2021-10-15, 00:24
Medlem
Det er alt for mange tilfeldigheter her til at det kan avfeies.

I tillegg viser både «barna» og TH en fullstendig autistisk holdning til uttalelser fra vitner om AEs fortvilelse.
Citera
2021-10-15, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er alt for mange tilfeldigheter her til at det kan avfeies.

I tillegg viser både «barna» og TH en fullstendig autistisk holdning til uttalelser fra vitner om AEs fortvilelse.

Du, den fremmede, er vel eksperten her ja.
Citera
2021-10-15, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Innlegget du siterer beskriver ikke eks-svogerens motiv.

Merkelig at du unnlot å sitere innlegget som beskrev motivet, men intensjonen din var kanskje å være overfladisk og usaklig.

Kom gjerne tilbake når du har satt deg bedre inn i det jeg skrev.

Her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
…»ekstrem og langsiktig planlegging av et karakterdrap av TH, hvor AEH måtte betale prisen.»… status quo. Jeg synes det er du som er overfladisk som tenker at eks svogeren på 70 år kan bære så mye hat for pga romanseforviklinger fra en svunnen tid at han tar livet av en uskyldig gammel kvinne på samme alder. 70 åringer skal snart dø, skal de gjøre noen sprell så må motivet være mye sterkere. TH har et sterkt motiv og han har beviselig vært økonomisk ufin med sin kone. For å si det mildt.
Citera
2021-10-15, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Endelig et interessant innlegg.

Dette skrev jeg i oktober 2020:

Det begynner vel å bli ganske tydelig nå at det er den tidligere svogeren som peker seg ut som gjerningsmann, eller hva ?

Han går altså til politiet tidlig i saken og sier han er overbevist om at TH har drept kona si. OVERBEVIST faktisk. WOW!, det er en sterk uttalelse. Ingen med vettet i behold ville ha uttalt seg så skråsikkert. Og han kommer med en rekke negative karakteristikker av TH. Han har i tillegg advart AE mot å bli værende i ekteskapet.

Men han nøyer seg ikke med det. Neida ! Han deltar også i krimpodden og sier det samme der. Her går vi hardt til verks og TH skal tas.

Det rare er jo at samtidig som han mener AE er drept, sier han at han er bekymret for at ingen ivaretik AE på en skikkelig måte og bekymret for situasjonen med forsvinningen som har oppstått. Det er en veldig rar ting å si hvis han allerede er overbevist om at hun er drept.

Her har vi en bitter, hevngjerrig og farlig x-svoger som bærer på et stort hat til TH og kanskje til hele familien.

Det er vel samme mannen som mest sannsynlig også har politianmeldt en slekning av TH ?
Legg merke til hva advokatet til denne slekningen sier: - Anmeldelsen fremstår som oppkonstruert, sier han.
Nok en hevnaksjon fra x-svogeren altså.

Og advokaten til TH sier dette : - Det er viktig å se hen til om det er en kontekst rundt de påstandene som fremsettes. I dette tilfellet tenker jeg det er særdeles viktig.(Legg merke til det siste. I DETTE TILFELLET er det særdeles viktig )

Barna til TH og AEH sier de VET at faren er uskyldig. Hør på barna. Det er de som er verd å lytte til. De vet best. Venner av både TH og AEH som kjenner dem best, mener også han er uskyldig.

Familien har levd i et helvete i 2 år og jeg håper virkelig at saken blir oppklart og at de kan få en slags oppreisning. Jeg tror det kan skje, men da må det nye etterforskere til.

Min hovedhypotese nr 1 nå : Jeg tror vi har å gjøre med en meget farlig x-svoger full av hat og hevnlyst som har innyndet seg hos AE, manipulert henne og fått henne med seg på "tur" den dagen , uten at hun selv visste at hun ikke skulle få komme hjem igjen.

Og til sist som alle her er enige om uavhengig av hypotese. Gjerningsmann er noen som kjenner familien. Noen som kjenner datter i Lier, noen som vet at TH har gammel ps, noen som kjente til AEH helsesituasjon osv.
Vi ser denne saken på samme måte. Det har jeg forlengst registrert.
Jeg har lenge holdt fast ved kidnappingshypotesen, men i den senere tid ser jeg det som mer sannsynlig at det som har skjedd er et drap, hvor motivet er en hevn rettet mot TH.
Eks-svogerens pr-stunt plasserer ham som MGM nr 1.
Nå når jeg i tillegg vet mer om personen, så har min mistanke blitt forsterket.

Interessant dette du påpeker om uttalelsen fra Holden. Jeg har i grunnen aldri vært i tvil om at anmeldelsen av et familiemedlem måtte komme fra eks-svogeren. Utrolig mye drama med den mannen. Muligens en gammel urørt diagnose som ligger til grunn. Påtide med en EU-kontroll, sjekke hva som ligger under panseret hans.
Citera
2021-10-15, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
…»ekstrem og langsiktig planlegging av et karakterdrap av TH, hvor AEH måtte betale prisen.»… status quo. Jeg synes det er du som er overfladisk som tenker at eks svogeren på 70 år kan bære så mye hat for pga romanseforviklinger fra en svunnen tid at han tar livet av en uskyldig gammel kvinne på samme alder. 70 åringer skal snart dø, skal de gjøre noen sprell så må motivet være mye sterkere. TH har et sterkt motiv og han har beviselig vært økonomisk ufin med sin kone. For å si det mildt.
Du får ikke med deg alt jeg skriver. Jeg skriver ikke at motivet baserer seg på en romanse mellom AEH og eks-svogeren. Jeg tror ikke at det er kvinnene eks-svogeren har vært mest opptatt av. Det er mer et man-crush på TH, om det skal karakteriseres som en romanse. Jeg tror hevnfrøet ble sådd allerede i ungdomsårene, før AEH, og før THs søster. Jeg tror TH er den mannen eks-svogeren alltid ønsket å være, men han mangler det lille ekstra. Og det liker han ikke!
Citera
2021-10-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi ser denne saken på samme måte. Det har jeg forlengst registrert.
Jeg har lenge holdt fast ved kidnappingshypotesen, men i den senere tid ser jeg det som mer sannsynlig at det som har skjedd er et drap, hvor motivet er en hevn rettet mot TH.
Eks-svogerens pr-stunt plasserer ham som MGM nr 1.
Nå når jeg i tillegg vet mer om personen, så har min mistanke blitt forsterket.

Interessant dette du påpeker om uttalelsen fra Holden. Jeg har i grunnen aldri vært i tvil om at anmeldelsen av et familiemedlem måtte komme fra eks-svogeren. Utrolig mye drama med den mannen. Muligens en gammel urørt diagnose som ligger til grunn. Påtide med en EU-kontroll, sjekke hva som ligger under panseret hans.

Ekssvogeren, Bj*rn St*inar L*en (*Ø*E*I), bor også i Drøbak (i tillegg meget nærme MPU), så om det er noe som helst hold observasjonene i ÅS så kan det være noe hold i mistankene som fremsettes. Foruten de interne i Hagen-familien, så sitter BSL igjen med det klareste motivet for å ramme TH.
Citera
2021-10-15, 12:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Ekssvogeren, Bj*rn St*inar L*en (*Ø*E*I), bor også i Drøbak (i tillegg meget nærme MPU), så om det er noe som helst hold observasjonene i ÅS så kan det være noe hold i mistankene som fremsettes. Foruten de interne i Hagen-familien, så sitter BSL igjen med det klareste motivet for å ramme TH.

Det virker veldig usannsynlig. Hvis noen ønsket å ramme TH, hvorfor ikke ramme ham direkte?
Og hvorfor vente til AE ble pensjonist og faktisk prøvde å komme seg vekk fra TH?

Nei, den "hypotesen" er særdeles svak.
Citera
2021-10-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
er det umulig at kgm vekslet tidligere. Høres logisk ut at det er vekslet i flere mindre beløp for å gjøre sporingen vanskeligere. Kan kgm brukt flere lommebøker.

Sitat fra VG (redigert):
Citat:
7. JULI 2018 brukes epost-kontoen med den stjålne identiteten for å opprette brukerkontoer hos to børser for kryptovaluta, KuCoin og Binance. [...]
To dager senere, 9. juli, opprettes en konto hos en tredje kryptobørs, Huobi, med den stjålne identiteten. [...]
DAGEN ETTER opprettelsen av Huobi-kontoen, 10. juli, tar motparten nok et grep som virkelig skal få etterforskerne til å klø seg i hodet: [...] Motparten har på forhånd skaffet seg dash. En sum av denne kryptovalutaen blir overført til Huobi-kontoen. Hos Huobi blir summen vekslet til den kjente og sporbare kryptovalutaen bitcoin. Disse bitcoinene kommer senere til å bli brukt til å sende kodede meldinger til familien Hagen. [...]
Motparten har brukt PrivateSend, bekrefter Hanssen. Han konstaterer at dette er nok et grep motparten har tatt for å skjule sine spor.

kgm overførte den 10.11 0.0007 btc ("dårlig tid, fort eller hun er dø") fra btc adresse 1DAgY** og det er den adressen som er koblet opp mot Huobi. Den adressen har blitt brukt kun en eneste gang for å betale btc og en eneste gang for å motta btc (vekslingen).

kgm fikk tilført til sin lommebok 1DAgy** 0.03658508btc den 10.07 kl 13.40, dette tilsvarer ca 1 Dash (Jeg er usikre om 1DAgY** er en Huobi-adresse eller privat lommebok, men adressene de 0.365btc kom fra er definitivt Huobi) Det har blitt tilført kun en eneste gang btc til denne adressen, så dette sier meg at det har blitt vekslet kun en eneste gang, og basert på det VG skriver, den 10.07. Men det jeg prøvde å si er at det kan være f.e. 0.8Dash + 0.2Dash isteden for 1Dash, i en og samme blok. Men jeg finner ingenting tilsvarende, så er usikre. De ca 1 Dash som ble brukt må ha kommet inn i Huobi enten den 9.7 eller 10.7, og antegeligvis som output fra privatesend.

Jeg har altså gått gjennom absolut alle transaksjonen med privatesend beløp som input, for disse dager opp til 10.7 kl 13.40, og sett hvilken av de er tilsynelatende vekslet ut igjen den 10.07. Og det var kun 1 som passer og det er et beløp som er egentlig litt for lite. Så, som sagt, jeg sitter fast med dette sporet nå.

Hele kryptosporet er egentlig rart
  1. 28.06 pasted.co dokument med xmr og btc kommunikasjonsadresse ble opprettet. Dvs at forberedelser var da godt i gang, laaangt i forveien, og over en stund.
  2. 7-10.07 de ble skaffet 0.0365btc gjennom å veksle ca 1 Dash med falsk ID fra en sørlending. Usikre hvor dashen kom fra. btc ble ikke brukt før 10.11 (se nedenfor), og da bare en eneste gang.
  3. 02.11 politiet sender beløp 0.03 btc isteden for 0.003 btc "jeg sende monero før om 7 dager". Det henger ikke på greip at politiet sendte btc, og t.o.m. feil beløp. Det er helt uforklarbar.
  4. 10.11 kgm sender 0.0007 btc -- "dårlig tid, fort eller hun er dø" -- fra Huobi, siste gang han rører konto.
  5. 13.11 politiet sender 0.004 btc -- "jeg har problem, trenger mere tid"
  6. 30.11 2x politiet sender 0.000706 btc, 2 ganger på rad i samme blok.
  7. 1.12 Nå skjer det noe: kryptogm tar ut 0.0361 btc fra kommunikasjonskonto og overfører det til en ny adresse, som etter det ble brukt for å sende meldinger til TH/politiet. Huobi adressen ble aldri brukt igen. Har kgm #2 kommer på banen og skjønnt at de må ta over?
  8. 1.12 kgm sender 3x 0.0007 btc -- "dårlig tid, fort eller hun er dø" -- fra den nye adresse.
  9. 10.12 politiet sender på nytt 0.000706 btc med op_return mld "decode" osv. Resten vi vet.

I realiteten hadde kgm aldri behøv for btc fra Huobi fordi allerede 10.11 kunne de ha gjennomført trikset som kom senere den 1.12. Hadde kgm gjort det, hadde kryptosporet virkelig satt seg fast. Det var altså dumt. Kanskje noen skjønnte det var en tabbe, hvorfor ellers ikke fortsette med å bruke Huobi kontoen. I tillegg er måten politiet har gått fram meget bemerkelseverdig og kritikkverdig.

Helt til slutt, kan BSL være den litt eldre mann som passer til profilen for å forvatte trusselbrevet som det kom fram på TV2?

Det er alt jeg vet, nå tar jeg pause!
Citera
2021-10-15, 13:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
[*]02.11 politiet sender beløp 0.03 btc isteden for 0.003 btc "jeg sende monero før om 7 dager". Det henger ikke på greip at politiet sendte btc, og t.o.m. feil beløp. Det er helt uforklarbar.

De sa jo det var en feiltagelse. TH ble jo ikke spesielt fornøyd. Men de kan vel ha gjennomskuet
det latterlige brevet allerede da, jeg vet ikke. De har kanskje tenkt å se om det var noen i den
andre enden, og hvordan de (og også TH) reagerte.

Jeg tenker de har hatt ham i kikkerten fra dag 1.

Citat:
til slutt, kan BSL være den litt eldre mann som passer til profilen for å forvatte trusselbrevet som det kom fram på TV2?

Nei, tror ikke det. Det er nok TH det siktes til. Det er nå voldsomt så aktuell denne eks-svogeren
har blitt i det siste. Havhest sin påstand om at han skal ha drept AE fordi han er misunnelig på TH
er kanskje den fjerneste teorien som er postet i denne tråden.
Citera
2021-10-15, 15:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det virker veldig usannsynlig. Hvis noen ønsket å ramme TH, hvorfor ikke ramme ham direkte?
Og hvorfor vente til AE ble pensjonist og faktisk prøvde å komme seg vekk fra TH?

Nei, den "hypotesen" er særdeles svak.

"hypotesen" om at eks-svogeren står bak, forteller noe om TTs hat til han.
De prøver å straffe han ved å sverte han, og beskylde han for å stå bak.
Absolutt ingen holdepunkter for å si at han står bak. Ingen indisier eller motiv.
Havhest prøver å påpeke at ekssvogeren skal ha gått rundt å hatet TH i 50-55 år uten å kunne peke på noe som helst.
TT er på tynn is, og skyter i mørket, og fra hoften, hvilken ender med det ene sleivskuddet og streifskuddet etter det andre. Spesielt fra Havhest.
Dette har vi jo sett før. En mann som bodde i sokkelen på andre siden av veien for mange år siden ble beskyldt for å være involvert, fordi han kunne litt om krypto. Selv om han hadde flyttet derifra mange år før krypto ble oppfunnet. Tilogmed elektriker Tom#y Skans#en i nr.10 har blitt beskyldt for å være GM. Heldigvis er det ingen som tror på dette våse fra Havhest.
Havhest har kommet med mye tull her helt fra starten. En påstand var at TH ble arrestert og siktet og brettet utover alle landets aviser, for å få den virkelige GM til å slappe av og begå feil.

Etter det jeg har hørt blir det pressekonferanse i månedsskiftet. Hvis det stemmer da. Var noe jeg snapset opp fra Facebook.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-10-15 kl. 15:34.
Citera
2021-10-15, 15:22
Medlem
Øm tå den derre exsvogeren
Citera
2021-10-15, 15:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Øm tå den derre exsvogeren

Tydeligvis så øm at AE ble drept for å ha betrodd seg til ham for godt over 30 år siden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in