan vi sitta här och förundras över allt han kom undan med. Lögner och gissningar som gick hem.
Jag har faktiskt inga problem med det.
Jag skulle ändå se lögnerna som osannolika, men att han turligt nog kom undan. O.s.v.
Skulle vara ett riktigt intressant fall att forska kring.
Men att leka med teorierna nu gör folk enögda och kära i sina teorier. Och det jag har svårt för är när folk måste ljuga för att få in SE som GM. SEkt-ordet som jag inte tycker är speciellt snällt att använda är ändå talande för det jag tycker. Att det blivit något religiöst, när man inte ens kan kritisera boken(bibeln) TP eller för den delen KP. Det blir polariserat. Tvivlarna och de som mer aggressivt klankar ned på SE-teorin(till förmån för sina egna) bakas ihop till nån gemensam fiende.
Polariserat är vad det blir.
Gällande KP och om jag vore i hans skor så skulle jag självfallet inte pekat ut någon på dessa svaga grunder. Det blev inte bra.
All respekt för att man ville lägga ned utredningen och att det var hans mål/uppdrag, men detta var faktiskt dumt.
Det råder ju inget tvivel om att svenska folket uppfattade SE som utpekad (även JO's slutsats).
Tänk om det är fel.
Ni är ju några här som ofta återkommer till att ni är osäkra och då blir det så klart konstigt när ni försvarar presskonferensen och KP.
"Men med tanke på vad som sedermera händer så säger vi att han måste ha haft ett vapen i handen aktuell kväll. Med tanke på vad som händer."