2021-10-09, 06:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det handlar inte om att jag tycker det, vad det handlar om är att jag inte bröt mot den regeln.
Några risker för den användaren har aldrig funnits från hela början.

Du tycker det ja. Att du fick en varning bevisar att du bröt mot regeln. Inlägget pollades dessutom i en omröstning bland alla moderatorer där det framkom att man ansågmdet.

Att hinta om arbetsplats för en användare är en risk för denne. Det är så regeln fungerar och tolkas.
2021-10-09, 06:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Nu är du ute på svag is, en radering är väldigt milt i sammanhanget, en varning kan vara förödande beroende på vad användaren har i sin ryggsäck. Alltstå kan ditt missvisande påstående gällande att regelbrott mot 1.06 renderar en veckas avstängning lämnas utan bifall, för att inte kalla det lögn så överensstämmer inte det med hur användare kan drabbas.

Ts. har fått konkreta svar på tal rakt igenom hela tråden av tålmodiga användare. Nu påminner det mest om en obstinat som ligger och skriksparkar på golvet vid kassan för att den inte får sin vilja igenom eller någon som inte vet om den är kåt eller pissnödig, Ts. vet bäst vilket alternativ som stämmer..

En varning är bara en tillsägelse och inget allvarligt. Har en användare saker i sin ryggsäck får denne skylla sig själv som inte tar till sig att denne uppträder fel så det är ingen ursäkt.

Att mitt påstående inte är missvisande kan lätt konstateras i avstängningsdelen där det finns hur många exempel som helst på "Användare X avstängd för 1.06" som ligger på en vecka. En varning för en av forumets absolut viktigaste regel är därför mild.
2021-10-09, 07:51
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En varning är bara en tillsägelse och inget allvarligt. Har en användare saker i sin ryggsäck får denne skylla sig själv som inte tar till sig att denne uppträder fel så det är ingen ursäkt.

Att mitt påstående inte är missvisande kan lätt konstateras i avstängningsdelen där det finns hur många exempel som helst på "Användare X avstängd för 1.06" som ligger på en vecka. En varning för en av forumets absolut viktigaste regel är därför mild.

Två felaktiga slutsatser till av dig gör inte ett rätt.
Effekterna av en varning för mycket kan vara allvarliga för en användare så kom inte och snacka om bara en veckas avstängning. Det beror förstås på hur allvarligt personen bryter mot 1.06 vilket kan vara allt från radering till bannlysning. Utan insyn i Flashbacks outlaw och skyddade register har du inga belägg som kan styrka dina påståenden. En användare kan ha brutit mot flera regler samtidigt men bara ett regelbrott uppges vid avtängning, så inte där heller kan du grunda dina antaganden, bara gissa vilt och vagt.

Du har ingen aning om vad som är grunden till en veckas avstängning utan att veta användarnas övriga historik. Hur mycket du än leker statistiker och grundar dina tvärsäkra svar på den uppgivna orsaken till avstängning. Nej du har fel i denna fråga, som sagt är radering av inlägg en mild åtgärd men en varning kan slå hårt mot en användare. Det kan resultera i en form av tillsägelse men också 1 veckas, en månads eller ett halvårs avstängning. Detta kan du aldrig bortse från så tugga nu i dig lite grus och ge dig.

Alla som drabbats eller har insyn gällande en avstängning vet hur fel det kan slå ibland, det är en balans på tveeggat svärd att följa regelverket så det behagar alla olika forum och moderatorer. Ett konstaterande är att ditt snack om ingen ursäkt blir mest patetiskt och till viss del överpretentiöst humbug.
2021-10-09, 09:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Två felaktiga slutsatser till av dig gör inte ett rätt.

Jag har inte dragit några slutsatser. Jag har bara pekat på fakta som finns att läsa i forumet.

Citat:
Effekterna av en varning för mycket kan vara allvarliga för en användare så kom inte och snacka om bara en veckas avstängning.

Det finns inget som heter "en varning för mycket". Har en användare dragit på sig för många varningar så är denne väl värd avstängningen då den inte över tid hörsammat påpekandena utan fortsätter bryta mot reglerna. Var har jag för övrigt sagt "bara en veckas avstängning"? Det handlar om "bara en varning" här.

Citat:
Det beror förstås på hur allvarligt personen bryter mot 1.06 vilket kan vara allt från radering till bannlysning.

Ja, det är ju det jag säger.

Citat:
Utan insyn i Flashbacks outlaw och skyddade register har du inga belägg som kan styrka dina påståenden.

Som sagt ovan kan vem som helst läsa i forumet om det jag skrev. Jag har inte antagit något.

Citat:
En användare kan ha brutit mot flera regler samtidigt men bara ett regelbrott uppges vid avtängning, så inte där heller kan du grunda dina antaganden, bara gissa vilt och vagt.

Nej, då hade avstängningen gällt ohörsamhet.

Citat:
Du har ingen aning om vad som är grunden till en veckas avstängning utan att veta användarnas övriga historik.

Jo, när det står "Användare X avstängd en vecka för 1.06" så handlar det om exakt det och inget annat.

Citat:
Hur mycket du än leker statistiker och grundar dina tvärsäkra svar på den uppgivna orsaken till avstängning.

Som sagt har jag inte sammanställt någon statistik utan bara pekat på fakta i klartext.

Citat:
Nej du har fel i denna fråga, som sagt är radering av inlägg en mild åtgärd men en varning kan slå hårt mot en användare.

Ja självklart, men det ska det ju göra också eftersom det i så fall handlar om upprepade regelbrott. En varning är och förblir dock mild i fråga om 1.06.

Citat:
Det kan resultera i en form av tillsägelse men också 1 veckas, en månads eller ett halvårs avstängning. Detta kan du aldrig bortse från så tugga nu i dig lite grus och ge dig.

Ja? Det kan bli avstängning, men som sagt är det då väl unnat. Vet inte vad det är jag ge mig på och tugga i mig.

Citat:
Alla som drabbats eller har insyn gällande en avstängning vet hur fel det kan slå ibland, det är en balans på tveeggat svärd att följa regelverket så det behagar alla olika forum och moderatorer.

Jag har aldrig behövt balansera under mina 20 år här. Det är bara användare som inte kan regelverket som tycker att de behöver det.

Citat:
Ett konstaterande är att ditt snack om ingen ursäkt blir mest patetiskt och till viss del överpretentiöst humbug.

Det är aldrig en ursäkt att man har tidigare varningar om det blir jobbigt om man drar på sig fler.

Sluta gnäll på undertecknad och diskutera ämnet framgent, tack.
2021-10-10, 17:10
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Du tycker det ja. Att du fick en varning bevisar att du bröt mot regeln. Inlägget pollades dessutom i en omröstning bland alla moderatorer där det framkom att man ansågmdet.

Att hinta om arbetsplats för en användare är en risk för denne. Det är så regeln fungerar och tolkas.

Och vad blev resultatet? Det kanske avgjordes med endast en röst? Eftersom den här regeln är så flummigt formulerad att den kan tolkas lite hur som helst.

Och jag bröt inte mot regeln. Att det behövdes en omröstning om det tyder på att det råder oklarheter om jag verkligen bröt mot den regeln.
2021-10-10, 17:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Och vad blev resultatet? Det kanske avgjordes med endast en röst? Eftersom den här regeln är så flummigt formulerad att den kan tolkas lite hur som helst.

Och jag bröt inte mot regeln. Att det behövdes en omröstning om det tyder på att det råder oklarheter om jag verkligen bröt mot den regeln.

Resultatet blev en varning. Det torde vara uppenbart för dig.

Det röstas om alla 1.06 så det berodde inte på att din skulle vara någon form av gränsfall.
2021-10-12, 08:26
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Resultatet blev en varning. Det torde vara uppenbart för dig.

Det röstas om alla 1.06 så det berodde inte på att din skulle vara någon form av gränsfall.

Resultatet av omröstningen tänkte jag på. Varningen var dock fel. Jag bröt inte mot den regeln.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-12 kl. 08:36.
2021-10-12, 09:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Resultatet av omröstningen tänkte jag på. Varningen var dock fel. Jag bröt inte mot den regeln.

Ja, resultatet av omröstningen blev varningen du fick och den berodde på ditt regelbrott mot 1.06.
2021-10-14, 11:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ja, resultatet av omröstningen blev varningen du fick och den berodde på ditt regelbrott mot 1.06.

Vilket var resultatet, 6 vs 5 för en varning? Hur många moderatorer röstade?

Jag bröt dock inte mot 1.06.
2021-10-14, 15:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vilket var resultatet, 6 vs 5 för en varning? Hur många moderatorer röstade?

Jag bröt dock inte mot 1.06.

Alla 97 moderatorer kan delta i omröstningen. Hur många det är som deltar redovisas aldrig.
Regelbrottet som avses synas noggrant och att du bröt mot 1.06 verifieras av resultatet.
2021-10-14, 17:17
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Alla 97 moderatorer kan delta i omröstningen. Hur många det är som deltar redovisas aldrig.
Regelbrottet som avses synas noggrant och att du bröt mot 1.06 verifieras av resultatet.

Hur vet du det? Har du varit en moderator tidigare?

Fast det är inte verifierat att jag bröt mot 1.06.
2021-10-14, 18:29
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Fast det är inte verifierat att jag bröt mot 1.06.
Jo. Moderatorerna har röstat för att det bröt mot reglerna. Att du sen gapar och skriker och kräver att få se hur många som röstade och annat trams kommer inte att ändra resultatet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in