Citat:
Ja, inte ska familjen W ens skänka en tanke på att flytta för att hon rumsterar i huset.Det klokaste vore om HD tar sitt flyttlass och söker sig låångt bort från området men är tveksam till det då hon visat att hon inte har någon som helst empati med familjen W*esström (iom lögnerna, skyddandet av SD och kanske även inblandning i brottet)
Det skulle inte förvåna mig om hon väljer att bosätta sig granne med dem igen.
Det skulle inte förvåna mig om hon väljer att bosätta sig granne med dem igen.
Ett hus hon varit väldigt mån om att behålla trots allt som hänt.
▪️HD visste om otroheten i flera år men ville behålla huset. HD har barnen som argument:
"Under sin sjukdomstid orkade Hanna inte ta tag misstankar om Stefans otrohet, hon orkade inte konfrontera honom, han fick göra som han ville. Hon förstod och misstänkte, men hon ville ha tryggheten med sitt hem för barnen skull och ekonomin." (CH, Ab 149)
▪️HD tar ut skilsmässa men vill att huset ska vara kvar:
" ville H*anna inte att S*tefan skulle sälja huset."TB, Ab 150)
" Stefan sa även något om att Hanna ville vara kvar som ägare av huset. T:s uppfattning är att Stefan, efter separationen, inte varit ensam ägare till huset." (TE, Ab 166)
▪️HD ser till att huset är kvar då SD inte har råd. Annars hade det blivit sålt:
"För att tjejerna och S*tefan skulle kunna bo kvar fick S*tefan låna pengar på något sätt och sedan betala Hanna månatligen." (KH, Ab 150)
"å tredje sidan ska han inte köpa ut henne från huset, får inte för banken, han ska stå i skuld till henne." (LW 5 mar 2018, Ab 168)
"Stefan ska då ha berättat att han och Hanna ska separera och dela på alla tillhörigheter.
Han berättade också att han står i ekonomisk skuld till Hanna då han ska köpa ut henne från huset, något han inte hade pengar till i nuläget." (TE, ab 166)
▪️ HD vet sen mars 2017 att de haft sex överallt i huset. Det bekommer henne inte.
▪️Enligt HD har det skvätt blod över hela huset i flera år, så hon storstädar hans hus akut under pg mordutredning. Hon har barnen som argument.
19 november 2018 är hon där och pysslar i sex timmar:
"SD: nu har ju jag bubbelbad i trädgården, det är Hannas men det står hos mig.
K: innan vi lägger på, hur är det med dig och Hanna nu?
SD: mellan oss menar du, det är jätte jättebrabra, fantastiskt. vi är superviktiga för varandra.
igår var hon hemma hos mig i sex timmar och planterade om blommor och städade och fixade. " (Ab 164)
▪️Hon är inte lika mån om barnens far (som huset) drygt 4 månader senare, trots att han var inkluderad initialt:
HD "var ledsen över att S*tefan kanske inte kunde bo kvar i huset och om barnen kanske inte skulle växa upp där." (KH, Ab 150)
" I mars/april -19 skrev Hanna på Messenger till T liknande, "skönt om det väcks åtal,
då slipper jag honom". (TB, ab 150)
Senast redigerad av develi 2021-10-15 kl. 13:33.
Senast redigerad av develi 2021-10-15 kl. 13:33.