2021-10-16, 16:13
Medlem
Kan långa nebido intervaller eller bajs tostrex bidra till ostabila nivåer och förhöjt kortisol? Fick högt somfan på blodprov med symptom som hjärndimma, humörsvägningar var 3e minut o ångest… någon som har erfarenhet av högt kortisol? Vad gjorde ni? Tar ashwaganda, vitamin d, magnesium, fiskolja, vitamin K2…
Citera
2021-10-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpchiraq
Kan långa nebido intervaller eller bajs tostrex bidra till ostabila nivåer och förhöjt kortisol? Fick högt somfan på blodprov med symptom som hjärndimma, humörsvägningar var 3e minut o ångest… någon som har erfarenhet av högt kortisol? Vad gjorde ni? Tar ashwaganda, vitamin d, magnesium, fiskolja, vitamin K2…

Testosteron höjer kortisol ja, men det är inte nödvändigtvis dåligt utan bra. Antiinflammatoriska egenskaper.
Kortisoltester är väldigt otillförlitliga förövrigt.

Tror mer på att du mår psykiskt dåligt alternativt har en kortisolproducerande tumör i hjärnan om det är konstant skyhögt.
Senast redigerad av Sockerflickan 2021-10-16 kl. 18:08.
Citera
2021-10-16, 18:11
Medlem
Hjärntumör hade inte varit roligt, då är det kört ju
Citera
2021-10-16, 19:15
Medlem
Citat:
Hjärntumör hade inte varit roligt, då är det kört ju

Godartad tumör men det är inte så kul nej. Cushings syndrom heter det och är ganska ovanligt men du bör följa upp med läkare såklart. Man kan diagnostisera enkelt i så fall. Med tiden får man även ett runt ansikte pga svullnad och vätska. Jag tror mer på att du stressar mycket.
Citera
2021-10-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Godartad tumör men det är inte så kul nej. Cushings syndrom heter det och är ganska ovanligt men du bör följa upp med läkare såklart. Man kan diagnostisera enkelt i så fall. Med tiden får man även ett runt ansikte pga svullnad och vätska. Jag tror mer på att du stressar mycket.

Hade 300 något för 1 år sedan innan trt utan dessa symptom och nu 550 typ så jag tror det ligger i något annat ja. En stor stressfaktor för mig är att jag inte får en trt jag vill ha då jag har ångestbesvär nu så vill jag utesluta att det är ostabila nivåer som orsakar det… så man kan gå vidare o jobba på annat om det nu krävs. Mådde prima fram till ett år in i ett destruktivt förhållande, sen dess har jag inte återhämtat mig o nu var det 2 år sedan.
Citera
2021-10-16, 20:06
Medlem
Citat:
Hade 300 något för 1 år sedan innan trt utan dessa symptom och nu 550 typ så jag tror det ligger i något annat ja. En stor stressfaktor för mig är att jag inte får en trt jag vill ha då jag har ångestbesvär nu så vill jag utesluta att det är ostabila nivåer som orsakar det… så man kan gå vidare o jobba på annat om det nu krävs. Mådde prima fram till ett år in i ett destruktivt förhållande, sen dess har jag inte återhämtat mig o nu var det 2 år sedan.

Ett morgonprov på 550 behöver inte vara så farligt. Bara att ta om det. Vid cushings har man ofta nivåer på 1000.
Som sagt, kortisolprov är inte särskilt tillförlitiga att ta i serum vid ett enstaka dygnsvärde.
Låter som att du har en konstant underliggande stress. Koffein kan också dra iväg kortisolnivåer.
Du behöver nog bara chilla ner lite med allt.
Citera
2021-10-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ett morgonprov på 550 behöver inte vara så farligt. Bara att ta om det. Vid cushings har man ofta nivåer på 1000.
Som sagt, kortisolprov är inte särskilt tillförlitiga att ta i serum vid ett enstaka dygnsvärde.
Låter som att du har en konstant underliggande stress. Koffein kan också dra iväg kortisolnivåer.
Du behöver nog bara chilla ner lite med allt.
Tror jag behöver Hgh test cyp och 5 horor som bor hos mig på heltid. Slutat snusa nu och koffein får jag la försöka sluta med men kör en kopp te innan träning bara för pump. Vad har du för trt schema?
Citera
2021-10-17, 13:59
Medlem
Citat:
Tror jag behöver Hgh test cyp och 5 horor som bor hos mig på heltid. Slutat snusa nu och koffein får jag la försöka sluta med men kör en kopp te innan träning bara för pump. Vad har du för trt schema?

5 horor låter lite sliskigt och onödigt men testo C, hcg och hgh vore ju trevligt. Därför jag tänker bosätta mig i staterna när covid är över. Skulle flyttat dit nu egentligen men vägrar vaxxa mig.
Jag går inte på TRT längre. Tycker att det som erbjuds i Sverige är skräp och jag hittar ingen kunnig läkare som tänker utanför normer.
Ligger på 20-25nmol/L naturligt nu ändå så det får räcka. Mitt testo verkar dock pendla ganska mycket och jag fattar inte det. Värden ner mot 12 har jag fått också emellanåt.
Celibat is the shit. Dubblerar testot. Jävligt tråkigt att leva på det sättet dock.
Citera
2021-10-17, 15:32
Medlem
StriveUpwardss avatar
Citat:
Jag går inte på TRT längre. Tycker att det som erbjuds i Sverige är skräp och jag hittar ingen kunnig läkare som tänker utanför normer.
Varför inte självmedicinera? Enanthate eller cypionate (som jag antar du vill ha?) är inte direkt en ovanlig ester.
Citera
2021-10-17, 15:41
Medlem
StriveUpwardss avatar
Citat:
Förhöjt östrogen kan leda till förhöjt kortisol. Förhöjt kortisol kan också leda till brist på DHEA, vilket i sin tur kan leda till negativa symptom.
Citera
2021-10-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StriveUpwards
Varför inte självmedicinera? Enanthate eller cypionate (som jag antar du vill ha?) är inte direkt en ovanlig ester.

Litar inte på UG-testosteron från svarta marknaden. Annars hade jag absolut kunnat gjort det.
Citera
2021-10-18, 16:54
Medlem
Tjenare, har börjat gå på testosterone enthate 250mg i veckan (dom första 3 veckorna) nu är tanken att jag bara ska ta en dos 250mg var andra vecka, alltså en trt behandling är det som jag går på.

Har märkt av stor skillnad på sex lust, får fan stånd av att bara se en brud, exakt allting har blivit bättre.

Men en sak som jag märkt av nu på senaste dagarna, (det är nu 4 veckor in som jag har gått på det och tagit min tredje dos) Min appetit har gått ner riktigt avsevärt mycket, jag blir lite hungrig, typ att jag känner att min kropp behöver mat, men jag äter inte mycket, märker dock att hungern sakta och sakta börjar komma tillbaka. jag åt 4 gånger per dag innan och nu max 2 gånger.

Jag har inte ont av detta då jag behöver gå ner 10kg, har fortfarande energi och allting för att göra mina sysslor.

Min fråga är bara om någon mer varit med om något sådant här?
kan det vara ens östrogen nivåer som spökar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in