2021-10-15, 10:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Inte ett ord på SVT nyheter om islam. Ingenting.

SR (Ekot) mörkade också om detta igår. Det är oroväckande när media inte rapporterar sanningen även om den är obehaglig och kan leda till negativa effekter. Effekten blir bara att de undergräver sin egen trovärdighet. Folk vet ju redan från andra källor.
Citera
2021-10-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad menar du med "agerat mot islam"? Han säger sig var muslim, och en radikaliserad sådan dvs islamist. Då agerar han ju FÖR islam. Även om han totalt missuppfarat koranen.

Jag menar att när det sker attacker, eller påstådda sådana, mot islam/moskéer etc så blir det alltid manifestationer/fackeltåg mot rasism etc. Organiserade av icke-muslimer som vill visa sitt stöd.
Och jag undrar därför varför inte det omvända gäller i detta fall.
Alltså när en muslim attackerar ickemuslimer.
Varför går ingen muslim ut och visar sin kärlek till norrmännen i Kongsberg?
Så menade jag.
Citera
2021-10-15, 10:04
Medlem
Folketstempels avatar
Det finns två grupper i tråden som fyller den med fake news.
Det är en grupp som vill skydda islam och förnekar fakta som norsk säkerhetspolis har presenterat.

Den andra gruppen vill skydda den norska lokalpolisen i Kongsberg och vill hävda att de gjorde allt de kunde fast de tappade bort terroristen tre gånger på raken.

Att argumentera med dessa två grupper är meningslöst då de fortsätter med sin fake news även när de fått fakta på bordet.
Citera
2021-10-15, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jag menar att när det sker attacker, eller påstådda sådana, mot islam/moskéer etc så blir det alltid manifestationer/fackeltåg mot rasism etc. Organiserade av icke-muslimer som vill visa sitt stöd.
Och jag undrar därför varför inte det omvända gäller i detta fall.
Alltså när en muslim attackerar ickemuslimer.
Varför går ingen muslim ut och visar sin kärlek till norrmännen i Kongsberg?
Så menade jag.

Det är väl snarare västerlänningar som är onormala och avvikande jämfört med andra grupper av människor. Jag tror inte någon muslim identifierar sig med denne personen eller hans mördande av gamla tanter med pilbåge.
Citera
2021-10-15, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad menar du med "agerat mot islam"? Han säger sig var muslim, och en radikaliserad sådan dvs islamist. Då agerar han ju FÖR islam. Även om han totalt missuppfarat koranen.

Så om jag springer omkring och skriker jag är nazist men älskar judar mm medan jag dödar äldre damer. Är jag då en nazist eller sionist eller bara en knäppskalle?
Citera
2021-10-15, 10:15
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Din dumma åsna. Källa ditt första påstående om muslimer. Jag väntar på svar.

Vill du ha en källa på mitt sunda förnuft?
Firar man lars Vilks död så är det inte långsökt att tro det firas när otrogna dödas i islams namn.

Du är naiv.
Citera
2021-10-15, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så om jag springer omkring och skriker jag är nazist men älskar judar mm medan jag dödar äldre damer. Är jag då en nazist eller sionist eller bara en knäppskalle?
Vi pratade inte om det. Vi pratade om just den här attacken, och jag fick en förklaring hur skribenten tänkte.
Citera
2021-10-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vill du ha en källa på mitt sunda förnuft?
Firar man lars Vilks död så är det inte långsökt att tro det firas när otrogna dödas i islams namn.

Du är naiv.

Ge mig källa nu.
Citera
2021-10-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är väl snarare västerlänningar som är onormala och avvikande jämfört med andra grupper av människor. Jag tror inte någon muslim identifierar sig med denne personen eller hans mördande av gamla tanter med pilbåge.

Visst, kan hålla med.
Men tror inte heller att så många norrmän identifierar sig med Brejvik. Men OT att resonera vidare om detta.

Nu snart borde väl beslut om häktning komma? Tydligen blir den initiala tiden i häkte 4 veckor.
Citera
2021-10-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
SR (Ekot) mörkade också om detta igår. Det är oroväckande när media inte rapporterar sanningen även om den är obehaglig och kan leda till negativa effekter. Effekten blir bara att de undergräver sin egen trovärdighet. Folk vet ju redan från andra källor.
Skulle bare mangle! Denne saken har ikke noe med islam å gjøre i det hele tatt. Når skal dere nynazister få det inn i de blankpolerte skallene deres?
Les denne:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pWrroG/frivillige-paa-mental-helse-om-kongsberg-siktede-burde-blitt-fanget-opp
Citera
2021-10-15, 10:20
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Skulle bare mangle! Denne saken har ikke noe med islam å gjøre i det hele tatt. Når skal dere nynazister få det inn i de blankpolerte skallene deres?
Les denne:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pWrroG/frivillige-paa-mental-helse-om-kongsberg-siktede-burde-blitt-fanget-opp

No true scotsman
Citera
2021-10-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det finns två grupper i tråden som fyller den med fake news.
Det är en grupp som vill skydda islam och förnekar fakta som norsk säkerhetspolis har presenterat.

Den andra gruppen vill skydda den norska lokalpolisen i Kongsberg och vill hävda att de gjorde allt de kunde fast de tappade bort terroristen tre gånger på raken.

Att argumentera med dessa två grupper är meningslöst då de fortsätter med sin fake news även när de fått fakta på bordet.
Det er sånne som deg som driver med Fake News. Saken har ikke noe med islam å gjøre. Politiet gjorde det man kunne. De som virkelig har sviktet er det psykiske helsevernet. Om du ikke forstår det, så får du bare leve i din lille høyreekstremistiske boble.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in