2021-10-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Poliserna som var där först borde sparkas och åtalas för feghet i tjänst. De hade pistoler men inga skyddsvästar. Därför lät de honom löpa amok och döda folk.

Det POLISEN gjorde är under all kritik. Fanns väl gatuhörn och husväggar att skydda sig bakom! Pistol mot pilbåge i duell. 100 mot 1 på att vinnaren är pistolen....
Citera
2021-10-15, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Det POLISEN gjorde är under all kritik. Fanns väl gatuhörn och husväggar att skydda sig bakom! Pistol mot pilbåge i duell. 100 mot 1 på att vinnaren är pistolen....

Dom är inte tränade att ta skydd utan att ta till flykt.
Citera
2021-10-15, 09:24
Bannlyst
Hans Sverre Sjøvold påminner mig om Hans Holmer. En misslyckad polischef.
Citera
2021-10-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Sunt förnuft.
Ser vi hur stora delar av den muslimska befolkningen firande efter Lars Vilks död, så står det klart att moraliska spärrar saknas.

Återigen källa på det?
Citera
2021-10-15, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Ja helt rätt!

Ok. Men polischefen har fortfarande det högsta ansvaret och hans huvud bör också rulla i en kommande utredning.

Han hade också mage när han stod och ljög för pressen om terrorattack.
Senast redigerad av Shageki 2021-10-15 kl. 09:32.
Citera
2021-10-15, 09:36
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Intresset i media dog genast när det visade sig vara en muslim.
Jag antar att man inte kommer uppmärksamma årsdagen till denna terrorattack om 10 år?
Citera
2021-10-15, 09:38
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Polischef Hans Sverre Sjøvold borde sparkas av justitieministern eftersom polisens fega agerande initialt ledde till att fler liv gick till spillo.

Det är ju inte säkert att det är polischefens fel, men om de två poliserna valde att avbryta och invänta förstärkning trots att de bar skjutvapen. så är det fan i mig inte vackert. Ja, de besköts med pilar, men man kan inte invänta förstärkning under pågående dödlig attack. Under en halvtimme kunde Espen gå runt och döda folk obehindrat. Inte ett enda skott avlossades av de först ingripande poliserna.

Vi får se vad utredningen visar, men bara för att poliser möts med livsfarligt våld så kan de inte lämna allmänheten i sticket och vänta på hjälp. De måste åtminstone försöka oskadliggöra hotet. Att poliser kan tvingas ingripa i farliga situationer ingår i jobbeskrivningen.
Senast redigerad av fernebo 2021-10-15 kl. 09:42.
Citera
2021-10-15, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Jag antar att man inte kommer uppmärksamma årsdagen till denna terrorattack om 10 år?
Inte ett ord på SVT nyheter om islam. Ingenting.
Citera
2021-10-15, 09:48
Medlem
Citat:
Jo. Men polismännen var fler än den här ensamme gm och är dessutom tränade att agera under hotfull situation och inte ta till flykten som de skamligt gjorde vilket kostade merparten av liv.

Ja kanske kunde och borde de ha agerat annorlunda, men lite svårt att säga hur pass hårt politin skall kritiseras, hänger ju på hur situationen var i detalj.

Citat:
Vad gjorde att Anders släpptes från häktet?

Jag tippar på att Anders måste säkert ha svarat fel på alla frågor om islam han fick av polisen och därmed släpptes han ut från häktet.

Men det är väl inget märkligt med att man har skickat honom till psyket för utvärdering?

Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden

Ja knappast troligt.
Och bor det förresten inga muslimer i Kongsberg? Har inte sett en enda från inslagen från ”minnesplatsen” på torget där de lagt blommor osv.
Varför går inte de hen ur huse för att visa sitt deltagande och kärleksbomba etc, såsom inhemsk befolkning förväntas göra när någon agerat mot islam?🤔
Citera
2021-10-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja kanske kunde och borde de ha agerat annorlunda, men lite svårt att säga hur pass hårt politin skall kritiseras, hänger ju på hur situationen var i detalj.

Men det är väl inget märkligt med att man har skickat honom till psyket för utvärdering?

Ja knappast troligt.
Och bor det förresten inga muslimer i Kongsberg? Har inte sett en enda från inslagen från ”minnesplatsen” på torget där de lagt blommor osv.
Varför går inte de hen ur huse för att visa sitt deltagande och kärleksbomba etc, såsom inhemsk befolkning förväntas göra när någon agerat mot islam?🤔
Vad menar du med "agerat mot islam"? Han säger sig var muslim, och en radikaliserad sådan dvs islamist. Då agerar han ju FÖR islam. Även om han totalt missuppfarat koranen.
Citera
2021-10-15, 09:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Återigen källa på det?

Försök öppna ögonen själv istället.
Jag är inte din mamma.

https://www.expressen.se/debatt/till-de-muslimer-som-firar-lars-vilks-dod/
Citera
2021-10-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Försök öppna ögonen själv istället.
Jag är inte din mamma.

https://www.expressen.se/debatt/till-de-muslimer-som-firar-lars-vilks-dod/

Din dumma åsna. Källa ditt första påstående om muslimer. Jag väntar på svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in