Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Två felaktiga slutsatser till av dig gör inte ett rätt.
Jag har inte dragit några slutsatser. Jag har bara pekat på fakta som finns att läsa i forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Effekterna av en varning för mycket kan vara allvarliga för en användare så kom inte och snacka om bara en veckas avstängning.
Det finns inget som heter "en varning för mycket". Har en användare dragit på sig för många varningar så är denne väl värd avstängningen då den inte över tid hörsammat påpekandena utan fortsätter bryta mot reglerna. Var har jag för övrigt sagt "bara en veckas avstängning"? Det handlar om "bara en varning" här.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Det beror förstås på hur allvarligt personen bryter mot 1.06 vilket kan vara allt från radering till bannlysning.
Ja, det är ju det jag säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Utan insyn i Flashbacks outlaw och skyddade register har du inga belägg som kan styrka dina påståenden.
Som sagt ovan kan vem som helst läsa i forumet om det jag skrev. Jag har inte antagit något.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
En användare kan ha brutit mot flera regler samtidigt men bara ett regelbrott uppges vid avtängning, så inte där heller kan du grunda dina antaganden, bara gissa vilt och vagt.
Nej, då hade avstängningen gällt ohörsamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Du har ingen aning om vad som är grunden till en veckas avstängning utan att veta användarnas övriga historik.
Jo, när det står "Användare X avstängd en vecka för 1.06" så handlar det om exakt det och inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Hur mycket du än leker statistiker och grundar dina tvärsäkra svar på den uppgivna orsaken till avstängning.
Som sagt har jag inte sammanställt någon statistik utan bara pekat på fakta i klartext.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Nej du har fel i denna fråga, som sagt är radering av inlägg en mild åtgärd men en varning kan slå hårt mot en användare.
Ja självklart, men det ska det ju göra också eftersom det i så fall handlar om upprepade regelbrott. En varning är och förblir dock mild i fråga om 1.06.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Det kan resultera i en form av tillsägelse men också 1 veckas, en månads eller ett halvårs avstängning. Detta kan du aldrig bortse från så tugga nu i dig lite grus och ge dig.
Ja? Det kan bli avstängning, men som sagt är det då väl unnat. Vet inte vad det är jag ge mig på och tugga i mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Alla som drabbats eller har insyn gällande en avstängning vet hur fel det kan slå ibland, det är en balans på tveeggat svärd att följa regelverket så det behagar alla olika forum och moderatorer.
Jag har aldrig behövt balansera under mina 20 år här. Det är bara användare som inte kan regelverket som tycker att de behöver det.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampsubba
Ett konstaterande är att ditt snack om ingen ursäkt blir mest patetiskt och till viss del överpretentiöst humbug.
Det är aldrig en ursäkt att man har tidigare varningar om det blir jobbigt om man drar på sig fler.
Sluta gnäll på undertecknad och diskutera ämnet framgent, tack.